Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFendrychová, Jaroslava
dc.contributor.authorSoukupová, Alena
dc.date.accessioned2021-12-03T12:52:15Z
dc.date.available2021-12-03T12:52:15Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20768
dc.description.abstractV této diplomové práci se zabýváme bazální stimulací, a to konkrétně na pediatrických jednotkách intenzivní péče. Bazální stimulace je holistická metoda, která pacienta pojímá jako celek. Nahlíží na něj jako na individuální bytost s konkrétními potřebami, kterými se od ostatních liší. Pomocí bazální stimulace umožňujeme lidem se zdravotním či duševním postižením snazší integraci do jejich života. Při péči o pacienta v rámci bazální stimulace bereme ohled na jeho zvyky, způsob komunikace a také zkušenosti. Využíváme vše, co je jedinci příjemné a na co je zvyklý. V rámci využití prvků bazální stimulace dochází ke stimulaci jedince, kterému tak usnadníme vnímat své tělesné hranice, okolí, usnadníme mu komunikaci s okolím a návratu k uvědomění si vlastního ?já?, kdo vlastně jsem. Cílem naší práce bylo zjistit, zda sestry, pracující na pediatrických jednotkách intenzivní péče, využívají při své profesi metody bazální stimulace a jaký k ní mají postoj. Dále jsme zjišťovali, zda rodiče hospitalizovaných dětí mají o bazální stimulaci informace a opět nás zajímal postoj, který rodiče k této metodě zaujímají. K dosažení cílů jsme zvolili jak metodu kvantitativní, pomocí anonymního dotazníku, který jsme rozdali sestrám na pediatrických jednotkách intenzivní péče, tak i metodu kvalitativní, u níž jsme informace zjišťovali od rodičů hospitalizovaných dětí pomocí semi ? strukturovaného rozhovoru. Jako respondenty jsme zvolili již zmiňované sestry z pediatrických jednotek intenzivní péče a rodiče hospitalizovaných dětí. Z výsledků jsme zjistili, že i přesto, že není bazální stimulace využívaná všemi dotazovanými sestrami, je velmi rozšířenou metodou v péči o nemocné a přináší kvalitní výsledky v péči. Sestry zaujímají k této metodě ve většině případů velmi pozitivní přístup. Shledávají u pacienta zlepšení a zklidnění. I přesto, že je bazální stimulace často využívanou metodou, někteří rodiče hospitalizovaných dětí o ní ještě neslyšeli. Rodiče se do péče o své děti zapojovali s radostí, a to i v rámci využití prvků bazální stimulace. Ochota sester učit rodiče těmto prvkům byla velmi častá. Rodiče shledávali bazální stimulaci v péči velmi přínosnou a sledovali pozitivní působení na jejich děti.cze
dc.format85 s. (16 133)
dc.format85 s. (16 133)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBazální stimulacecze
dc.subjectjednotka intenzivní péčecze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectpediatriecze
dc.subjectBasic stimulationeng
dc.subjectintensive careeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectpediatricseng
dc.titleBazální stimulace na pediatrických jednotkách intenzivní péčecze
dc.title.alternativeBasal stimulation in pediatric intensive care unitseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag26504
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with basic stimulation, specifically in intensive care units. Basic stimulation is a holistic method that approaches the patient as a whole. It views patients as individual beings with specific needs that make them different from others. We use basic simulation to enable people with physical or mental disabilities an easier integration in life. When taking care of patients within the framework of basic stimulation, we take their habits, manners of communication as well as experience into consideration. We make use of everything that an individual perceives as pleasant and is used to. When using the elements of basic stimulation we stimulate the individual whom we thus enable to perceive his or her bodily boundaries and surroundings, we facilitate his or her communication with the surrounding world and his or her return to becoming aware of his or her own ?I? ? of who I am actually. The objective of our thesis was to find out whether nurses working at paediatric intensive care units apply methods of basic stimulation in their profession and what attitude they adopt to it. Further, we investigated whether the parents of hospitalised children have information about basic stimulation, and again, we were interested in the attitude parents adopt to this method. To achieve our objectives, we chose both the quantitative method, by means of an anonymous questionnaire that we handed out to nurses at paediatric intensive care units, and the qualitative method, by which we obtained information from the parents of hospitalised children by means of a semi-structured interview. Our respondents were the above nurses from paediatric intensive care units and the parents of hospitalised children. We have found out from our results that despite the fact that basic stimulation is not applied by all nurses we interviewed, it is a widely used method in the care of patients and it brings quality results in care. The nurses adopt, in most cases, a very positive attitude to this method. They find improvement and calming in their patients. Although basic stimulation is a frequently applied method, some parents of hospitalised children have not heard of it. The parents got involved in the care of their children with pleasure, also when elements of basic stimulation was applied. The nurses were very often willing to teach the parents these elements. The parents regarded basic stimulation in nursing as very beneficial and observed its positive effect on their children.eng
dc.date.accepted2012-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul pediatriecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBoledovičová, Mária


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam