Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorHonnerová, Anežka
dc.date.accessioned2021-12-03T13:51:07Z
dc.date.available2021-12-03T13:51:07Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21424
dc.description.abstractV současnosti je školská integrace často užívaný pojem. Představuje začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Slovo integrace také znamená celkové začlenění mezi intaktní část lidské populace. Školská integrace je velice náročný proces. Úspěšnost integrace závisí na mnoha faktorech a není vždy jednoduché ji dosáhnout. Integrace má samozřejmě své limity, které jsou dány druhem a stupněm zdravotního postižení. Mnohdy nedochází k pochopení jak ze strany pedagogických pracovníků, tak ze strany spolužáků. Téma pojednávající o úspěšnosti integrace dětí z centra pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením ARPIDA v Českých Budějovicích (dále jen centrum ARPIDA), jsem si vybrala sama, jelikož jsem si tímto procesem integrace sama prošla. V centru ARPIDA jsem byla od 2. třídy a ukončila jsem zde 1. stupeň povinné školní docházky. Poté jsem se vrátila zpátky na ZŠ Dubné, kde jsem ukončila základní vzdělání. Téhož roku jsem nastoupla na Biskupské gymnázium J. N. Neumanna. v Českých Budějovicích, kde jsem po čtyřech letech úspěšně odmaturovala. Poté jsem byla přijata ke studiu na Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity, kde studuji obor Speciální pedagogika. V teoretické části mé bakalářské práce se zabývám nejen vymezením základních pojmů, jako jsou integrace, inkluzivní vzdělávání, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, žák se zdravotním postižením, charakteristika tělesného postižení, žák s tělesným postižením, dětská mozková obrna, spastická triparéza, vrozený rozštěp páteře, žák s tělesným postižením a jeho vnímání sebe sama v kolektivu intaktních žáků, vliv rodiny na inkluzivní proces žáka a v neposlední řadě centrum ARPIDA. Dále jsem se zaměřila také na faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace. Pokusila jsem se zjistit, jak probíhá jejich začlenění mezi vrstevníky.Cílem bakalářské práce je zmapovat a zjistit úspěšnost inkluzivního vzdělávání žáků, kteří byli v péči centra ARPIDA a poté byli vzděláváni v hlavním vzdělávacím proudu a nyní studují na vysoké škole.Ve výzkumné části bakalářské práce jsem se pokusila zjistit, zda se děti z okresu České Budějovice, které navštěvovaly centrum ARPIDA, úspěšně začlenily do hlavního vzdělávacího proudu.Do svého výzkumu jsem zařadila čtyři respondenty, kteří navštěvovali centrum ARPIDA. V roce 2003 byli tito žáci společně integrováni do hlavního vzdělávacího proudu na běžné základní škole. Tři respondenti se mnou navštěvovali 1. stupeň ZŠ při centru ARPIDA. Soubor má za cíl zmapovat a zjistit úspěšnost inkluzivního vzdělávání. Kauzistiky popisují průběh a výsledky integrace. Během výzkumu jsem použila různé výzkumné metody. Mezi tyto metody patří anamnéza, pozorování, sekundární analýza dat a rozhovor. Ve výzkumné části jsem si položila dvě výzkumné otázky, na které jsem hledala odpovědi. Vyhodnotila jsem každého respondenta samostatně, a poté všechny respondenty dohromady.Závěrem bych chtěla říct, že respondenti uvedli, že při integraci na jinou školu jim hodně pomáhala rodina, spolužáci a přístup pedagogů. Nejtěžší byl proces integrace při přechodu ze ZŠ při centru ARPIDA na běžnou základní školu a u jednoho respondenta to bylo při přechodu ze základní školy na gymnázium. Provedeným šetřením jsem zjistila, že integrace u sledovaných respondentů byla úspěšná.cze
dc.format64
dc.format64
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjecttělesné postiženícze
dc.subjectžákcze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectcentrum pro rehabilitaci osob s postižením ARPIDAcze
dc.subjectškolacze
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectphysical disabilityeng
dc.subjectpupileng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectthe rehabilitation centre for disabled people ARPIDAeng
dc.subjectschooleng
dc.titleÚspěšnost inkluzivního vzdělávání žáků integrovaných ze škol při centru Arpida v hlavním vzdělávacím prouducze
dc.title.alternativeSuccessfulness of integrated pupils involved in inclusion education at schools related to Arpida centre,in mainstreem educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33862
dc.description.abstract-translatedEducational integrity is a term used quite often at present. It means the involvement of pupils with special needs in the main educational process. The expression integration also means complete involvement of the person among intact part of population. School/ educational integration is a very demanding process. Its success depends on many factors and it is not always easy to achieve it. Obviously, integration has its limits, which relate to the degree and type of the handicap. There appears incomprehension of both teachers and classmates many times. I have chosen the topic dealing with the success rate of integrity of the children from the rehabilitation centre for disabled people ARPIDA in České Budějovice (later only ARPIDA) as I had experienced the process of integrity on my own. I had begun attending the centre in the second year of the primary school and I finished the first stage of the obligatory school attendance there. Then I returned to the primary school in Dubné, where I accomplished basic education. I started studies at Bishop Grammar School of J. N. Neumann in České Budějovice the same year, where I graduated successfully four years later. After that I enrolled the Faculty of Health and Social Studies at the University of South Bohemia., where I have been studying the branch of Special Pedagogy. As for the theoretical part of my thesis I define not only basic terms such as integration, inclusive education, individual curriculum, a teacher´s assistant, a disabled pupil, the characteristics of disability, a pupil with a physical disability, cerebral palsy, spastic triparesis, congenital spina bifida, a pupil with a physical disability and his self-esteem among intact classmates, the family and its influence on the inclusive process of a pupil, but also, last but not least, the centre ARPIDA. I have analyzed factors influencing integration as well. I have tried to find out how disabled pupils are integrated among their peers. The aim of the thesis is to monitor and find out the success rate of inclusive education of former child clients of the centre ARPIDA, who were later involved in the main educational process and they study at college or university now. In the research part of the thesis I have attempted to find out whether the children from the district of České Budějovice who had attended the centre ARPIDA integrated in the main educational process successfully. I have included four respondents who used to be clients of the ARPIDA centre in my research. All of them were integrated together in the basic educational process at primary school in 2003. Three of them attended the same classes as I did in the centre. The main aim is to monitor and determine the success rate of inclusive education. Casuistries describe the course and the results of the integration. I used different research methods: anamnesis, observation, secondary analysis of data and an interview belong to them. I had asked two questions in the research part, to which I searched for answers after that. At first I assessed each of the respondents individually and then all of them together. In conclusion, I consider it necessary to mention that the respondents agreed their families, classmates and teachers´ friendly attitude helped them a lot while being integrated. Mostly they found the transfer from the ARPIDA centre to primary school the most difficult while one of them had difficulties when finishing primary school and beginning studies at grammar school. I have found out, as the result of my research, the integration of the monitored respondents was successful.eng
dc.date.accepted2014-06-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam