Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorChloubová, Ivana
dc.contributor.authorProcházková, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:04Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:04Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21564
dc.description.abstractMotivace je síla, která modifikuje a ovlivňuje lidské chování v pracovním procesu. Být motivovaná ke své práci je pro sestru velice důležité - jedním z významných motivátorů je vzdělávání a možnost jeho uplatnění v ošetřovatelské profesi. Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit základní motivační a demotivační faktory sester při rozhodování o výběru povolání v psychiatrické léčebně/nemocnici a zmapovat, zda znalosti z kvalifikačního vzdělání a praxe mají vliv na rozhodování o pracovním zařazení do PL/PN. K cílům byly stanoveny čtyři hypotézy. H1: Základním motivačním faktorem pro výběr povolání v PL/PN je smysluplnost práce. H2: Hlavním demotivačním faktorem je obava z možného ohrožení ze strany pacienta. H3: Znalosti z kvalifikačního vzdělání nemají vliv na rozhodování o pracovním zařazení do PL/PN. H4: Studijní praxe na psychiatrickém oddělení je pro následný výběr povolání sestry PL/PN motivujícím prvkem. Výzkumné šetření bylo provedeno metodou kvantitativního výzkumu s využitím dotazníku. Výzkumný vzorek tvořilo 100 sester pracujících v psychiatrickém ošetřovatelství, které získaly kvalifikační vzdělání na VOŠ v oboru Diplomovaná všeobecná sestra nebo na VŠ v bakalářském studijním programu Ošetřovatelství. Na základě výsledků šetření bylo zjištěno, že základním motivačním faktorem pro výběr povolání v PL/PN u většiny oslovených respondentek není smysluplnost práce, ale zájem o psychiatrické ošetřovatelství. Za hlavní demotivační faktor je respondentkami převážně považována psychická náročnost práce, nikoliv obava z možného ohrožení ze strany pacienta. Dále bylo zjištěno, že znalosti z kvalifikačního vzdělání nemají vliv na rozhodování o pracovním zařazení do PL/PN a studijní praxe na psychiatrickém oddělení je pro následný výběr povolání sestry v PL/PN motivujícím prvkem. Výstupem výzkumného šetření je doporučení pro možný obsah kvalifikačního studia z hlediska motivace a efektivní přípravy psychiatrických sester pro praxi.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectpsychiatrické ošetřovatelstvícze
dc.subjectkvalifikační vzdělávánícze
dc.subjectreforma psychiatrické péčecze
dc.subjectduševní zdravícze
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectpsychiatric nursingeng
dc.subjectqualifying educationeng
dc.subjectpsychiatric care reformeng
dc.subjectmental healtheng
dc.titleMotivace všeobecných sester k práci v psychiatrické léčebně/nemocnicicze
dc.title.alternativeThe motivation of general nurses for work in a psychiatric hospitaleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38504
dc.description.abstract-translatedMotivation is a force which modifies and influences human behaviour in working process. It´s very important for nurses to be motivated at work education and the chance of its use in nursing profession represents one of the significant motivators. The aim of this work was to elaborate the basic motivational and demotivational factors for nurses used when deciding for the job in a psychiatric hospital and explore if qualifying education knowledge and study practice affect the decision for the job in a psychiatric hospital. Regarding these targets, the following hypotheses were set: H1: Meaningfulness of the work represents the main motivational factor for the profession choice in a psychiatric hospital. H2: Fear of the potential threat from the patient is the main demotivational factor. H3: Knowledge from the qualifying education doesn´t affect the job choice in a psychiatric hospital. H4: Practice during the studies has motivational impact on the following choice of work in a psychiatric hospital. To obtain the necessary data, the quantitative research was used with a questionnaire as a research instrument. There were 100 nurses working in psychiatric nursing included in the study, who received qualifying education at the higher medical school as gualified general nurses or at the university in nursing bachelor studies. Based on the results obtained, we examined that the interest in psychiatric nursing is thought to be the primary motivational component, but not the meaningfulness of the work. Psychical intensity of the work was classified as the main demotivational factor, not the fear of the potential threat from the patient. Regarding the education and practice it was noted, that the knowledge from the qualifying education doesn´t affect the job choice in a psychiatric hospital and practice during education has motivational impact on the following choice of work in a psychiatric hospital. As an outcome of the research the recommendation was created, which can be used as a scheme for qualifying education in terms of motivation and effective preparations of nurses for their work.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDohnalová, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam