Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHájková, Vladimíra
dc.contributor.authorNesvačilová, Iva
dc.date.accessioned2021-12-03T13:20:08Z
dc.date.available2021-12-03T13:20:08Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21019
dc.description.abstractTato práce se zabývá právem na vzdělání, jeho historickým pojetím až po současnou navrhovanou reformu terciárního vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zmapovat názory odborné veřejnosti a studentů na právo na vzdělání a školskou reformu. Dále jsem se v této práci zaměřila na míru informovanosti týkající se poplatků, které jsou zavedeny na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou nejprve definovány základní pojmy, které se vzděláním souvisí. Práce se nadále zaobírá vývojem školství od zavedení povinné školní docházky, kterou zavedla habsburská panovnice Marie Terezie v roce 1774, až po současný systém vzdělávání v České republice. Zde jsou informace o vzdělávacím systému v oblasti předškolního, základního, středního, vyššího odborného a terciárního vzdělávání. Součástí je i současná reforma terciárního vzdělávání, kde je zahrnut i Projekt reformy terciárního vzdělávání. Hlavním cílem tohoto projektu je navrhnout optimální systém řízení a financování terciárního vzdělávání. Nezbytnou součástí této práce je legislativní zakotvení práva na vzdělání. Závěr teoretické části je zaměřen na aktuální stav reformy a její neustálé proměny. Poslední aktualizované informace týkající se této problematiky jsou ze začátku měsíce dubna tohoto roku. Praktická část práce popisuje stanovení cíle, hypotézy, vlastní výzkum a vyhodnocená data. Na počátku práce byl stanoven jeden hlavní cíl a čtyři hypotézy. K dosažení cíle a ověření platnosti hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum. Výsledky výzkumného šetření po výpočtu testu dobré shody Chí ? kvadrát ukázaly, že dle názorů studentů a odborné veřejnosti reforma terciárního vzdělávání ovlivní právo na vzdělání. Školné a zápisné také ovlivní právo na vzdělání, zejména snížením počtu studentů na vysokých školách. To se především dotkne studentů ze sociálně slabších vrstev. Výsledky dále ukázaly, že z celkového počtu studujících, kteří byli osloveni, prodlužuje studium na vysoké škole 13 % studentů.cze
dc.format73 s. (90 651)
dc.format73 s. (90 651)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolská reformacze
dc.subjectprávo na vzdělánícze
dc.subjectškolnécze
dc.subjectzápisnécze
dc.subjectsociálně slabší vrstvycze
dc.subjectbezplatné studiumcze
dc.subjecteducational reformeng
dc.subjectthe right to educationeng
dc.subjecttuitioneng
dc.subjectenrolmenteng
dc.subjectsocially weaker layereng
dc.subjectfree studyeng
dc.titlePrávo na vzdělánícze
dc.title.alternativeThe Right to Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33780
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the right to education, it's historical conception up to the current suggested reform of the tertiary education. The main aim of the thesis is to map attitudes of specialists and students to education and the educational reform. In the thesis I applied my mind to the rate of awareness of fees at universities in the Ceske Budejovice region. The bachelor thesis is divided in two parts. The one is theoretical and the second is practical. The basic terms which are connected with education are defined in the theoretical part. The thesis concerns with the development of education from the first compulsory education, which was implemented by a Habsburk monarch Marie Terezie in 1774, up to a current educational system in the Czech republic. The information about an educational system in the field of preschool education, elementary education, secondary education, higher technical education and tertiary education are described here. The current reform of tertiary education where the Project of tertiary education reform is involved is also the part. The main target of the project is to propose an ideal system of the tertiary education management and financing. The legislative confirmation of a right to education is the essential part of the thesis. In the end of the work I focus on the current state of the reform and it's continuous changes. The last updated information concerned with the problem are from the month of April, this year. The practical part of the work describes the specification of a target, hypothesis, a personal research and a data evaluation.Results of a research after a good concordance calculation Chí ? kvadrát showed that according to students' and specialists' opinions a reform of a tertiary education will influence the right to education. A school fee and an enrolment fee will also influence the right to education mainly by a reduction of university students. It will hurt mainly students from poors families. Results also showed that from the whole number of students which were asked 13% of them prolong their studies. The bachelor's thesis can be used as a study or information material for students to clarify information connected with the school system in the Czech republic. A reform of an university education system is not finished in this time.eng
dc.date.accepted2013-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRosková, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam