Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorSochorová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:27:50Z
dc.date.available2021-12-03T13:27:50Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21327
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá procesem individuálního plánování péče v organizacích poskytujících terénní sociální službu osobní asistence a pečovatelskou službu. Teoretická část je zaměřena na vývoj sociálních služeb a sociální služby v České republice. Dále charakterizuje službu osobní asistence a pečovatelskou službu. Zákon č. 108/2006 Sb. ukládá poskytovatelům sociálních služeb povinnost zpracovat a plnit standardy kvality sociálních služeb. V teoretické části diplomové práce stručně popisuji všechny standardy kvality sociálních služeb. Největší pozornost je věnována standardu kvality č. 5 (Individuální plánování průběhu sociální služby), který je pro tuto diplomovou práci klíčovým. Vyhláška č. 505/2006 Sb. definuje kritéria, která je poskytovatel povinen naplňovat. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat, jak jsou poskytovateli osobní asistence a pečovatelské služby reflektována kritéria naplňování standardu kvality č. 5. Dílčím cílem práce je zjistit, s jakými uživateli činí individuální plánování péče poskytovatelům největší potíže. H1: Obtížnost naplňování standardu kvality č. 5 se zmenšuje s rostoucím počtem požadovaných aktivit ze strany uživatele sociální služby. Pro testování hypotézy a naplnění cílů ve své diplomové práci jsem zvolila kvantitativní výzkum. Použila jsem metodu dotazování pomocí dotazníku. Otázky v první části dotazníku jsou směřované k hlavnímu cíli práce, ve druhé části k dílčímu cíli a testování hypotézy. U vybraných otázek jsem pomocí programu SPSS provedla statistickou analýzu závislosti v kontingenčních tabulkách a analýzu pomocí koeficientu nejistoty. V rámci mého výzkumu jsem prostřednictvím e-mailu oslovila poskytovatele pečovatelské služby a osobní asistence v Jihočeském kraji. Zpět se vrátilo 167 vyplněných dotazníků. Po shrnutí uvedených výsledků můžeme konstatovat, že kritéria naplňování standardu kvality č. 5 jsou převážnou většinou poskytovatelů reflektována. Poskytovatelé mají písemně zpracovanou metodiku individuálního plánování a v praxi podle ní postupují. Plánují společně s uživatelem, zohledňují osobní cíl uživatele a společně plán vyhodnocují. Mají písemně zpracovaný systém předávání informací o individuálním plánování uživatele a pracovníci se jím řídí. Největší obtíže poskytovatelům činí individuální plánování péče s uživateli, kteří využívají pouze službu malého rozsahu. Tuto skutečnost potvrzují i výsledky statistické analýzy. Na základě odpovědí respondentů lze hypotézu, že obtížnost naplňování standardu kvality č. 5 se zmenšuje s rostoucím počtem požadovaných aktivit ze strany uživatele sociální služby, uznat jako platnou.cze
dc.format111 s. (149 187 znaků).
dc.format111 s. (149 187 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectIndividuální plánovánícze
dc.subjectosobní cíl uživatelecze
dc.subjectpečovatelská službacze
dc.subjectslužba osobní asistencecze
dc.subjectstandard kvality č. 5cze
dc.subjectIndividual planningeng
dc.subjectQuality standard No. 5eng
dc.subjectUser´s personal targeteng
dc.subjectCare service Personal assistance serviceseng
dc.titleIndividuální plánování péče s uživateli osobní asistence a pečovatelské službycze
dc.title.alternativeIndividual Care Planning with Users of Personal Assistance and Care Serviceseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag33922
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the process of individual planning focusing on the care in the organization providing domiciliary services and care services. The theoretical section devoted attention to the development of social services in the Czech Republic. Furthermore, it specifies care services as well as personal assistance services. According to the Act 108/2006 Coll., on social services, providers of social services are obligated to draw up quality standards of social services and to respect them. In the theoretical section, there are briefly described all quality standards of social services. The thesis is focused mainly on quality standard No. 5 (The Individual Planning in Social Services). The public notice No. 505/2006 Coll. defines the criteria, which are obligatory to be respected by providers of social services. The aim of the thesis was to find out, how are the criteria of the quality standard No. 5 ensured by providers of personal assistance and care services. A partial aim of the work was to outline, to which users makes the individual planning the biggest difficulties. H1: Difficulty of meeting quality standard No. 5 declines with the increasing number of activities, required from the user of the social service. I?ve chosen a qualitative research to test the hypothesis and for achievement of the objectives. The relevant qualitative research relied on the questioning method. Questions in the first part of the questionnaire are directed to the main objective of the thesis, questions in the second part to the stopover and to the testing of the hypothesis. For the selected questions, I carried out a statistical analysis of dependence in the cross tabulations and an analysis based on the uncertainty coefficient by using the SPSS program. As part of my research, I approached provider of the care and personal assistance in the South Bohemian Region via e-mail. 167 completed questionnaires returned back. After summarizing of these results, we can conclude that the criteria of the quality standard No. 5 are reflected by the vast majority of providers. The providers have a written methodology for individual planning and they practice it. They plan together with the user, taking into account his personal target and they evaluate the plan collectively. They have a written system for the transmission of information about an individual users? planning and the staff follows it. Individual planning makes the greatest difficulties to the providers with users using only a small scale care. This fact is confirmed by the results of statistical analysis. Based on respondents' answers, the hypothesis that the difficulty of meeting the quality of standard No. 5 decreases with increasing number of required activities by the user of social services, can be consider as valid.eng
dc.date.accepted2013-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam