Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLukášová, Eliška
dc.contributor.authorZimmelová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:51:06Z
dc.date.available2021-12-03T13:51:06Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21421
dc.description.abstractMotivování a odměňování zaměstnanců je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejsložitějších oblastí z hlediska řízení organizace. Každá instituce má systém motivace a odměňování nastaven jinak. Motivovaní pracovníci pracují lépe, podávají lepší výkony a mohou fungovat i jako vzor pro ostatní spolupracovníky. Řada organizací využívá ke správnému nastavení systému motivace i odměňování, hodnocení pracovníků. Pokud je systém motivace, odměňování a hodnocení nastaven správně, to znamená, že by měl vycházet z potřeb zaměstnanců, je pravděpodobné, že se to odrazí na celkových výsledcích organizace. Ne vždy je ale možné z tohoto modelu vycházet, proto je důležité najít kompromis, který bude vyhovovat všem, jak vedení organizace, tak i zaměstnancům. Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu systému motivace a odměňování zaměstnanců ve vybrané organizaci působící v sociální oblasti. Byly vybrány 2 instituce v Českých Budějovicích, a to Diecézní charita v Českých Budějovicích a Občanská poradna při Jihočeské rozvojové, o. p. s., kdy výsledky získané z obou organizací byly následně podrobeny komparaci. Pro naplnění cíle bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika rozhovoru pomocí návodu. Výzkumný soubor tvořili personalisté a zaměstnanci organizace, kteří mají personální agendu na starosti. Rozhovory byly rozděleny do několika okruhů. První část rozhovorů byla zaměřena na informace o organizaci. Zde byly zjišťovány informace o oblasti působnosti a poslání organizace. Dále byly zjišťovány informace o způsobu financování organizace, o počtu zaměstnanců a zřizovateli. Druhá část rozhovoru byla směřována na pracovní poměr zaměstnanců. Byl zjišťován druh pracovního poměru, pracovní doba, zaměstnanecké výhody, kultura pracovního prostředí a zásady práce zaměstnanců. Třetí část rozhovorů byla zaměřena na oblast hodnocení pracovníků. Bylo zjišťováno, zda systém hodnocení pracovníků existuje a jak probíhá. Kdo koho a jak hodnotí a jestli existuje provázanost na odměňování. Dále, jak často hodnocení probíhá a jestli jsou zaměstnanci se systémem hodnocení seznámeni. Čtvrtá oblast byla zaměřena na motivaci zaměstnanců. Zde bylo zjišťováno, jaký druh motivace je v organizaci využíván. To znamená, jestli se organizace zaměřuje na poskytování finanční nebo nefinanční motivace. Případně zda si mohou zaměstnanci druh motivace sami zvolit. Poslední část rozhovoru byla směřována na oblast odměňování. Bylo zjišťováno, jaké složky tvoří mzdu, jak často jsou odměny poskytovány a v jaké formě. Dále, jak hodnotí vedení organizace prestiž pozice vůči společnosti a spokojenost zaměstnanců. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že je ve vybraných organizacích oblasti motivace a odměňování věnován značný prostor. Proces motivace, který vychází z potřeb zaměstnanců, žádná z organizací nevyužívá. Obě organizace využívají možnosti hodnocení pracovníků. Prostřednictvím tohoto hodnocení, organizace získává informace o tom, jak zaměstnanci pracují, jak zvládají své povinnosti a co postrádají. V některých bodech je systém hodnocení v obou organizacích podobný. Každá organizace využívá výsledky hodnocení jinak. Organizace motivují své pracovníky prostřednictvím finančních i nefinančních motivů. Nejčastěji je využíváno slovní vyjádření. Dále je z výsledků výzkumu patrné, že pro výkon pozice sociálního pracovníka, musí být člověk motivovaný samotnou prací. Práce ho musí bavit, naplňovat a motivovat zároveň. Prostor pro odměňování není moc velký, ale je možné nastavit systém odměn tak, aby vyhovoval zaměstnancům. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že obě instituce mají celkově spokojené zaměstnance. V závěru práce jsou uvedeny návrhy na zlepšení systému motivace a odměňování ve vybraných organizacích. Systém motivace a odměňování zaměstnanců představuje mnoho úskalí, ale nejdůležitější je, aby byl funkční a přínosný. To znamená, aby byl ve prospěch jak zaměstnanců, tak i celé organizace.cze
dc.format58 s. (86 303 znaků).
dc.format58 s. (86 303 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZaměstnaneccze
dc.subjectZaměstnavatelcze
dc.subjectMotivacecze
dc.subjectHodnocení pracovníkůcze
dc.subjectOdměňovánícze
dc.subjectEmployeeeng
dc.subjectEmployereng
dc.subjectMotivationeng
dc.subjectStaff evaluationeng
dc.subjectRemunerationeng
dc.titleAnalýza motivace a odměňování zaměstnanců ve vybrané organizaci.cze
dc.title.alternativeAnalysis of motivation and remuneration of employees in a selected organization.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33819
dc.description.abstract-translatedMotivation and remuneration of employees is one of the most important and the most diffcult spheres from the aspect of management organization. Each institution has set system of motivation differently. Workers who are motivated work better, they submit better performance and they can be pattern for other colleagues. A number of organizations use employees evaluation to right adjustment of system of motivation and remuneration. If the system is set correctly, it is probably reflected in the overall results of the organization. It means that the system would be based on the needs of employees. But it is not always possible to based on this model, that why is important to find compromise that will satisfy management and employees. The aim of this bachelor thesis was to analyze system of motivation and remuneration of employees in selected organizations that operate in social sphere. On this basis were selected two institutions in České Budějovice. Namely Diocesan charity in České Budějovice and Citizens advice berau that were compared. It was choosen qualitative research, method of questioning and technique of dialogue. Resarch group was constituted by personalits and employees of organization who are in charge of personal administration. The dialogues were divided into few sectors. The first part of dialogues was concentrated to information about organization. The second part of dialogues was oriented to employment of employees. There was investigated kind of employment, working hours, employees benefits, culture of working environment and rules of work. The third part of dialogues was concentrated to sphere of employees evaluation. There were investigated if the system of evalutaion exists and how does it work. I was interested in how often is remunertion in motion and if employees are known with the system of remuneration. The fourth part of dialogues was focused on motivation of employees. There was investigated which kind of motivation is used in the organization. It means if the organization is focused on providing financial or nonfinancial motivation. Or if employees can choose the kind if motivation themselves. The last part of dialogues was oriented on sphere of remuneration. It was investigated which components constitute wage and how often are remunerations provided and in which form. How organization management evaluates prestige of position against organization and satisfacton of employees. There is devote considerable space in this selected organizations, it follows from results of research. None of the organizations do not use process of motivation that is based on the needs of employees. Both organizations use possibility employees evalutaion. Due to this evaluation, organizations gets informations how employees work, how they manage their duties and what they miss. Each organization uses results evalutaion differently. Organizations motivate their workers through financial and nonfinancial motives. The most often is used word statement. It is evident that the man has to be motivated by the job itself for the position of social worker. The job has to enjoy, be filling and motivate. The space for remuneration is not to grand, but it is possible to set system of remunerations to suit employees. Both organiaztions have quite satisfied employees. In the end of bachelor´s work are introduced propositions how to get better the system of motivation and remuneration in selected organizations. The system of motivation and remuneration of employees imagines lots of difficulties, but the most important is it to be functional and beneficial. It means have a system that is useful for employees and whole organization.eng
dc.date.accepted2014-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMolek, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam