Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKohoutek, Tomáš
dc.contributor.authorBaloun, Ingrid
dc.date.accessioned2021-12-03T13:57:25Z
dc.date.available2021-12-03T13:57:25Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21727
dc.description.abstractV bakalářské práci se zabývám problematikou šikany, která probíhá mezi žáky na základních školách. V práci se zaměřuji hlavně na postoje rodičů a pedagogů k šikanovaným dětem, prevenci šikany a dopady šikany na psychiku žáka. V první části bakalářské práce pojednávám o teoretických poznatcích. V této části popisuji důležité pojmy, které souvisejí s problematikou šikanování. Vymezuji zde pojem šikana, trestní odpovědnost, kdo všechno se může účastnit šikanování, druhy, vývoj a důsledky šikany. V neposlední řadě zde popisuji jednu z nejdůležitějších věcí, co se týče šikany, a to je její prevence. Věnuji se zde také jedné z nejnovějších forem šikany kyberšikaně, která vznikla v posledních letech díky technickému pokroku. V druhé části prezentuji svůj vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce je popsat dynamiku šikany, zjistit, jaké druhy šikany existují a jaké důvody vedou agresory k šikanování druhých. Dále popisuji, jak šikanu a její dopad zvládají šikanované děti, a jak ji na základních školách předcházejí a jednají s důsledky šikany. K dosažení stanovených cílů jsem použila tři výzkumné otázky: S jakým postojem a pomocí přistupují rodiče a učitelé k dětem, které někdo šikanuje?; Jak se šikaně na základní škole dá přecházet?; Jaké jsou dopady šikany na psychiku žáka? Do vlastního výzkumu jsem zařadila osm respondentů, se kterými jsem vedla polo strukturovaný rozhovor. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče obětí měli k šikanování svých dětí velmi dobrý přístup. Rodiče se snažili šikanu co nejrychleji vyřešit a být co největší oporou pro své šikanované dítě. Oproti tomu někteří pedagogové měli opačný přístup. Nebyli ochotni spolupracovat při řešení šikany, ale ne všichni pedagogové byli neochotní jak vyplývá z mého výzkumu. Jednou z nejzákladnějších složek řešení šikany by měla být její prevence. Ale jak si můžete přečíst v praktické části práce, prevence na základních školách je mizivá, jak vypovídají dotazovaní respondenti. Na třetí výzkumnou otázku mi respondenti vypovídali shodně. U všech respondentů zanechala šikana psychické následky. Vyslechnuté oběti šikany i agresor si psychické následky nesou dodnes.cze
dc.format74 s.
dc.format74 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectŠikanacze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectagresorcze
dc.subjecttypy šikanycze
dc.subjectvývoj šikanycze
dc.subjectdůsledky šikanycze
dc.subjectprevence šikany.cze
dc.subjectBullyingeng
dc.subjectvictimeng
dc.subjectbullyeng
dc.subjecttypes of bullyingeng
dc.subjectprogress of bullyingeng
dc.subjectimpacts of bullyingeng
dc.subjectprevention of bullyingeng
dc.titleŠikana na základní školecze
dc.title.alternativeBullying on the primary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38932
dc.description.abstract-translatedIn my bachelor's work I address the issues of bullying at elementary schools. I focus mainly on the parents' and teachers' attidudes to the bullied children, bullying prevention and the impacts of bullying on pupils' psyche. In the first part of my bachelor's work I introduce the theoretical background. I describe the important concepts which are connected with bullying. I specify the term of bullying, criminal responsibility, who can take part in bullying, kinds of bullying, its progress and consequences. I also describe one of the most important things related to bullying which is its prevention. I address one of the the newest kinds of bullying as well cyberbullying, which has emerged due to the technical progress recently. In the second part I present my own research. The goal of my bachelor's work is to describe the dynamics of bullying, find out about kinds of bullying and what reasons lead the bully to bullying the others. I also talk about how the bullied children cope with bullying and its impacts, how the elementary schools prevent bullying and handle its impacts. I have applied three research questions to accomplish the stated goals: "What kind of attitude and help do parents and teachers offer to bullied children?", "What are the impacts of bullying to pupil's psyche?". I have put eight respondents in the research itself and interviewed them in a semi-structured interview. The research revealed that parents of the bullied victims had a very good attitude to bullying. The parents did their best to solve the situation as quick as possible and to give the most possible support to their bullied child. On contrary, some teachers had the opposite attitude. They were not willing to cooperate in solving bullying. However, the research reveals that not all the teachers were uncooperative. One of the basic components in bullying solution should be its prevention. However, as you can find out in the practical part of this work, prevention at elementary schools is minimal, as the interviewed respondents reflected. The answer to the third research question was identical. Bullying left psychological consequences in all the respondents. Both interviewed victims of bullying and bully have carried the psychological consequences up to now.eng
dc.date.accepted2014-09-04
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠemberová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam