Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDostál, Petr
dc.contributor.authorČulík, Jan
dc.date.accessioned2021-12-03T13:18:32Z
dc.date.available2021-12-03T13:18:32Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20927
dc.description.abstractV současné době je prioritou ochrana lidských životů a zdraví. Z tohoto důvodu je nutné, aby se spolupráce složek IZS odehrávala na co nejvyšší úrovni. IZS je koordinovaný postup základních a ostatních složek včetně justiční stráže jako součásti Vězeňské služby České republiky, tedy ozbrojeného bezpečnostního sboru. Náplní činnosti justiční stráže je střežení a ochrana systému soudu a soudnictví v České republice. Zajímá mě problematika, jak a jestli může justiční stráž nějak spolupracovat se složkami IZS, popř. jaká je míra a prvky spolupráce. Když jsem během psaní bakalářské práce citoval z plánů krizové připravenosti různé mimořádné události, ke kterým může na okresním soudě dojít, probíhaly mi hlavou všechny možné myšlenky a scénáře. Co přesně dělat, jak zareagovat, jak by reagovali všichni ostatní příslušníci nebo zaměstnanci soudu. A samozřejmě jak bychom asi spolupracovali s hasičským záchranným sborem, zdravotní záchrannou službou a s Policií České republiky (dále jen ČR). Z výše uvedených důvodů byl stanoven hlavní cíl práce, tj. zjistit rozsah spolupráce mezi justiční stráží a složkami IZS. Definovat jednotlivé druhy mimořádných událostí, charakterizovat jednotlivé postupy a opatření složek IZS vedoucí k zamezení vzniku a šíření škodlivého působení sil a jevů. K cíli jsem dospěl studiem legislativy vztahující se k danému tématu, studiem součinnostních dohod a osobně provedenou analýzou. Za účelem zjištění rozsahu spolupráce, byly použity krátké dotazníky, které vyplnilo devět velitelů místních jednotek justiční stráže v Jihočeském kraji. Při jejich sestavování bylo zadáno dvanáct otázek, které svou formulací směřovaly k vytyčeným cílům. Všichni jsou minimálně deset let ve svých funkcích, proto tu byl předpoklad, že na zadané otázky budou odpovídat relevantně a věcně. Velitelům jsem osobně položil ještě několik ústních doplňujících otázek, kterými jsem zjistil, jaké mimořádné události se nejčastěji vyskytují, jaká byla největší mimořádná událost a jak fungují jejich systémy elektronické zabezpečovací signalizace a elektronické požární signalizace. Po celkové analýze ze zjištěných údajů jsem porovnal výsledky se stanovenou hypotézou. Jediná spolupráce na základě podepsané součinnostní dohody je mezi justiční stráží (zastoupená předsedou okresního soudu) a Policií ČR. Pokud dojde k vyžádání asistence hlídky Policie ČR, tak k ní dojde v průměru čtyřikrát až dvanáctkrát do roka, což není časté. Jak ukázaly výsledky šetření, spolupráce s Policií ČR je nejčastější. Po ní následuje spolupráce se zdravotní záchrannou službou. Dvě třetiny velitelů odpovědělo, že pomoc využívají jedenkrát až třikrát do roka, v jednom případě nebyla vůbec využita. Nejméně se spolupracuje s hasičským záchranným sborem. Znovu dvě třetiny velitelů odpověděly, že pomoc využívají jedenkrát až třikrát do roka, ale tři velitelé ji nevyužili ani v jednom případě. Ve většině případů dochází ke vzniku mimořádných událostí malého rozsahu jako napadení příslušníka, drobné krádeže, asistence při narušení pořádku a při zjišťování totožnosti osob, oznámení o uložení výbušniny, porucha zabezpečovacích zařízení, pád sněhu ze střech nebo zdravotní potíže vyžadující zdravotní ošetření. Mimořádné události velkého rozsahu jsou výjimečné. To ale neznamená, že k nim nemůže dojít. Je nutné, abychom byli na ně všichni připraveni. Obsah krizové dokumentace je na dobré úrovni, i když některé postupy a opatření by bylo vhodné aktualizovat a upravit podrobnějšími instrukcemi. Justiční stráž je povinna se v případě mimořádných událostí jimi řídit, obsahově jsou dostatečné a proto jsem neshledal vážný důvod k tomu, aby byly přijaty další právní normy. Spolupráce složek IZS a justiční stráže je na úrovni, která postačuje k řešení mimořádných událostí malého rozsahu.cze
dc.format58 s.
dc.format58 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectspoluprácecze
dc.subjectintegrated rescue systemeng
dc.subjectincidentseng
dc.subjectcooperationeng
dc.titlePostavení justiční stráže v systému integrovaného záchranného systému.cze
dc.title.alternativeThe position of judicial guards in the integrated rescue systém.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33417
dc.description.abstract-translatedThe priority is to protect human life and health at present. For this reason it's necessary that cooperation of IRS components tooks place at the highest level. The IRS is cooperation of all its components, including judicial officers as part of the Prison Service of the Czech Republic, ie armed security force and basic IRS. I am interested in the issue, how can and if a judicial guard somehow work with the basic components of the IRS. The main task of the judicial guard is guarding and protection of the courts and the judiciary in the Czech Republic. During the writing the thesis when I quoted from the emergency preparedness plans of all possible emergencies that may appear on the district courts I had various ideas and scenarios in my head. What exactly to do, how to react,how all the other members or employees of the court would react. And, of course, how we would cooperate with the Fire Brigade, Ambulance Service and Police of the Czech Republic (CR). For the above reasons, I have set the main aim, ie to determine the scope of cooperation between the judicial guards and the components of IRS. To define the different types of emergencies, to characterize individual procedures and IRS measures aimed at preventing the emergence and spread of harmful forces and phenomena. I want to achieve the goal by studying the legislation related to the topic, studying coordination agreements and by my personal analysis. To determine the main objectives of the work which is the scope of cooperation, I use short questionnaires dealt among nine commanders of local judicial security units in South Bohemia. They have all been in office relatively long time so there is a presumption that the questions are answered according to their previous experience. I put approximately ten to twelve questions into the questionnaire. I ask the commanders a few supplementary oral questions to find out what emergency mostly occur, what was the most extraordinary event and how their electronic alarm systems and fire alarm systems function. Then the questions are processed according to given answers. By other study of co-ordination agreements, if any, I will learn their content. After a complete analysis of the collected data I compare the results with set hypothesis. The only cooperation on the basis of cooperation agreement is signed between JG and Police. If they request assistance of patrol police patrol, and it occurs on average four times to twelve times in a year, which is not common. As shown by the results of the investigation, cooperation with the police is the most common. It is followed by cooperation with the medical rescue service. Two-thirds of the commanders said they use the support once to three times a year, in one case was ever used. At least with working with the fire brigade. Again, two thirds commanders said they support using once to three times a year, but three commanders did not use it in any case. Fortunately, information from the interviews revealed that in most cases there occur incidents such as guard minor assault, petty theft, and assistance in disorder and the identification of persons, notices imposing explosives, failure of safety systems, fall of the snow from roofs or health problems requiring medical treatment. Large-scale emergencies are rare. That does not mean that they can not occur. We must be ready for them as well. The contents of crisis documentation are good, although some of the procedureand measures would be appropriate to update and modify with the detailed instructions. Judicial guard is required to follow them in case of emergency, content is sufficient and therefore I did not find any serious reason for them to be adopted for other legal standards. The cooperation between IRS and judicial officers is at a level that is sufficient to deal with small-scale emergencies.eng
dc.date.accepted2013-06-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVölfl, Richard


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam