Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHamplová, Lidmila
dc.contributor.authorLitvanová, Monika
dc.date.accessioned2021-12-03T14:01:14Z
dc.date.available2021-12-03T14:01:14Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-08-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21824
dc.description.abstractPitný režim patří mezi témata, o kterých je neustále diskutováno. Nedodržováním zásad správného pitného režimu jsou nejvíce ohroženi na zdraví nedostatkem tekutin děti a senioři. Problém je jednak v nedostatečném příjmu tekutin, ale také v kvalitě přijímaných nápojů. Jedním ze zásadních problémů, které vedou k tomu, že děti pijí nevhodné nápoje, může být to, že na většině základních škol mají k dispozici nápojové automaty s nevhodným spektrem nabízených slazených a sycených nápojů. Následkem dlouhodobé pravidelné konzumace může být nárůst nadváhy, obezity a také zvýšená kazivost zubů u dětí. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zmapovat, zda žáci 2. stupně ZŠ dodržují vhodný pitný režim během vyučování. Diplomová práce je dále zaměřena na zjištění množství a preference nápojů, které si žáci nakupují v nápojovém automatu. Dalšími dílčími cíli bylo zjistit, jaké nápoje si děti nosí z domova a zda se rodiče a pedagogové snaží edukací ovlivnit pitný režim během vyučování a spektrum nápojů, které si děti kupují ve školním nápojovém automatu. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o vodě v organismu, pitném režimu, o jednotlivých druzích nápojů a následcích nedostatečného a nadměrnému příjmu tekutin. Obsahem praktické části je zpracování dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření mapujícího problematiku pitného režimu žáků základní školy. Diplomová práce může posloužit jako zdroj informací jak pro pedagogy, tak rodiče, případně zřizovatele školských zařízení. Doporučení uvedená v závěru mohou v případě zájmu zainteresovaných osob ovlivnit a zkvalitnit pitný režim žáků na základních školách.cze
dc.format82
dc.format82
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBalené vody Dehydratace Děti Nápoje Nápojové automaty Pitný režim Vodacze
dc.subjectBottled water Dehydration Children Drinks Beverage machine Drinking regime Watereng
dc.titleProblematika nápojových automatů a pitného režimu žáků základních školcze
dc.title.alternativeIssues of drinks dispensers and water intake of elementary-school pupilseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag34266
dc.description.abstract-translatedDrinking regime is one of the topics that is much-debated. Failure to observe the principles of correct drinking regime threatens the health of children and seniors due to lack of fluids. The problem is, first, inadequate fluid intake, but also the quality of the received beverages. One of the major problems that lead to the fact that children drink inappropriate beverages may be that the majority of elementary schools have vending machines available with an inappropriate spectrum of offered sweetened and carbonated beverages. Result of long-term regular consumption may be an increase of overweight, obesity and increased tooth decay in children. The main objective of this thesis was to explore whether pupils of second grade primary schools comply with appropriate fluid intake during class. This thesis is also focused on finding the amount and preferences of drinks that students buy in beverage machines. Other partial objective was to find out what drinks children bring from home and whether parents and educators try to influence, through education, the drinking regime during class and range of drinks that children buy in school beverage vending machines. The theoretical section summarizes basic information about water in the body, drinking regime of the different types of beverages and the consequences of inadequate or excessive fluid intake. The practical part is the processing of data obtained through quantitative research mapping problems with drinking regime of elementary school students. The thesis may serve as a source of information for both educators and parents, or the founders of educational facilities. Recommendations made at the end may, in case of interest from concerned persons, influence and improve fluid intake of pupils in primary schools.eng
dc.date.accepted2014-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOdborný pracovník v ochraně veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFürstová, Romana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam