Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrušková, Martina
dc.contributor.authorMlčochová, Vlasta
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:17Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:17Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21575
dc.description.abstractV teoretické části práce jsou vysvětleny tyto základní pojmy gender, genderové stereotypy, princip rovných příležitostí žen a mužů, diskriminace na základě pohlaví, obtěžování na pracovišti a sexuální obtěžování na pracovišti. Dále je v první kapitole popsáno, jak se žena či muž může dostat do Armády České republiky. Vstup do armády je podrobněji rozpracován, jsou zde ukázány odlišnosti a samotný kurz, který učí základním vojenským dovednostem. V příloze je pro tuto část ukázáno, jak probíhá samotné zaměstnání profesionální vojákyně či vojáka z povolání, konkrétně u 13. dělostřeleckého pluku v Jincích. Tato příloha je zde z důvodu budoucího rozhovoru s komunikačními partnerkami / partnery.Cílem práce bylo zjistit oboustranný pohled mužů a žen na činnost, postavení a pracovní podmínky, týkající se zaměstnání v armádě, jak muži a ženy reflektují pracovní klima a jestli zde existují a do praxe vstupují genderové stereotypy.Výběrový soubor tvořilo dohromady 18 komunikačních partnerek / partnerů, z toho 9 žen a 9 mužů. Dále byli ženy i muži rozdělení, pro lepší srovnání, dle hodnostních sborů. A to hodnostní sbor mužstvo (3 ženy a 3 muži), poddůstojnický (3 ženy a 3 muži) a praporčický hodnostní sbor (3 ženy a 3 muži). Všichni komunikační partneři, se kterými proběhly rozhovory, jsou vojákyně a vojáci z povolání, sloužící u 13. dělostřeleckého pluku. Výzkum byl realizován během vojenského cvičení a samotného zaměstnání v kasárnách. Rozhovory se uskutečnily s předem vytipovanými jedinci, z různých baterií, čet i štábu, z důvodu podchycení co nejširšího spektra a různosti názorů. Pro zpracování empirické části byl zvolen kvalitativní výzkum. Použita byla kvalitativní výzkumná strategie a technika polostrukturovaného interview. Celkem bylo položeno 7 otázek, které se zabývají názory žen a mužů na pracovní místa v armádě, přezkoušení z fyzické zdatnosti, probíhající každý rok, autoritu ženy v řídící pozici, zda jsou či nejsou ženy v armádě zvýhodňovány. Dále otázky, týkající se problematiky sexuálního obtěžování a diskriminace na základě pohlaví a názor na ženy v armádě. Výsledky jsou dále rozpracovány v páté kapitole, kde jsou přidány i mé vlastní zkušenosti a legislativa, jež se zabývá rovnoprávností žen a mužů v Armádě České republiky.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgendercze
dc.subjectgenderové stereotypycze
dc.subjectdiskriminace na základě pohlavícze
dc.subjectsexuální obtěžování na pracovišticze
dc.subjectgendereng
dc.subjectgender stereotypeseng
dc.subjectdiscrimination based on sexeng
dc.subjectsexual harassment in the workplaceeng
dc.titleGender v armáděcze
dc.title.alternativeGender in the Armyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38525
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of bachelor's thesis is focused on the explanation of basic concepts gender, gender stereotypes, principle of equal opportunities for men and women, discrimination based on sex, harassment in the workplace and sexual harassment in the workplace. Furthermore, first chapter describes how woman or man may be recruited into Czech army. Joining the army is described in details, there are shown differences and the course itself, whose goal is to teach basic military skills.Attachment for this part demonstrates the process of employment of professional soldiers, specifically the employment in the 13th Artillery Regiment in Jince. This attachment is listed here because of the future interview with communication partners.The aim of this thesis was to determine perspectives of men and women to the activity of Czech army, status and working conditions in Czech army. Further aim was to determine how men and women reflect working clima and if there are implemented gender stereotypes.Selected set consisted of 18 communication partners, of which 9 men and 9 women. Further, for a better comparison, women and men were divided into groups based on ranks. The groups were the following: private stuff (3 women and 3 men), non- commissioned officers (3 women and 3 men) and warrant officers (3 women and 3 men).All communication partners, who were interviewed are professional soldiers employed in the 13th Artillery Regiment. Research was performed during military exercises and working in the barracks itself.Interviewed people were pre-selected, from different battery, platoon and headquarters due to get wide range and diversity of opinions. Qualitative research was performed in the empirical part of this thesis. Qualitative research strategy and technology of semi-structured interview were used.Altogether 7 questions were asked. Questions related to the views of women and men to employment in the army, examination of physical abilities, which is repeated each year, the authority of women in management positions, whether or not women are favored in the army. Further questions concerning on the issue of sexual harassment, discrimination based on sex and views on women in the military were asked. The results are further elaborated in the fifth chapter, in which I added my own experience and this chapter also deals with legislation concerning the equality of rights of women and men in the Czech army.eng
dc.date.accepted2014-09-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlufová, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam