Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorVávra, Martin
dc.date.accessioned2021-12-03T12:51:31Z
dc.date.available2021-12-03T12:51:31Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20708
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo provést statistické šetření a měření statistických závislostí časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných pevných, kapalných a plynných látek, včetně jejich celkového počtu a také v případě úniku těchto látek, ve vybraném regionu "České republiky". Podstatou samotné práce bylo ověřování statistických dat, respektive dvou základních hypotéz H1 a H2 a pěti dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15. Pro tato ověření bylo použito metod deskriptivní a matematické statistiky, zejména pak regresní a korelační analýzy v rámci hypotézy H1. Pro ověřovanou hypotézu H2 bylo použito v rámci matematické statistiky neparametrické testování normality. Ověření hypotézy H1 a jejich dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15 umožnilo prokázat lineární regresi spojenou s negativní korelační závislostí ve vývoji počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v ročních časových jednotkách (2002 až 2011). Ověření hypotézy H2 umožnilo prokázat normalitu v rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jednotlivých měsíců sledovaného období let 2007 až 2011. Za přínosy práce lze považovat jednak návrh posloupnosti statistických metod pro řešení zkoumané problematiky, jednak aplikaci uvedené posloupnosti jednotlivých statistických metod na počty dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek. V souvislosti s dosaženými výsledky práce lze navrhnout i možné navazující práce. V těchto pracích by se například mohlo jednat o prozkoumání způsobů prevence, případně jiných skutečností, které vedly k negativní korelační závislosti. Předmětem další možnosti navazující práce, by mohlo být např. statistické šetření a měření statistických závislostí v rámci krajů ČR nebo zkoumání teoretického rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jiné časové jednotky.cze
dc.format104 s., 16 s. přílohy
dc.format104 s., 16 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDopravní nehodycze
dc.subjectnebezpečné látkycze
dc.subjectdeskriptivní statistikacze
dc.subjectmatematická statistikacze
dc.subjectregresní analýzacze
dc.subjectkorelační analýzacze
dc.subjectneparametrické testování normality.cze
dc.subjectTraffic accidentseng
dc.subjectdangerous substanceseng
dc.subjectdescriptive statisticseng
dc.subjectmathematical statisticseng
dc.subjectregression analysiseng
dc.subjectcorrelation analysiseng
dc.subjectnonparametric normality test.eng
dc.titleRegresní a korelační analýza časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek ve vybraném regionu.cze
dc.title.alternativeRegression and correlation analysis of time development of the traffic accidents number at transportation of dangerous substances in a selected region.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag25821
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to conduct a statistical survey and the measurement of statistical dependences of time development of the traffic accident rate at transportation of dangerous solid, liquid and gaseous substances, including their total number and also in case of leakage of these substances in a selected region "the Czech Republic". The purpose of the thesis was to verify statistical data, or more precisely, verification of two basic hypotheses H1 and H2, and five sub-hypotheses H11, H12, H13, H14, H15. For these verifications methods of descriptive and mathematical statistics were used, especially regression and correlation analysis in hypothesis H1. To verify hypothesis H2, nonparametric normality test as a technique of mathematical statistics was applied. Verification of hypotheses H1 and their sub-hypotheses H11, H12, H13, H14, H15 enabled to prove linear regression associated with negative correlation within the development of traffic accidents at transportation of dangerous substances in annual units of time (2002 to 2011). Verification of hypothesis H2 enabled to demonstrate normality in distribution of the number of accidents at transportation of dangerous substances within individual months of the monitored period from 2007 to 2011. As benefits of this thesis both the proposal of the sequence of statistical methods for examining the research topic and the application of the mentioned statistical methods to the number of traffic accidents at transportation of dangerous substances can be considered Based on the results of this study, possible follow-up research work may be suggested. A research is proposed which would survey the ways of prevention or other factors leading to negative correlation dependence. Another possibility of follow-up research work could be, for example, statistical surveys and the measurement of statistical dependences in regions of the CR or investigation of the theoretical distribution of the number of traffic accidents at transportation of dangerous substances within a different time unit.eng
dc.date.accepted2012-09-05
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBeránek, Ladislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam