Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorHávová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-03T13:56:38Z
dc.date.available2021-12-03T13:56:38Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21703
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu rozvoje sebeobslužných kompetencí u dětí se zrakovým postižením (dále jen ZP) v MŠ. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se kurikulum MŠ pro děti se zrakovým postižením věnuje systematickému rozvoji sebeobslužných dovedností a samostatnosti dětí. Práce se skládá ze tří hlavních částí. Stati teoretické, praktické a přílohové. Teoretická část je rozdělena na dva hlavní bloky. První blok se zabývá dítětem se ZP, jsou zde zmíněné nejčastější zrakové vady, kompenzační možnosti, rozepsán specifický vývoj dítěte v oblastech zrakového vnímání, kognitivních funkcí, pohybového vývoje a socializace. V práci není opomenut význam výchovy dítěte v rodině. Konec prvního bloku se věnuje vývoji sebeobslužných dovedností. Druhý blok je věnován možnostem předškolního vzdělávání jedinců se zrakovým postižením s důrazem na specifika ve vzdělávacím obsahu výše zmíněného vzdělávacího stupně. Praktická část je zpracována kvalitativním šetřením. K výzkumu byly použity následující techniky sběru dat dotazování rodičů, písemné dotazování pedagogů a pozorování dětí v oblasti sebeobsluhy. Výzkumný terén tvořila třída Želviček v MŠ pro zrakově postižené. Součástí praktické části je analýza Školního vzdělávacího programu (ŠVP) a Třídního vzdělávacího programu (TVP). Teoretická část může sloužit jako studijní materiál, praktická část jako zpětná vazba pro odbornou veřejnost.cze
dc.format78 s.
dc.format78 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítě se zrakovým postiženímcze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectsebeobslužné kompetencecze
dc.subjectChild with eye impairmenteng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectself-service competenceseng
dc.titleRozvoj sebeobslužných kompetencí u dětí se zrakovým postižením v mateřské školecze
dc.title.alternativeDevelopment of self-service competencies at children with eye impairment in the kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38874
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis devotes to the development of self-service competences in visually impaired children at nursery school. The main goal of the work is to find out what part in the frame of the curriculum is used for the systematic development of self-service skills and children´s independence in nursery school. The thesis contains theoretical, practical and enclosed parts. The theoretical part is divided into two blocks. The first block is focused on a visually handicapped child. There are also mentioned the most frequent visual disorders, compensatory possibilities and a specific child´s development in visual perception, cognitive functions, moving apparatus and socialization. Further, the work is aimed at bringing up a child in a family. The end of the first block deals with the self-service competences. The second block is devoted to some possibilities in education of pre-school visually impaired children focused on the educational specifications at nursery school. There is a qualitative analysis in the practical part. There are used the following methods for the data parents and teachers´ interviewing and children´s observing while self-servicing. It was chosen for the research the class named Želvičky in the nursery school for the visually impaired. Moreover, there are analyses of the School Educational Programme and the Classroom Educational Programme. The theoretical part can be used for studying and the practical part can be used as feedback for the public.eng
dc.date.accepted2014-06-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam