Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorŠťávová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:17:41Z
dc.date.available2021-12-03T13:17:41Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20837
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Motivace dětí pro vstup do ZUŠ" se v teoretické části zabývá tématem volného času, poukazuje na jeho hlavní funkce a činitele, které jej u dětí ovlivňují. Mezi nejdůležitější činitele jsou zde řazeny rodina, škola, vrstevnická skupina, hromadné sdělovací prostředky a informační technologie. Další podkapitola je věnována vývoji zájmového zaměření v jednotlivých vývojových obdobích dítěte. Neméně důležitým tématem teoretické části je pojem motivace a s ním související pojem motiv, druhy motivů, jeho formy (potřeba, zájem, hodnota, postoj), primární a sekundární motivační systém, volní jednání a vztah mezi motivací a emocemi. V podkapitole nadání se autorka věnuje především definici pojmu nadání, klasifikaci a struktuře nadání, v neposlední řadě také charakteristice uměleckého nadání, do kterého jsou řazeny nadání hudební, taneční, výtvarné a literárně dramatické. Poslední téma teoretické části je zaměřeno na základní umělecké školy. Autorka zde věnuje pozornost jak vzdělávání žáků mimořádně nadaných, tak i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem bakalářské práce bylo zjistit motivaci dětí pro vstup do ZUŠ v Třebíči, co je vedlo k volbě dané aktivity, jak dlouho a proč se jí věnují. Ke zpracování praktické části byl použit kvantitativní typ výzkumného šetření, metoda dotazování, technika dotazník. Výzkumný soubor S1 byl tvořen žáky ZUŠ v Třebíči, jako výzkumný soubor S2 byli zvoleni rodiče žáků ZUŠ v Třebíči a výzkumný soubor S3 byl tvořen učiteli ZUŠ v Třebíči. Z výzkumného šetření vyplývá, že nejčastějšími motivy vstupu dětí do ZUŠ jsou rodina a velký zájem o danou aktivitu. Otázky zjišťující průměrnou délku věnování se žáků daným aktivitám ukázaly, že se v průměru nejdéle dané aktivitě věnují chlapci hudebního oddělení (5,7 let) a dívky rovněž hudebního oddělení (5,5 let). Nejnižší průměrná délka věnování se daným aktivitám činí 2,3 roky u chlapců tanečního a zároveň i literárně dramatického oddělení, průměrně 3 roky u dívek literárně dramatického oddělení. Ve výzkumu se ukázalo, že hlavním důvodem, proč se žáci daným aktivitám stále věnují, je důvod, že je to baví. Ve výzkumu se také projevilo, že by žáci svoji docházku do ZUŠ neukončili a že jsou se studiem na ZUŠ spokojení. Velkou spokojenost s výukou vyjádřili i rodiče žáků. Z otázek, zjišťujících, zda by se žáci chtěli věnovat daným aktivitám i na profesionální úrovni, nejvíce vyplynula ze strany žáků i ze strany rodičů žáků odpověď "možná". Naopak velká část učitelů se domnívá, že se mezi jejich žáky vyskytují ve velkém množství i žáci, kteří by se daným aktivitám mohli věnovat profesionálně, neboť mají velké nadání, specifické schopnosti a dovednosti, touhu a zájem. Celkem 66 % učitelů také uvádí, že se některý jejich žák začal dané aktivitě věnovat profesionálně. Prostřednictvím výzkumného šetření se projevilo, že žáci jsou ve vyučovacích hodinách velmi kreativní a ke vstupu a úspěšnému absolvování ZUŠ potřebují určité dispozice - specifické schopnosti, dovednosti, přirozené nadání a talent. Z otázek týkajících se vzdělávání žáků s postižením v dotazníku pro učitele vzešlo, že 45 % učitelů se již v rámci působení ve své profesi setkalo se žákem/žáky s postižením. I ve vztahu k absolvování vzdělání na ZUŠ žáka s postižením se učitelé vyjádřili velice kladně a zdůraznili, že za předpokladu sestavení individuálního vzdělávacího plánu a přizpůsobení požadavků s ohledem na schopnosti a možnosti žáka s postižením to lze.cze
dc.format94 s.
dc.format94 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVolný čascze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectkreativitacze
dc.subjectnadánícze
dc.subjectzákladní umělecké školy.cze
dc.subjectLeisure timeeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectcreativityeng
dc.subjecttalenteng
dc.subjectArt schools.eng
dc.titleMotivace dětí pro vstup do ZUŠcze
dc.title.alternativeThe motivation of children for the entrance to the Art Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25665
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis called "The motivation of children for the entrance to the Art School" occupies with the leisure time in the theoretical part and point out its main functions and characteristics that influence children. The most important factors are the family, school, peer group, mass media and information technologies. Another chapter is dedicated to the development of hobbies in different periods of children´s lives. In the theoretical part play very important role terms such as: motivation, motive, need, interest, value, attitude, primary and secondary motivational system and relation between motivation and emotions. The subchapter "talent" dedicates to the definition of the term talent, classification of talent and also to the characteristics of the artistic talent that includes the musical talent, dancing talent, literary talent and drama talent. The last topic of the theoretical part is focused on Art schools. The author focuses on the education of talented students and also students with special educational needs. The main target of this bachelor thesis is to find out the main motivation of children for the entrance to the Art School in Trebic, the motivation for choosing the particular activity and why and how long students do this activity. The theoretical part is based on the quantitative survey, method of questioning, questionnaire. The research group S1 is formed by the students of the Art School and the research group S2 is formed by their parents. The research group S3 is formed by the teachers of the Art School. The results of the survey show that the main motive for the entrance to the Art School is the family and the interest in the particular activity. The average length of the time dedicated to each activity is 5,7 years and includes boys attending the musical department. The result 5,5 years shows that the girls are attending the musical department shorter time. The lowest result is 2,3 years and includes boys attending the dancing and the drama department. The average length of the attendance of girls at the drama department is 3 years. The survey has shown that the main reason, why the students spend their leisure time at the Art School is that they enjoy the activities the school offers. The research shows that the students are satisfied with the Art School and they do not want to finish their studies. The parents of the students have expressed the satisfaction with the education as well. The author asked the research groups S1 and S2 if the students would like to become professionals and both of these research groups said "maybe". On the other hand a lot of teachers mean that among their students are these who could become professionals because of their talent, specific skills, desire and interest. Totally 66% of teachers say that some of their students have become professionals. The research has shown that the students are very creative during their workshops and that they need particular dispositions such as: skills and talent to be able to graduate at the Art School. Concerning the handicapped students, it is not unusual to meet them at the Art School and more than 45% of teachers have taught them during their career. When talking about the graduation of the handicapped students, the teachers have rated this fact very positively and added that it is very important to create an individual education plan and adapt to the requirements of each student considering the handicap and possibilities of these students.eng
dc.date.accepted2013-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMíková, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam