Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKoppová, Věra
dc.contributor.authorKoblásová, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-03T13:56:46Z
dc.date.available2021-12-03T13:56:46Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21707
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit některé problémy související se sexuální výchovou dětí mladšího školního věku s poruchami autistického spektra a informovanost rodičů v této problematice. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány jednotlivé poruchy, které jsou zahrnovány do celkové diagnózy se souhrnným názvem poruchy autistického spektra (dále jen PAS), mezi něž patří například Dětský autismus, Aspergerův syndrom, Rettův syndrom, Dětská dezintegrační porucha či Atypický autismus. U jednotlivých diagnóz jsou stručně popsány symptomy a projevy daných postižení. Dále je věnována tématu sexuality a sexuální výchovy jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na děti s PAS mladšího školního věku. Důležitým faktorem ve výchově jedinců s PAS je rodina ve spolupráci s odborníky. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na zjišťování konkrétní situace v rodinách, jakým způsobem probíhá nácvik a vysvětlování základních hygienických návyků a sexuální výchova v základní formě, tedy přiměřená věku a druhu postižení. Výzkumný vzorek tvoří rodiny s dětmi s PAS, které navštěvují spolek Auticentrum v Českých Budějovicích a jsou mladšího školního věku. Výzkum probíhal dle zásad kvalitativní metodiky a k získávání informací byl použit polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně analyzovány a vyhodnoceny ve čtyřech oblastech vztahy, hygiena a oblékání, intimita a informovanost. Ve všech oblastech zkoumání byly nalezeny problémy. V diskuzi práce je navrženo řešení a doporučena současná odborná literatura.cze
dc.format65 s. (98 935)
dc.format65 s. (98 935)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPorucha autistického spektracze
dc.subjectsexualitacze
dc.subjectsexuální výchovacze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectosobní hygiencze
dc.subjectAutism Spectrum Disorderseng
dc.subjectsexualityeng
dc.subjectsex educationeng
dc.subjectjunior school ageeng
dc.subjectpersonal hygieneeng
dc.titleSexuální výchova dětí s PAS mladšího školního věku v rodiněcze
dc.title.alternativeSexual education for children in younger school age with Autism Spectrum Disorder in the familyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38896
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to present some problems connected with sexual education of junior school-age children suffering from Autism Spectrum Disorders (ASD) and to examine to which extent their parents are informed about this topic. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on describing the individual disorders, which are encompassed in the overall diagnosis under the label ASD, such as Infantile Autism, Asperger Disorder, Rett Syndrome, Childhood Disintegrative Disorder or Atypical Autism. The disorders are briefly described as to symptoms and their demonstration. Further the thesis concentrates on the topic of sexuality and sex education generally, as well as concerning junior school-age children with ASD. It emphasizes the importance of the family of children with ASD in cooperation with professionals. The empirical part of the thesis deals with the situation within the family units, how the reality of explaining and practising the basic hygienic habit-forming and sex education works in its elementary form, adapted to the age and disability of the children. The research samples are families with children with ASD, who attend Auticentrum club in České Budějovice and whose children are of junior school-age. The research was performed according to the principles of qualitative methodology and information was obtained in the form of a semi-structured interview. Afterwards, the interviews were analysed and evaluated in four areas relationships, hygiene and dressing, intimacy and awareness. Problems were found in all four areas of the research. The conclusion of the work suggests some solutions and recommends up-to-date professional literature.eng
dc.date.accepted2014-09-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam