Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorMarková, Marcela
dc.date.accessioned2021-12-03T13:53:58Z
dc.date.available2021-12-03T13:53:58Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21606
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem dobrovolnictví. Jejím cílem je představit čtenářům Zdravotně sociální fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (ZSF JU) a realizaci dobrovolnictví na této fakultě, dále představit základní možnosti, kde všude se mohou dobrovolníci zapojit (ČR i zahraničí) a také popsat stav dobrovolnictví na této fakultě (zapojení a informovanost studentů). Předpokládaný přínos práce pro praxi je poskytnutí studijního materiálu pro studenty ZSF JU. Může být použita pro vedení fakulty jako informační zdroj o povědomí studentů o dobrovolnictví a může být též inspirací pro vytvoření koncepce o dobrovolnictví. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou, výzkumnou. V teoretické části je popisována struktura ZSF JU a historie vzniku dobrovolnictví na půdě fakulty. Dále je zde uvedena definice pojmů dobrovolnictví, dobrovolník, rozdělení dobrovolnictví podle typů, jeho zakotvení v legislativě a stručná historie dobrovolnictví v České republice. V následující části jsou popsány přínosy dobrovolnictví a uvedeny jednotlivé oblasti, kde se s dobrovolnictvím potkáváme. Teoretická část je ukončena kapitolou o mezinárodním dobrovolnictví. Cílem praktické části je zanalyzovat, jak jsou studenti ZSF JU informování o možnostech a přínosech dobrovolnictví v České republice a ve světě. V této části je stanoven cíl práce a hypotézy, které je třeba potvrdit nebo vyvrátit. Dále je vysvětlena metodika, která byla zvolena ke zpracování praktické části bakalářské práce. Ke sběru dat jsem využila metodu dotazování v technice dotazníku, k jeho vytvoření jsem použila server "Vyplnto.cz" a k jeho rozeslání jsem využila hromadných emailových adres všech ročníků a oborů ZSF JU. Výzkumný vzorek tvořilo 478 validních odpovědí od studentů ZSF JU kombinované a prezenční formy studia. V následující kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumu zpracované popisnou statistikou pomocí grafů a tabulek. Jsou zde znázorněny výsledky jednotlivých otázek v kontextu dalších parametrů, jako je věk, pohlaví, forma studia nebo zaměření oboru studia. Stanovené hypotézy byly testovány statistickou metodou dobré shody, Chí-kvadrát test. Výsledky ukazují, že studenti ZSF JU jsou informováni o možnostech dobrovolnictví v ČR, ale o možnostech dobrovolnictví v zahraničí již takové množství informací nemají. Studenti kombinované formy studia jsou lépe informováni o dobrovolnictví v ČR než studenti prezenční formy studia a zároveň se studenti kombinované formy studia i více zapojují do dobrovolnické činnosti. Další částí bakalářské práce je kapitola Diskuze, kde jsou jednotlivé výsledky interpretovány a porovnávány s výsledky obdobných výzkumů. V závěrečné části bakalářské práce jsou výsledky shrnuty a cíl práce vyhodnocen. Informovanost studentů ZSF JU je na dobré úrovni. Přesto v některých konkrétních oblastech by se stav dal zlepšit. Závěr práce nabízí i možné řešení.cze
dc.format77 s. (84 548 znaků)
dc.format77 s. (84 548 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdobrovolníkcze
dc.subjectdobrovolnictvícze
dc.subjectoblasti dobrovolnictvícze
dc.subjectpřínosy dobrovolnictvícze
dc.subjectmezinárodní dobrovolnictvícze
dc.subjectvolunteereng
dc.subjectvolunteeringeng
dc.subjectfields of volunteeringeng
dc.subjectbenefits of volunteeringeng
dc.subjectinternational volunteeringeng
dc.titlePovědomí studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity o dobrovolnictví v České republice a ve světěcze
dc.title.alternativeAwareness of Volunteering in the Czech Republic and Abroad among Students of the Faculty of Health and Social Studies of South Bohemia Universityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38582
dc.description.abstract-translatedMy work is focused on the volunteering. It aims to introduce the Healthy Social Faculty of the Southern Bohemian University in České Budějovice (ZSF JU) and its faculty volunteering. It describes where the volunteers can involve themselves (Czech Republic and abroad) and also the condition of volunteering at the faculty (regarding how many students are involved and informed). My work is supposed to be a study material for students of ZSF JU. It can be used as an information source for the faculty management and it can also be an inspiration for the future concept about volunteering. It has two parts; theoretical and practical (experimental) one. The structure of ZSF JU and the history of the volunteering at the faculty are described in the first part. Moreover there are definitions of: volunteering, volunteer, types of volunteering and its legislation base including the brief Czech history of volunteering. Following part informs about benefits of volunteering and particular fields where we can find volunteers. Theoretical part is finished with a chapter about international volunteering. The aim of the practical part is to analyze how students are informed about possibilities and benefits of volunteering in the Czech Republic and in the world. The aim of my work is set up there and also the hypothesis which have been confirmed or uprooted. Moreover the methodology of the practical part is explained there. I have used a questionnaire method via server "Vyplnto.cz". The questionnaire itself was send using collective correspondence to all student´s email addresses at ZSF JU. There were 478 valid responds from the students of ZSF JU both distance and daily study. Following chapter presents research results gained through statistics of graphs and charts. You can see results of each question in context with other parameters as age, sex, form of study or field of study. The hypotheses were tested via statistics methodology of good matching, called "Chi-square distribution". The results show that students of ZSF JU are informed about possibilities of volunteering in CZ. However they lack information about possibilities abroad. Students of distance study are better informed and more involved than students from daily study. Another part is a chapter called Discussion, where particular results are interpreted and compared with results of similar researches. In the final part you can find the resume of the results and the evaluation of the aim. Students from ZSF JU have quite a good knowledge about volunteering. However, in some concrete parts there is a space for improvement. The conclusion of the work offers some solutions.eng
dc.date.accepted2014-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePechková, Šárka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam