Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorKarásková, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-03T13:24:19Z
dc.date.available2021-12-03T13:24:19Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21173
dc.description.abstractSociální služby a vůbec veškeré činnosti pro děti s poruchami autistického spektra jsou natolik specifické, že by měly být pro každé dítě individuální. Jelikož je jasné, že toho nelze nikdy docílit, měli by mít rodiče alespoň možnost výběru služby, která je pro jejich děti nejvíce přínosná. Oni sami své dítě znají ze všech lidí na celém světě nejlépe a proto by jejich názory měly být i hlavním vodítkem při plánování rozvoje sociálních služeb. Toto se samozřejmě netýká pouze dětí s poruchou autistického spektra, ale všech dětí, které sociální služby využívají. Proto také názory rodičů, v tomto případě právě rodičů dětí s poruchami autistického spektra, jsou hlavní náplní mého výzkumu, který jsem se snažila zmapovat co možná nejobjektivněji. Chápu všechny, kteří se odmítli zapojit, protože mají starostí sami víc než dost, a jsem vděčná všem, kteří se zapojili a spolu se mnou věří, že pokud se o problémech bude mluvit, může se možná i dosáhnout změny. Rodiče dětí s poruchou autistického spektra, se kterými jsem se dosud setkala patří mezi lidi, kteří se nezabývají zbytečnostmi a malichernostmi. Jsou to lidé, pokorně nesoucí tento svůj úděl a s láskou pečující o své děti. A takových lidí by si měla společnost vážit a maximálně jim pomáhat. Ke zpracování jsem použila odbornou literaturu a internetové zdroje, týkající se tohoto tématu. První kapitola se týká stručné charakteristiky některých poruch autistického spektra, jako dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, jiná dezintegrační porucha, Rettův syndrom a jiné pervazivní vývojové poruchy, potřeb a dovedností dětí s poruchou autistického spektra, které, pokud se v nich budou zdokonalovat, nejlépe za odborného vedení ve speciálních centrech, tak jim mohou pomoci ke snadnější a samostatnější cestě životem a rodičům tím výrazně uberou práci, což si bezpochyby zaslouží a dále jsem vybrala ze zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a z vyhlášky 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, některé sociální služby, které by byly náplní svých činností pro tyto děti vhodné. Tím však nechci nikomu tyto služby vyzdvihovat, ani nechci ubírat na důležitosti službám, v této práci neuvedeným. Ve druhé kapitole jsem popsala cíle práce a formulovala hypotézy a ve třetí kapitole je popsán metodický postup. Čtvrtá kapitola je zaměřena na výsledky výzkumu, převážně graficky znázorněné, na statistické vyhodnocení a ověření hypotéz. V páté kapitole je diskuze o potřebách a spokojenosti respondentů a srovnání podle odborných zdrojů. V závěru jsem se snažila shrnout názory respondentů s názory svými. Jako všichni lidé, tak i rodiče dětí s PAS mají různé povahové a osobnostní rysy. Někdo je skromnější, někdo náročnější. A není na světě nikdo, kdo by se zavděčil všem. V příloze přikládám dotazník, použitý k výzkumu v tištěné podobě. Používala jsem i dotazníku elektronického, který obsahoval stejné údaje jako tištěný, proto odkaz na něj neuvádím. Další přílohou je seznam některých poskytovatelů sociálních služeb, kteří poskytují služby mimo jiné i osobám s poruchami autistického spektra.cze
dc.format61 s. (93 664 znaků)
dc.format61 s. (93 664 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporuchy autistického spektracze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjectautism spectrum disorderseng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.titlePreference sociálních služeb u rodičů dětí s poruchami autistického spektra v Jihočeském krajicze
dc.title.alternativePreferences of Social Services for Parents of Children with a Spectrum of Autistic Disorders in South Bohemia Regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag34325
dc.description.abstract-translatedSocial services and generally all activities intended for children with autism spectrum disorders are so specific that they should be tailored to each child. Since it is clear that this can never be achieved, parents should have an opportunity to choose a service that is most beneficial for their child. They know their child better than anyone else in the world so their opinions should be used as the main guideline for planning the social services development. As a matter of fact, this does not apply only to children with autism spectrum disorders but to any children who receive social services. Therefore, the opinions of parents, in this particular case the parents of children with autism spectrum disorders, constitute the major contents of my research which I tried to process as objectively as possible. I understand all who refused to take part in the research because they have many other things to worry about and I am grateful to all who took part and believe together with me that if problems are discussed, a change might be achieved. Parents of children with autism spectrum disorders whom I have met so far rank among people who do not waste their time on futile and trivial matters. These people humbly bear their lot and take care of their children with love. The society should appreciate people like that and assist them as much as possible. In order to process the thesis I used technical literature and the Internet sources relating to this topic. The first chapter briefly characterizes certain autism spectrum disorders, such as childhood autism, atypical autism, Asperger syndrome, other disintegrative disorder, Rett syndrome and other pervasive developmental disorders, as well as the needs and skills of children with an autism spectrum disorder. If developed, preferably under professional guidance in special centres, these skills can help the children to lead their life more easily and be more self-reliant, thus easing their parents of their burden considerably, which they certainly deserve. I also selected certain social services from the Social Services Act 108/2006 of the Collection of Laws of the Czech Republic (Coll.) and Regulation 505/2006 Coll., implementing certain provisions of the Social Services Act, which would be suitable for these children due to the contents of the activities. However, I wish neither to impose these services on anyone nor disrespect the importance of any services not stated in this thesis. The second chapter describes the objectives of the thesis and formulates the hypotheses, and the third chapter describes the methodological procedure. The fourth chapter is focused on the results of the research, prevailingly shown in charts, statistical evaluation and verification of the hypotheses. The fifth chapter contains a discussion on the needs and satisfaction of respondents, and a comparison with specialized sources. In the conclusion I tried to summarize the opinions of respondents and my opinions. Like anyone else, parents of children with ASD have various character and personality features. Someone is rather modest, someone is more demanding. There is no one in the world to please everybody. An attachment contains a printed questionnaire used for the research. I also used an electronic form of the questionnaire that contained the same data as the printed one so I am not providing a reference to it. Another attachment contains a list of certain social services providers that provide various services including services for persons with autism spectrum disorders.eng
dc.date.accepted2013-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovotný, Aleš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam