Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorOndrášek, Stanislav
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:19Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:19Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21576
dc.description.abstractTato bakalářská práce s názvem "Socioekonomická stratifikace žáků na druhém stupni základních škol" poukazuje na problematiku sociální stratifikace resp. socioekonomické stratifikace a s ní spojené dopady na oběti. Obecně vzato se pedagogický sbor zaměřuje na šikanu a to konkrétně na fyzickou šikanu, ale už se moc nezaměřují na psychickou šikanu, která je se socioekonomickou stratifikací spojená. V teoretické části jsou postupně popsány základní pojmy, které se k bakalářské práci vztahují jako např. malá sociální skupina, skupinové konflikty, moc a její využití ve společnosti nebo sociální zabezpečení. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou žáci na druhém stupni z důvodů socioekonomické stratifikace stigmatizováni a na základě tohoto cíle byla stanovena hypotéza: "Na druhém stupni základních škol se vyskytuje stigmatizace žáků z důvodu socioekonomické stratifikace.". Ve výzkumné části této práce je charakterizován výzkumný soubor, který tvořili žáci ze ZŠ Volary a ZŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích. Výzkum byl složen z celkem 216 respondentů, z toho bylo 122 dívek a 94 chlapců. Respondenti byli osloveni skrze výchovné poradce na školách a poté jim byl rozdán dotazník, který obsahoval 13 otázek. Po vyhodnocení dotazníků byla data zpracována do grafů a pro ověření hypotézy byl použit chí kvadrát test. Stanovená hypotéza se na základě výpočtů nepotvrdila. V diskusi jsou výsledky z výzkumu porovnány s literaturou, která se problematikou sociální stratifikace zabývá. V závěru práce je uvedené jaký přínos může tato bakalářská práce mít a i možný řešení jako např. pořízení školních uniforem.cze
dc.format50 s. (63 135 znaků)
dc.format50 s. (63 135 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsocioekonomická stratifikacecze
dc.subjectmoccze
dc.subjectmalá sociální skupinacze
dc.subjectžáci na druhém stupni základních školcze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectstatuscze
dc.subjectrolecze
dc.subjectsocioeconomic stratificationeng
dc.subjectpowereng
dc.subjectsmall social groupeng
dc.subjectpupils at the upper primary schooleng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectstatuseng
dc.subjectroleeng
dc.titleSocioekonomická stratifikace žáků na druhém stupni základních školcze
dc.title.alternativeSocioeconomic Stratification of Puppils at Two Grade of Primary Schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38526
dc.description.abstract-translatedThe present bachelor thesis entitled "Socioeconomic stratification of pupils at the upper primary school" is concerned with the issues of social stratification, or, as the case may be, socioeconomic stratification and related impacts on victims. In general, teaching staff will focus on physical bullying; however, physical bullying, which is linked to socioeconomic stratification, is not brought to attention to an adequate extent. The theoretical part describes in succession basic terms regarding the bachelor thesis, such as a small social group, group conflicts, power and its use in the society or social security. The objective of the thesis is to determine if pupils at the upper primary school are stigmatized for reasons of socioeconomic stratification, and based on this objective, the following hypothesis was set forth: "Pupils at the upper primary school are stigmatized for reasons of socioeconomic stratification." The research part of the present thesis characterizes a research sample consisting of pupils of primary schools [ZŠ] Volary and Bezdrevská in České Budějovice. The research examined the total of 216 respondents, with 122 girls and 94 boys. The respondents were addressed through educational advisors at schools and then given questionnaires with 13 questions. Questionnaires were assessed and the data gained were subsequently processed in graphs: a chi-quadrat test was used to verify the hypothesis. Importantly, our calculations did not confirm the constructed hypothesis. The following discussion compares the research findings with literature that engages in social stratification problems. Possible contributions of the thesis to the said problems, as well as a number of possible solutions, such as an introduction of school uniforms, are stated in the conclusion.eng
dc.date.accepted2014-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlufová, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam