Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNeumannová Štechová, Jana
dc.contributor.authorFaltusová, Magdaléna
dc.date.accessioned2021-12-03T13:22:55Z
dc.date.available2021-12-03T13:22:55Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21129
dc.description.abstractBakalářská práce nese název ? Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické je podrobně popsána definice a osobnost zdravotnického záchranáře, jeho kompetence vývoj oboru, možnosti studia oboru, dále pak i samotné studium oboru Zdravotnický záchranář. Kapitola studium je ještě rozdělena na teoretickou výuku, kde jsou popsány detailněji předměty, které musí studenti absolvovat a na praktickou výuku, kde jsou zmíněny školní odborné praxe a praxe individuální, které studující plní též. V praktické části je zmínka i o kurzech, které studenti navštěvují. Následující kapitola pojednává o možnostech uplatnění absolventů oboru Zdravotnický záchranář. Absolventi mohou pracovat v rámci zdravotnické záchranné služby na pozici operátor/dispečer, ve výjezdových posádkách, nebo v nemocničním prostředí na akutních lůžkách. V kapitole s názvem ? Zdravotnický záchranář v pracovním procesu, jsou zahrnuty podkapitoly - přijetí do zaměstnání, nástupní praxe absolventa, náplň práce a platové ohodnocení. Dále je zde rozebrán - student, střední škola, vysoká škola a motivace ke studiu. Věnuji se také veletrhům vysokých škol a informacím, které studentům mohou poskytnout. A poslední část teoretické části pojednává o celkové informovanosti středoškolských studentů o zdravotnickém záchranáři. Druhá část práce, je část praktická. Pro praktickou část této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, která byla provedena formou dotazníkového šetření. Dotazník byl anonymní a byl určen studentům končících ročníků střední zdravotnické školy a vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumné otázky byly zaměřeny na znalosti studentů ohledně Zdravotnického záchranáře, jeho studia a následné pracovní náplně. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, jejich návratnost činila 82%. Pro konečné zpracování bylo použito 106 dotazníků (100%). Z toho 55 dotazníků ze zdravotnické školy a 51 dotazníků z gymnázia. Výsledky byly zpracovány do grafické podoby, ve které byly porovnány znalosti o zdravotnickém záchranáři, zdravotnickými a nezdravotnickými obory. Cíl práce byl, zmapovat pohled a představy potencionálních studentů oboru Zdravotnický záchranář na studium a vlastní práci zdravotnického záchranáře. A hypotéza zněla: studenti středních zdravotnických škol mají lepší představu o studiu a práci zdravotnického záchranáře, než studenti jiných středních škol. V dotazníku se objevily například tyto otázky: Myslíte si, že je v rámci studia oboru Zdravotnický záchranář povinná i praxe v době letních prázdnin?, Musí ZZ ovládat i ošetřovatelské činnosti všeobecných sester?, Jaká je náplň práce ZZ kromě přímé práce s pacientem?, Myslíte si, že práce ZZ prezentovaná v TV?, Kdo může tvořit výjezdové posádky vozů zdravotnické záchranné služby? Hypotéza může být z procentuálního hlediska výsledků potvrzena. Můžeme však konstatovat, že správnost výsledných odpovědí zdravotnických oborů, byly pravdivější jen o bezvýznamné procento. Z toho lze vyvodit závěr, že celková informovanost studentů o studiu a práci zdravotnického záchranáře je stále malá a mohla by být rozhodně vyšší. Domnívám se proto, že tato bakalářská páce, může být zajímavým zdrojem informací jak pro studenty zajímající se o studijní obor Zdravotnický záchranář, tak i pro středoškolské pedagogy, kteří zastávají funkci poradce v oblasti dalšího vzdělávání. Dále by tato práce mohla posloužit i jako impuls vysokým školám, které obor Zdravotnický záchranář nabízejí, aby ho prezentovali kvalitněji, hlavně na internetových stránkách, které studenti navštěvují nejvíce. Na základě výzkumného šetření, které je součástí této práce, byl vypracován podrobnější informační leták, pro validní zvýšení informovanosti. Ten je určen hlavně pro zájemce o studijní obor Zdravotnický záchranář.cze
dc.format67 s. (14098 znaků)
dc.format67 s. (14098 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMotivacecze
dc.subjectPracovní procescze
dc.subjectStřední školacze
dc.subjectStudentcze
dc.subjectStudiumcze
dc.subjectZdravotnický záchranářcze
dc.subjectVysoká školacze
dc.subjectMotivationeng
dc.subjectWork processeng
dc.subjectHigh schooleng
dc.subjectStudenteng
dc.subjectStudyeng
dc.subjectParamediceng
dc.subjectCollegeeng
dc.titleZdravotnický záchranář pohledem středoškolského studentacze
dc.title.alternativeParamedic in a view of high school studenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag34113
dc.description.abstract-translatedThe bachelor?s thesis has a name: paramedic in a view of a high school student. I chose this topic because of my interest of this problematic. This work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part, there is described a definition and personality of paramedic in details, his competence, field's development, study opportunities and then even the study of Paramedic itself. The chapter ?study? is further divided into theoretical instruction, where subjects, which students must complete, are described in more details and practical training, where are mentioned school professional practice and individual practice that learners also attend. In the practical part is mention of the courses that students take. The following chapter discusses the opportunities for graduates in the field of Paramedic. Graduates can work in the emergency medical services on the position of the operator/dispatcher, the ambulance crews or in a hospital in area of acute beds. In the chapter entitled - Paramedic in the work process - are included subsections - admission to employment, starting practice of a graduate, job description and a salary. There is also analyzed student, high school, college and motivation to study. I also mention the Fair of universities and information that can be given there to students. And the final section of the theoretical part concerns the overall awareness of high school students about the paramedic. The second part is the practical part. For the practical part of this thesis it was used the quantitative method of research, which was done by a questionnaire survey. The questionnaire was anonymous and was designed for students of ending years of medical school and one grammar school selected from Ceske Budejovice. Research questions focused on students' knowledge of paramedic, his studies and job descriptions. 130 questionnaires were distributed in total, their return was 82%. For the final processing were used 106 questionnaires (100%). 55 questionnaires were from medical school and 51 questionnaires were from the grammar school. The results are summarized in a graphical form where the knowledge of the paramedic, medical and non-healthcare fields was compared. Aim of the study was to map a view and perceptions of potential students of Paramedic study and the paramedic work itself. A hypothesis was: the students of secondary medical schools have a better idea of studying and working as a paramedic, than students of other schools. In the questionnaire there were questions such as: Do you think that during the study of Paramedic is obligatory practice during the summer holidays,? Does also must ZZ operate nursing activities nurses?, What is the job description of ZZ besides direct work with patients?, Do you think that the work of ZZ presented in various films and series corresponds to reality?, Who do you think can be in a outbound crew of emergency medical services? The hypothesis can be confirmed by the results in terms of percentage. However, we can say that the correctness of the resulting responses of medical disciplines were truer only about the minor percentage. It can be concluded that the overall awareness of students about studying and working as paramedic is still small and could be definitely higher. I therefore believe that this bachelor thesis can be an interesting source of information for students interested in the field of study Paramedic, as well as high school teachers who are established as the consultant in area of further education. Furthermore, this work could help as an impetus to high schools which offer the field Paramedic ? to help them to presented it better, especially on the websites, witch (according to my reserch) students use most. Based on research, which is part of this work was prepared more detailed information leaflet for valid awareness. This is intended primarily for people inferested in learning field Paramedic.eng
dc.date.accepted2013-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePicková, Pavlína


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam