Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZimmelová, Petra
dc.contributor.authorSkálová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-03T12:51:47Z
dc.date.available2021-12-03T12:51:47Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20732
dc.description.abstractCílem této práce je co nejvěrnější přiblížení obrazu seniora, který nám je předkládám médii, s přihlédnutím k možným kulturním, politickým, sociálním, popřípadě dalším kontextům, které tento obraz spoluutvářejí a ovlivňují. V průběhu sběru dat a jejich vyhodnocování byl brán zřetel na následující výzkumné otázky: Podléhají mediální informace týkající se seniorů typizaci a/nebo stereotypizaci? Používají média správně pojmy "senior" a "důchodce"? Je možné v médiích vypozorovat věkově podmíněnou diskriminaci? K dosažení tohoto cíle byla použita metodická podporu v podobě použití obsahové analýzy nejčtenějších českých deníků (Blesk, MF DNES, Právo, Aha!) v období od 1.1.2010 do 30.6.2012. Na obsahovou analýzu navazuje interpretativní část výzkumu založená na Glaser-Straussově metodě grounded theory. Následuje porovnání a zhodnocení výstupů výše uvedených metod pomocí kategorizace a popsání každé z těchto kategorií vzniklých na základě výsledků výzkumu.cze
dc.format104 str.
dc.format104 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectageismuscze
dc.subjectdemografický alarmismuscze
dc.subjectdeníkcze
dc.subjectfrailtismuscze
dc.subjectmédiacze
dc.subjectseniorcze
dc.subjectstářícze
dc.subjectvěkově podmíněná diskriminacecze
dc.subjectageismeng
dc.subjectdemographic alarmismeng
dc.subjectdailyeng
dc.subjectfrailtismeng
dc.subjectmediaeng
dc.subjectsenioreng
dc.subjectageeng
dc.subjectage-related discriminationeng
dc.titleMediální obraz seniorůcze
dc.title.alternativeMedial Image of Seniorseng
dc.title.alternative-cze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26301
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis is the most faithful interpretation of a senior´s image presented by media taking into consideration possible culture, political, social, alternatively other contexts jointly forming and affecting this image. During the data collection and their evaluation following research questions were taken into account: Do media information concerning seniors come under a typification and/or stereo-typification? Do the media correctly use terms "a senior" or "a pensioner"? Is it possible to discover an age-related discrimination in the media? To achieve this objective there was used a methodical support in a form of a content analysis of the most popular Czech dailies (Blesk, MF Dnes, Právo, Aha!) in the period from January 1st, 2010 to June 30th, 2012. The content analysis was followed by an interpretative part of the research based on the Glaser-Strauss´ grounded theory method. It was followed by a comparison and evaluation of the above stated methods using a categorization and a description of each of those categories arising from the research results.eng
dc.date.accepted2012-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAdámková, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam