Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKubartová, Klára
dc.contributor.authorBezděková, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-03T13:18:35Z
dc.date.available2021-12-03T13:18:35Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20931
dc.description.abstractIdeální sestru si v dnešní době každý pacient představuje jinak. Veřejnost nemá často představu, jakého vzdělání v dnešní době všeobecné sestry musejí dosáhnout, aby mohly vykonávat tuto odbornou a velmi specifickou činnost. Práce je zaměřena na představy pacientů o ideálních vlastnostech sestry a na vnímání rozdílného druhu vzdělání všeobecných sester. Ve výzkumné části jsme měli zjistit, jak si pacienti představují ideální sestru a jaké na ni mají požadavky, jak jsou spokojeni s péčí sester v nemocnici Jindřichův Hradec a zda vůbec rozlišují typy kvalifikace sester. Praktická část zahrnuje zpracování a vyhodnocení dat získaných během výzkumného šetření. Před začátkem zpracování bakalářské práce byly stanoveny dva hlavní cíle práce. První cíl byl zaměřen na zmapování představ pacientů o ideálních vlastnostech sestry. Tento cíl zní: "Zmapovat představy pacientů o ideálních vlastnostech sestry". Druhým cílem práce bylo zjistit, zda pacienti rozlišují typy kvalifikace (vzdělání) všeobecných sester. K naplnění cílů bakalářské práce na téma "Ideální sestra z pohledu pacienta" bylo zvoleno kvalitativní šetření. Technikou sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor, obsahující 10 otázek. Rozhovor byl uskutečněn s náhodně vybranými pacienty standardního lůžkového oddělení v Okresní nemocnici Jindřichův Hradec, a.s. Bylo uskutečněno 8 rozhovorů. Jednalo se o pacienty interního oddělení ženy a interního oddělení muži. U jednotlivých pacientů byla zjišťována v malém rozsahu i objektivní data: jejich věk, dosažené vzdělání a zaměstnání. Výzkum probíhal v období měsíců leden - březen 2013. Získaná data byla zpracována do schémat v modulu Microsoft Word pomocí diagramů SmartArt a následně tato schémata byla okomentována. Naleznete zde i doslovně přepsané citace jednotlivých respondentů bez lingvistické úpravy. Z výsledků je zřejmé, že došlo ke splnění předem stanovených cílů a na výzkumné otázky byly získány potřebné odpovědi. Z výzkumu celkově vyplývá, že si pacienti představují sestru jako ženu v čistém pracovním obleku, přiměřeně upravenou, ochotnou, komunikativní a empatickou, která bude mít příjemné vystupování a kladný vztah k pacientovi, přitom nebude drzá a arogantní. Ovšem co se týče vnímání důležitosti rozdílného vzdělání bylo zjištěno, že většina pacientů nevnímá rozdílnost vzdělání, což může být způsobeno především špatnou nebo nedostačující orientací v problematice. Jak jsme zjistili, pacienti nepoznají rozdíly mezi jednotlivými zdravotnickými pracovníky. Zjištěné výsledky ujasňují představy o ideálních vlastnostech sestry. Informace získané z výzkumu poskytují názory pacientů o těchto ideálech. Na základě těchto údajů lze zvážit přístup k pacientům, úpravu celkového vzhledu sester a snažit se přizpůsobit povahové rysy k jejich představám. Zároveň by výsledky výzkumu mohly být použity jako doplněk k výuce studentů oboru ošetřovatelství. S výsledky výzkumu budou seznámeni pracovníci interního oddělení muži a interního oddělení ženy, na kterých výzkum probíhal. Výsledky a poznatky této práce poslouží jako zpětná vazba pro ošetřující personál na standardním lůžkovém oddělení v Okresní nemocnici Jindřichův Hradec.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsestracze
dc.subjectpacientcze
dc.subjectošetřovatelstvícze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectceloživotní vzdělánícze
dc.subjectnurseeng
dc.subjectpatienteng
dc.subjectnursingeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectcompetenceeng
dc.subjectlifelong learningeng
dc.titleIdeální sestra z pohledu pacientacze
dc.title.alternativeAn ideal nurse in patient´s vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33427
dc.description.abstract-translatedToday, every patient has a different view of what an ideal nurse should look like. The public often has no idea of the education that a general nurse must have obtained these days to carry out this special and very specific function. The thesis is focused on patients´ notion of the ideal qualities of a general nurse as well as on their perception of different kind of their education. In the researching part of the thesis, our task was to find out how patients imagine an ideal nurse, what requirements, according to them, should she meet, how satisfactory they find the nursing care in the hospital in Jindřichův Hradec, and whether they even distinguish among different qualifications of nurses. The practical part of the thesis consists of processing and evaluating of the data acquiered during the research. Two main goals have been appointed in advance. The first one concerned mapping of patients´ notions of an ideal nurse qualities. The other goal was to find out if patients distinguish different types of qualification (education) of general nurses. To achieve the goals of the thesis "An ideal nurse in patient´s view" the method of the qualitative research was appointed. Technically, the collection of data was based on a semi-standardized interview that included 10 questions. The interview was realized with randomly chosen patients of the standard ward block in the district hospital Jindřichův Hradec. The research set consisted of male and female patients at the internal clinic. Patients were partly asked also about their objective data: their age, education, and occupation. The research was conducted during January - March 2013. The collected data have been processed by Microsoft Word´s diagrams SmartArt and, subsequently, commentaries were added. The output includes also verbatim quotations of the respondents. The results make it evident that the prearranged goals have been achieved and that the research questions have been answered in a satisfactory way. Generally, the research indicates that patients imagine a nurse as a clearly and appropriately dressed woman in a working dress, willing, communicative, empathic, with nice behaviour and positive attitude towards her patients, yet not impertinent or arrogant. It has been established that patients mostly ignore the difference in education of a nurse, probably because of a wrong or insufficient orientation in that matter, and they are unable to distinguish among the medical staff. The results clarify how patients view an ideal nurse´s qualities. It is possible, on this basis, to consider the attitude of nurses to their patients, their overall appearance, and their personal character, in order to make possible adjustments towards their patients´ expectations. The outcome of the research could also be used as a supplement in the education of future nurses. The informative results will be communicated to the staff of the internal clinic where the data were collected. They will serve as a feedback for the nursing staff at the standard ward block in the district hospital Jindřichův Hradec.eng
dc.date.accepted2013-05-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeTrešlová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam