• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hodnotový žebříček dětí v Dětském domově v Radeníně.

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.538Mb)
    Posudek vedoucího práce (940.5Kb)
    Posudek oponenta práce (932.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (382.2Kb)
    Datum
    2014
    Autor
    Horňáčková, Marta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na to, jaké hodnoty preferují děti v tomto dětském domově, a jaké vztahy mezi hodnotami vznikají, jak se hodnoty vzájemně ovlivňují. V teoretické části práce jsem se v jednotlivých kapitolách zaměřila na teoretická východiska tématu hodnot a hodnotových orientací, dále na náhradní výchovu a charakteristiku zařízení určených pro výkon ústavní výchovy. V první kapitole jsem charakterizovala, co je náhradní výchova dítěte, jaké formy náhradní výchovy mohou být využívány a jaká zařízení jsou zákonem vymezena pro výkon ústavní výchovy. Podrobněji jsem rozebrala důvody, proč je ústavní výchova soudem nařizována. V druhé kapitole jsem se zaměřila na dětský domov jako na specifické zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétně jsem představila Dětský domov v Radeníně, který jsem si vybrala pro provedení výzkumné části práce. Na vymezení pojmů týkajících se hodnot a hodnotových orientací, postojů, zájmů a motivace jsem se soustředila ve třetí kapitole. Konkrétněji jsem popsala druhy hodnot, s jejichž charakteristikou jsem se setkala v odborné literatuře. Ve čtvrté kapitole jsem objasňovala, jaké činitele působí, ovlivňují a utvářejí naše hodnotové orientace i jednotlivé hodnoty, které se stávají důležitou součástí života každého z nás. Zajímala jsem se o to, jakou roli v tomto utváření hraje škola, rodina, vrstevníci, ale třeba i média. V poslední kapitole teoretické části práce jsem stručně shrnula nejzásadnější informace a zjištění, které byly získány studiem odborné literatury a sepsány v předchozích kapitolách. V emperické části diplomové práce jsem si stanovila cíl, při jehož naplňování jsem zjišťovala a následně analyzovala základní životní hodnoty dětí v Dětském domově v Radeníně. V souladu s cílem jsem stanovila výzkumnou otázku, která zněla: Jaké životní hodnoty preferují děti v Dětském domově v Radeníně? Zajímaly mě hlavně analýzy vzájemných vztahů jednotlivých hodnot, vzájemné prolínání, ovlivňování a preference hodnot těchto u dětí. Výzkumem bylo zjištěno, že hodnoty, které preferují děti z Dětského domova Radenín, lze uspořádat do skupin hodnot biologických, ekonomických, výkonových, morálních, duchovních a do skupiny hodnot zaměřených na interpersonální vztahy. Analýzou hodnot bylo zjištěno, že hodnoty mají mezi sebou vzájemné propojení a neoddělitelné vazby, ovlivňují se a podmiňují. Přínos mojí diplomové práce vidím ve využití výsledků v každodenní práci pedagogů pracujících s dětmi v dětském domově.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21855
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV