Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDemeter, Viliam
dc.contributor.authorBandy, František
dc.date.accessioned2021-12-03T13:18:19Z
dc.date.available2021-12-03T13:18:19Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20910
dc.description.abstractAbstrakt v českém jazyce Tato práce je zpracována jako příručka pro samosprávu při vzniku MU a KS na území ČR. V úvodní části této práce je popsána legislativa zabývající se zajištěním bezpečnosti a povinnostmi státu jako základními funkcemi státu. Mezi prvořadé povinnosti státu je zahrnuta ochrana České republiky, ochrana obyvatelstva, ochrana základních životních podmínek a potřeb, majetku, kulturních hodnot a životního prostředí. K dalším povinnostem státu patří výkon státní správy, územní samosprávy, zajištění zákonnosti, bezpečnosti a vnitřní pořádku. Povinností státu je také zajištění dopravní obslužnosti, klíčových systémů pro zachování funkčnosti a bezpečnosti státu, zajištění funkčnosti orgánů krizového řízení a záchranných složek. Bakalářská práce také uvádí koordinaci a složení záchranných složek IZS, mezi které patří HZS, ZZS a PČR. IZS dle zákona č. 239/2000 sb., o IZS a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů provádí koordinovaný postup při přípravě na MU, při ZaLP, při ochraně obyvatelstva před a po dobu vyhlášení krizových stavů. Koordinovaný postup IZS se provádí přes OPIS HZS kraje, které představuje dispečerské pracoviště, pro všechny územní odbory HZS kraje. Je určen pro příjem tísňových volání z obcí kraje. Na základě těchto tísňových volání o MU, vysílá síly a prostředky na území postižené obce k likvidaci těchto MU. OPIS zprostředkovává organizaci úkolů ukládaných velitelem zásahu, plní úkoly uložené orgány oprávněnými koordinovat ZaLP. Dále OPIS zabezpečuje vyrozumění základních a ostatních složek IZS. Zabezpečuje také vyrozumění státních orgánů a orgánů územních samosprávných celků. Tato vyrozumění IZS se provádí dle havarijního plánu kraje, vnějšího havarijního plánu, poplachového plánu kraje. OPIS dále povolává a nasazuje síly a prostředky složek IZS dle poplachového plánu IZS nebo podle požadavků velitele zásahu. Provádí varování obyvatelstva na ohroženém území při nebezpečí z prodlení. V případě vzniku MU nebo při vyhlášení KS, OPIS zabezpečuje informační servis krizovému managementu obce nebo KŠ obce je-li zřízen. Práce se také ohlíží na postupy a povinnosti starosty obce a starosty ORP při řešení MU a KS ve správním obvodu obce. Při vzniklé MU je starosta je vyrozuměn krajským OPIS HZS. Následně vyrozumí o vzniku MU své zástupce, tajemníka úřadu a další odpovědné zaměstnance úřadu, osoby v orgánech obce. Povinností starosty je zajištění varování osob, organizace evakuace a popř. ukrytí osob. Organizace nouzového přežití obyvatel k čemuž využívá výpis z HP kraje. Při provádění ZaLP je starosta oprávněn vyzvat právnické, podnikající fyzické a fyzické osoby k poskytnutí osobní nebo věcné pomoci. ORP jako určená obec vykonává při řešení MU a KS státní správu v přenesené působnosti. Obcím ve svém správním obvodu je nápomocna při řešení MU a KS. Práce se zabývá nasazováním SaP AČR, které lze použít k plnění úkolů PČR, k ZaLP, k likvidaci následků pohromy, k odstranění jiného nebezpečí za použití vojenské techniky, k plnění humanitárních úkolů civilní ochrany. AČR k plnění úkolů PČR a k ZaLP lze použít podle zákona 219/1999 Sb., o ozbrojených silách o čemž rozhodne vláda svým nařízením. AČR jako ostatní složka IZS poskytuje plánovanou pomoc na vyžádání podle zákona 239/2000 Sb., o IZS. SaP AČR lze vyžadovat písemnou žádostí u NGŠ AČR cestou SOC MO prostřednictvím OPIS IZS. Tuto plánovanou pomoc na vyžádání jsou povinny poskytnout SZR Rakovník, SZR Olomouc a SaP AČR jednotlivými vyčleněnými odřady v souladu s ÚPP. V práci jsou uvedeny názory starostů obcí, kteří mají zkušenosti s pomocí SaP AČR při záchranných pracích a likvidacích následků pohrom z uplynulých let.cze
dc.format73
dc.format73
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: mimořádná událostcze
dc.subjectkrizová situacecze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectKeywords: emergencyeng
dc.subjectcrisis situationeng
dc.subjectprotection of population.eng
dc.titleZhodnocení prostředků u útvarů AČR, využitelných při nevojenských ohroženích na území České republikycze
dc.title.alternativeAn evalution of Army units equipment exploitable or non - military threats in territory of the Czech republic.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag31531
dc.description.abstract-translatedAbstract in English This document has been prepared as a guide in the development of CS and EE for municipalities in the Czech Republic. An introductory part of this thesis describes legislation which deals with ensuring the state's security and obligations as basic function of the state. Primary duties of the state is protection of the Czech Republic, protection of population, protection of basic living conditions and needs, assets, cultural values and the environment. Next responsibility includes performance of the state government, local government, ensuring the legality, safety and internal order. Duty of the state is also provision of transport services, key systems for maintaining the functionality and security of the state and ensuring the functionality of crisis management and emergency services. The bachelor thesis describes the coordination and composition of rescue units IRS, which are composed of FRS, FES and police. IRS, by law n. 239/2000 Coll., carries out coordinated approach in preparing at EE, during RaLW, during protecting the population before EE and during EE. The coordinated action is performed through an IRS OaIC FRS, which is dispatch center for all regional departments FRS. It is determined for receiving emergency calls from municipalities. Based on these emergency calls about EE dispatch center sends forces and resources for disposal of EE to affected municipalities . OaIC mediates organization of tasks which are solved from commander of the intervention and performs tasks which are assigned from authorities authorized for coordination of RaLW. Furthermore OaIC provides notification for basic and other units of IRS. In addition provides notification for state agencies and local governments. An IRS's notifications are done according to emergency plan of the region and external emergency plan. OaIC further calls and deploys IRS forces and resources according to emergency plan or as required by commander of the intervention. It performs population warning in the danger area in a case of risk delay. OaIC provides information service for crisis management of municipalities or crises staff, if they are based after origin EE or statement CS. The thesis is focused on the procedures and responsibilities mayor municipality and municipality with extended powers during solving EE and CS in the municipality's administrative district. If EE is begun, the mayor is informed from OaIC FRS. Subsequently he informs his representative, secretary of office and other responsible person of the municipality. The mayor's duties are warn inhabitants, organize evacuation and if necessary sheltering persons. Organisation of emergency survival for inhabitant uses an extract from the emergency plan region. During performing RaLW, the mayor is authorized to ask legal and physical persons for providing personal or material help. Municipality with extended powers as designated municipality in delegated powers executes state administration during solving EE and CS. It assists to municipalities in its administrative district during solving EE and CS. The thesis deals with deployment of FaR ACR which can be used for performing tasks with police, performing RaLW, eliminating consequences of disaster, eliminating other risks with using military techniques or performing humanitarian tasks of civil protection. Using ACR for tasks with police and RaLW is possible according to law n. 219/1999 Coll. But the government have to do a decision about deployment. The ACR as a component of other units IRS provides assistance upon request according to law n. 239/2000 Coll. FaR ACR may be required in written application from OaIC through COC MoD to Chief of Staff. This planned and requested assistance are obligated to provide SRC Rakovník, SRC Olomouc and FaR ACR according to earmarked units pursuant to central alarm plan. The thesis assesses views of mayors who have experience with FaR ACR during RaLW after disasters in latest years.eng
dc.date.accepted2013-06-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLíbal, Libor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam