Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorKučerová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T13:17:35Z
dc.date.available2021-12-03T13:17:35Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-08-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20821
dc.description.abstractProblematika dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je diskutovanou jak u běžné veřejnosti, tak u pedagogů a ostatních odborníků. Přesto je informovanost o této diagnóze nedostačující. V teoretické části vymezuji základní termíny charakterizující syndrom ADHD. Dále zmiňuji faktory, které ovlivňují školní úspěšnost těchto dětí a informace o vzdělávání a přístupu k těmto žákům. Stanovený cíl výzkumu spočívá v popisu problematiky školní úspěšnosti u dětí se syndromem ADHD. Dále v získání dostatečných informací, které přiblíží důvody selhávání této úspěšnosti. Pro tento obecný cíl je stanovena hlavní výzkumná otázka, která zní: Jak lze charakterizovat školní úspěšnost dětí s ADHD na ZŠ v Benešově u Prahy? Na tuto otázku navazují dílčí výzkumné otázky, kterými chci dosáhnout informací v oblasti školní úspěšnosti dětí s ADHD v oblasti učení, adaptace dítěte ve třídě a úspěšnosti ve volnočasových aktivitách ve škole. Odpověďmi na výzkumné otázky jsou hypotézy, které odvozuji na základě výzkumu provedeném prostřednictví sekundární analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. V závěru bakalářské práce bych chtěla seznámit veřejnost s problémy, které narušují přirozený způsob vzdělávání dětí se syndromem ADHD, co narušuje školní úspěšnost takového žáka a jaké existují možnosti pro zlepšení situace.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítě s ADHDcze
dc.subjecthyperaktivitacze
dc.subjectintegrované dítě s ADHDcze
dc.subjectnepozornostcze
dc.subjectvzdělávání pedagogůcze
dc.subjectchild with ADHDeng
dc.subjecthyperactivityeng
dc.subjectintegrated childeng
dc.subjectinattentioneng
dc.subjecteducation for teacherseng
dc.titleŠkolní úspěšnost u dětí se syndromem ADHDcze
dc.title.alternativeSchool success for children with ADHD syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25493
dc.description.abstract-translatedThe ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) is a debated issue among the general public, teachers and other experts, but the general awareness of this diagnosis is unsatisfactory nevertheless. The theoretical part of the thesis defines the basic terms characterizing the ADHD. It also includes the factors that influence the school success of those children, the information about the attitude towards them and their education. The aim of the research is to assess the school success of children with ADHD and to gather enough information to be able to find the reasons for their failure. The main research question is: What is the school success of children with ADHD at a primary school in Benešov near Prague?. Further research is aimed at children with ADHD and their success in learning, in the adaptation to the classroom and in leisure activities. The formulated hypotheses are based on a secondary data analysis and on semi-structured interviews with the teachers. In the conclusion of the thesis, I would like to acquaint the public with the problems that make the natural way of education of children with ADHD impossible and with different possible solutions to this situation.eng
dc.date.accepted2013-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMotlová, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam