Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorKubišová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:56Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:56Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-08-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21604
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá spoluprácí základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětí. Sociálně právní ochrana dětí se poskytuje dětem, jejichž rodiče neplní povinnosti vymezené v rodičovské zodpovědnosti, nebo nevykonávají či zneužívají práva daná rodičovskou zodpovědností. Sociálně právní ochrana se poskytuje také dětem vedoucí nemravný či zahálčivý způsob života či opakovaně utíkají od rodičů. Obecná oznamovací povinnost ukládá školským zařízením povinnost oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností skutečnosti, které naznačují, že se jedná o dítě, na které se sociálně právní ochrana zaměřuje. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem spolupracuje základní škola s oddělením sociálně právní ochrany dětí v souvislosti se sociálně patologickými jevy u dětí základních škol. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy základních škol a sociálními pracovnicemi z oddělení sociálně právní ochrany dětí jsem se snažila zjistit, jakým způsobem probíhá spolupráce základních škol a oddělení sociálně právní ochrany dětí a jestli tuto spolupráci považují pedagogové základních škol a sociální pracovnice za efektivní. Získaná data byla analyzována pomocí metody otevřené kódování dat. Spolupráce probíhá prostřednictvím vzájemného předávání informací o problémových žácích, zpráv a písemného hodnocení prospěchu a chování žáka. Sociální pracovnice a pedagogové základních škol se setkávají na konzultacích a poradách a také při konání výchovné komise či případové konference. Pedagogové základních škol a sociální pracovnice vnímají spolupráci jako efektivní. Při jejich spolupráci však nastávají určité problémy. Za účelem zefektivnění spolupráce navrhují dva pedagogové základních škol častější aktualizaci zákonů a souvisejících předpisů s ohledem na aktuální potřeby dětí a změnu legislativy. Sociální pracovnice navrhují multidisciplinární tým, zvýšení počtu sociálních pracovnic a právníka na oddělení sociálně právní ochrany dětí, vzdělávání pedagogů v oblasti sociálně právní ochrany a internetové fórum. Výsledky práce mohou být využity pro zefektivnění spolupráce a prevenci rizikového chování u žáků základních škol.cze
dc.format66 s. (107 503)
dc.format66 s. (107 503)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectspoluprácecze
dc.subjectsociálně právní ochrana dětícze
dc.subjectefektivitacze
dc.subjectrisky behavioureng
dc.subjectcooperationeng
dc.subjectsocial and legal protection of childreneng
dc.subjectefficiencyeng
dc.titleSpolupráce základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětícze
dc.title.alternativeCooperation of Primary Schools and the Offices for Social-Legal Protection of Childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38580
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with cooperation between primary schools and authorities of social and legal protection of children. Social and legal protection of children is provided to children whose parents fail to fulfil the obligations defined in parental responsibility or fail to pursue or abuse the rights defined in parental responsibility. Social and legal protection is also provided to children leading immoral or shiftless way of life or regularly escaping from their parents. The general notification obligation assigns schools to notify local authorities of communities with wide competences of fact that indicate that a child requires social and legal protection. The goal of the thesis is to find out how a primary school cooperates with a children social-law care department in relation to social pathologic behaviour in primary school children. Two research questions were set to reach the goal. I tried to find out in what way cooperation between primary schools and authorities of social and legal protection of children is conducted and whether primary school teachers and social workers consider the cooperation efficient, by means of semi -structured interviews with primary school teachers and with social workers. The data obtained this way were analysed by the open data coding method. The cooperation is based on mutual transfer of information on pupils with problems, reports and written assessment of pupil's behaviour and school result. Social workers and primary school teachers meet at consultation meetings and also at disciplinary boards and case conferences. School teachers and social workers consider their cooperation effective. Certain problems however occur in their cooperation. To make the cooperation more effective two teachers propose more frequent updating of laws and applicable regulations with regard to current needs of children and legislation modification. Social workers propose establishment of a multidisciplinary team, an increase of the number of social workers and presence of a lawyer at the children social-law protection department, education in social and legal protection of children for primary school teachers, and an Internet forum. The results of the thesis may be used for making the cooperation more efficient and for prevention of risky behaviour among primary school children.eng
dc.date.accepted2014-09-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrušková, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam