Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorBorovská, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:10Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:10Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21569
dc.description.abstractPro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma Motivace k využívání sociálních sítí u žáků na druhém stupni základní školy v Blatné. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou část. V teoretické části práce uvádím informace o historii sociálních sítí, ale také různé druhy sociálních sítí, ať už těch co se používají pouze v České republice, nebo i těch celosvětových. Nejvíce prostoru věnuji sociální síti Facebook, k níž se váže i můj výzkum. V teoretické části se také zabývám pojmem motivace a to jak obecně, tak i v souvislosti se sociálními sítěmi. V neposlední řadě zde uvádím i možná rizika spojená s využíváním sociálních sítí. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována kvalitativní strategií výzkumu. Jako způsob zpracování dat je zde využita technika analýzy dokumentů. Analyzovala jsem slohové práce žáků jedné osmé třídy základní školy. Cílem mé práce je zjistit, jaká je motivace k využívání sociálních sítí u dětí staršího školního věku. Konkrétně jsem zkoumala jaká je motivace k využívání sociální sítě Facebook u žáků Základní školy Jana Ámose Komenského v Blatné. Z výsledků práce vyplynulo, že někteří žáci mají pocit, že jim Facebook nic nepřináší a spíše na něm tráví čas, když nemají co dělat, jiní zase uvádějí, že je pro ně Facebook zdrojem informací a využívání této sociální sítě jim dává mnoho. Žáci využívají služby a aplikace, které jim Facebook nabízí a sdílí zde osobní informace. Z výsledků práce dále vyplynulo, že žáci využívají Facebook kvůli zlepšování nálady. Facebook je žáky navštěvován také proto, že je to v dnešní době velmi moderní prostředek komunikace. Ve výsledcích práce se objevují informace o subjektivním množství stráveného času na Facebooku a také informace o postoji k této sociální síti. Někteří žáci mají k Facebooku kladný vztah, někteří negativní a jiní neutrální popřípadě ambivalentní. Žáci Facebook používají především jako prostředek komunikace s přáteli, ale i s dalšími lidmi.cze
dc.format60 s. (87 748 znaků)
dc.format60 s. (87 748 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFacebookcze
dc.subjectInternetcze
dc.subjectMotivacecze
dc.subjectRizika užívání sociálních sítí.cze
dc.subjectFacebookeng
dc.subjectinterneteng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectthe risk of using social networks.eng
dc.titleMotivace k využívání sociálních sítí u žáků na druhém stupni základní školy v Blatné.cze
dc.title.alternativeMotivation of pupils for using social networks at secondary school in Blatná.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38516
dc.description.abstract-translatedThe theme of my bachelor's thesis is "Motivation for using social networks among upper primary school pupils from a primary school in Blatná". The thesis consists of a theoretical and a research part. The theoretical part presents the history of social networks as well as different kinds of social networks both those used in the Czech Republic and those used globally. The most space is dedicated to a social network called Facebook to which my research is also related. Furthermore, the term 'motivation' is addressed in the theoretical part, both generally and in relation to social networks. In the research part of the thesis, a qualitative research strategy was employed. The document analysis technique was used as a data processing method. I analyzed essays written by a class of eighth-grade pupils from a primary school. The aim of this thesis was to find out what the motivation is for using social networks among older-school age children. More specifically, I was researching what the motivation is for using Facebook among pupils from Jan Ámos Komenský Primary School in Blatná. The thesis results suggest that some pupils feel that Facebook does not bring them anything new, and they rather spend time on Facebook when they are bored; others state that Facebook is a source of information for them and using it brings them benefits. Pupils use the services and applications that Facebook offers, and they share their personal information there. Furthermore, the results indicate that pupils use Facebook to improve their mood. Facebook is also visited by pupils because it is a very modern means of communication nowadays. The results of this thesis provide information on the subjective amount of time spent on Facebook and pupils' attitudes towards this social network. Some pupils have a positive attitude, some a negative attitude, and some a neutral or an ambivalent attitude towards Facebook. Pupils use Facebook mainly as a means of communication with friends, but also with other people.eng
dc.date.accepted2014-09-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBrandová, Nikola


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam