Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorPlačková Hávová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:51:07Z
dc.date.available2021-12-03T13:51:07Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21425
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji. Hlavním cílem práce bylo zjistit aktuální stav primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Já jsem prováděla výzkum na běžných mateřských a základních školách v rámci vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu. Na počátku bakalářské práce jsem stanovila pouze jednu výzkumnou otázku, ale na základě informací, které mi výzkum přinesl, jsem stanovila výzkumné otázky dvě: 1) Jaké jsou faktické možnosti primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v jihočeském kraji? a 2) Jaký je stav připravenosti a kvalifikovanosti všech účastníků vzdělávacího procesu v rámci integrace? K dosažení těchto cílů byl uplatněn v mé bakalářské práci kvalitativní výzkum, z toho důvodu nejsou stanoveny žádné hypotézy. Sběr dat byl realizován prostřednictvím techniky standardizovaného rozhovoru s pedagogy, řediteli a s asistenty pedagoga. K provedení a vyhodnocení svého výzkumu jsem také využila metodu pozorování a techniku případové studie. Cílovou skupinu mého výzkumu vytvářeli děti a žáci od 5 do 10 let, kteří byli integrováni do tzv. hlavního vzdělávacího proudu. Jedná se o 3 chlapce a 2 dívky s tělesným a kombinovaným postižením. Rozhovory vycházely z předem připravených otázek, které byly přizpůsobeny dané skupině respondentů tak, aby zjišťovaly současnou situaci inkluzivního vzdělávání z různých pohledů účastníků tohoto procesu. Veškeré rozhovory byly anonymní a dobrovolné. Na počátku výzkumu jsem nejprve vytvořila spolu s rodiči integrovaného dítěte případové studie a nakonec vedla rozhovory se všemi účastníky vzdělávacího procesu (ředitel, pedagog, asistent pedagoga). Nejprve jsem kontaktovala speciálně pedagogické zařízení se specializací na tělesné postižení. Právě s tímto SPC jsem spolupracovala a navštívila jsem ho kvůli poskytnutí informací o integraci dětí do běžných mateřských a základních škol. Speciálně pedagogické centrum mi sice nemůže poskytnout osobní informace o dětech, ale mohla jsem alespoň nalézt konkrétní mateřskou či základní školu a následně ji kontaktovat. K obohacení svého výzkumu jsem také navštívila Krajský úřad v Českých Budějovicích, kde mi byly podány přesné statistiky dětí s tělesným a kombinovaným postižením, které jsou integrované v celém Jihočeském kraji v MŠ a ZŠ. Můj výzkum se zaměřil na pět MŠ a jednu ZŠ. Výzkum z každé školy obsahuje hloubkovou případovou studii integrovaného dítěte, standardizované rozhovory s řediteli, pedagogy, asistenty pedagoga a pozorování. Nejprve jsem kontaktovala ředitele škol, ve kterých je dítě integrováno. Poté, když výzkum schválil ředitel školy, kontaktoval on rodinu integrovaného dítěte, a pokud rodina souhlasila, dostala jsem kontakt přímo na ni. S rodinami jsem se sešla na předem domluveném místě, kde jsme sestavili hloubkovou případovou studii jejich dítěte. Během celého výzkumu jsem docházela osobně do MŠ a ZŠ tříd, kde jsem prováděla druhou techniku sběru dat, jíž je pozorování. Pozorování jsem realizovala v MŠ či ZŠ třídách v rámci vzdělávacího procesu. Jelikož jsem se snažila o dlouhodobé pozorování, navštívila jsem jmenované MŠ či ZŠ několikrát za týden.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subject- Integrace - Primární vzdělávání - Inkluze - Tělesné a kombinované postižení - Inkluzivní vzdělávánícze
dc.subject- Integration - Primary education - Inclusion - Body and combined disability - Inclusion educationeng
dc.titleMožnosti primárního vzdělávání dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském krajicze
dc.title.alternativeThe possibilities of primary education for children with physical and multiple disabilities in South Bohemian regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33883
dc.description.abstract-translatedThis bachelor study concerns problems of primary education of the children with physical and combined disability in south of Czech Republic. The biggest aim was find out actual state of primary education of the children with physical and combined disability. I made research on regular nursery and basic schools in line with education in main educational stream. In the beginning of bachelor´s study I put only one research question, but based on the information which research bring me, I was forced to put two research questions. 1) Which are real possibilities of primary education of the children with physical and combined disability in south czech region. 2) How is the situation of readiness and qualification of all participants educational process in line with integration. To reach these targets I used the qualitative research in my study. Due to the this fact there are no set any hypotesis. The collection of informations was realized through standard interviews with teachers directors and assistants of teachers. Another tool to reach results was method of observation and technology of case study. The target group of my research was children as well as students in the age between 5 and 10 years. These children and students was integrated in to main educational stream. We are talking about 3 boys and 2 girls with physical and combined disability. The interviews was based on prepared questions in advance modified for various group of respondents to secure the current situation of inclusive education from different point of view of this process. All interviews are based was anonymous and voluntary. In the beginning of research I prepared together with parents of integrated child the case studies and afterwards I prepared interviews with all participants of educational process (director, teacher, asistant of the teacher). At first I contacted the specialized pedagogical institution focused on physical observation. With htis institution I cooperated and finaly visited them because of getting informations about integration of children to regular nursery and basic schools. The specialized pedagogical institution can not provide me with the personal information about children, but they gave contacts on various schools. For more detailed informations I visited also regional office, where I found the exact statistics about children with physical and combined disability integrated around the region. My research includes 5 nursery and 1 basic school. The research from every school contains deep case study of integrated child, standard interviews with directors and assistant of teachers. My first contacts was directors of the schools included in my study. Afterwards, when research was approved by directors he had contacted the family, exactly parents of integrated child. In case their approval I visited family directly. On the meeting with families we set up deep case study of child. During all the research I visited the schools where I observated the integrated students which was my another important part of bachelor study. Every school I visited for one week.eng
dc.date.accepted2014-06-11
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam