Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBláha, Roman
dc.contributor.authorOndruška, Jiří
dc.date.accessioned2021-12-03T14:02:12Z
dc.date.available2021-12-03T14:02:12Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21919
dc.description.abstractVytváření bezpečného dopravního prostoru je dlouhodobá záležitost nejednou vyžadující významné investice, které obce či kraje často nejsou schopny pokrýt z vlastního rozpočtu. Přesto dosud nebyly nastartovány komplexní programy k iniciaci opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Jedním z významných parametrů bezpečného dopravního prostoru je výskyt pevných překážek v bezprostředním okolí komunikace (např. vzrostlé stromy, bez povolení umístěná reklamní zařízení apod.) které pak následně zásadním způsobem ovlivňují závažnost následků nehody. Obsahem a cílem diplomové práce je zjištění skutečného vlivu dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na výskyt mimořádných událostí v silničním provozu, který lze zjistit provedenou analýzou příčin a následků mimořádných události v konkrétních nehodových lokalitách a zmapováním současného dopravně technického stavu této relativně silně dopravně zatížené pozemní komunikaci. K dosažení cíle práce bylo konkrétně využito metody kritické analýzy, která studuje problémy komplexněji a nespokojí se jen s jednoduchým vysvětlením. Její aplikací jsem se pokusil nalézt odpověď na otázku, zdali zmíněná silnice ve všech aspektech plní funkce odpouštějící a samovysvětlující pozemní komunikace a u těchto navrhnout optimální způsob řešení k předcházení popř. zmírnění mimořádných událostí. V případě, že dosažené výsledky diplomové práce budou vlastníkem zmíněné silnice, resp. jejím majetkovým správcem a příslušným silničním správním úřadem využity k provedení různých opatření směřujících k snížení počtu dopravních nehod, pak její zpracování splnilo svůj účel. Dle mého názoru má každý řidič právo se pohybovat v bezpečném dopravním prostoru. Trvání a rozvoj státu, ve kterém žijeme, se neobejde bez fungujícího dopravního systému, a proto by měl být stávající systém především péčí státu udržován, obnovován, rozšiřován a zdokonalován, jelikož cítit se bezpečně na silnicích je právo a zodpovědnost každého z nás.cze
dc.format118 s. + 34 s. příloh
dc.format118 s. + 34 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbezpečnost silničního provozucze
dc.subjectdopravní nehodacze
dc.subjectpozemní komunikacecze
dc.subjectdopravně technický stavcze
dc.subjectroad safetyeng
dc.subjectan accidenteng
dc.subjecta roadeng
dc.subjecttransport and technical conditionseng
dc.titleVliv dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na předcházení mimořádných událostí v silničním provozucze
dc.title.alternativeInfluences of the technical condition of road no 3 in the district of Czech Krumlov at preventing incidents on the road.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag39186
dc.description.abstract-translatedThe creation of the safe traffic zone is a long term issue requiring often significant investments, which municipalities or regional governments are not able to cover within their own budget. Despite complex programs to initiate measures on increasing of the road safety have not been launched yet. One of significant parameters of the safe traffic zone is occurrence of solid obstacles in the immediate vicinity of a road (such as tall trees, billboards placed without a permit etc.), which afterwards influence the seriousness of consequences of the accident. The content and the aim of this diploma written assignment is to find out the actual impact of the transport and technical conditions of the first-class road No. 3 in the Český Krumlov District on the occurrence of incidents in the road traffic which can be found out by analysis of the causes and the effects of the incidents in the specific accidents sites and mapping of the current transport and technical conditions of this relatively loaded road due to heavy traffic. To fulfill the aim of the written assignment, the method of critical analysis, which studies the problem in more complex way and is not satisfied with the simple explanation, was used. With its application I tried to find an answer to the question whether the mentioned road fulfills the forgiving and the self-explanatory road function in all aspects and at those to propose an optimal solution to prevent eventually to mitigate of incidents. In case that the achieved goals of this diploma written assignment will be by the owner of the mentioned road respectively the property administrator and the competent road administration office used to make certain measures leading to lowering of the amount of accidents then the elaboration has fulfilled its purpose. By my opinion every driver has a right to move in the safe traffic zone. Duration and development of the state that we live in will not do without a functioning road system and that is why the current system should be first of all maintained by the state, renewed, expanded and made to perfection because feeling safe on roads is a right and a responsibility of each and one of us.eng
dc.date.accepted2014-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVölfl, Richard


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam