Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠtorek, Josef
dc.contributor.authorMana, Štěpán
dc.date.accessioned2021-12-03T14:02:40Z
dc.date.available2021-12-03T14:02:40Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-08-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21949
dc.description.abstractDopady globálních klimatických změn v podobě opakovaných živelných katastrof se staly jednou z největších hrozeb současné společnosti. Problematika připravenosti na mimořádné události a krizové situace je proto v posledních letech stále více aktuální. Výjimkou není ani Česká republika, která se pravidelně potýká s přívalovými dešti, povodněmi nebo sněhovými kalamitami. Hlavním předpokladem úspěšného zvládnutí takto závažných situací je účelná prevence a připravenost ve formě krizových plánů, případně plánů krizové připravenosti. Cílem mé diplomové práce je zjistit, zda je Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje dostatečně připravena na vznik krizových situací a v případě nalezených nedostatků navrhnout jejich řešení v podobě návrhu Plánu krizové připravenosti Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Zdravotnická záchranná služba Zlínského kraje je základní složkou integrovaného záchranného systému Zlínského kraje a jako poskytovatel zdravotnické záchranné služby je zahrnuta v Krizovém plánu Zlínského kraje. Z toho vyplývá, že akceschopnost a činnost Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje musí být zajištěna nejen v běžném provozu, ale také v případě vzniku a trvání krizové situace. V teoretické části práce se věnuji obecné charakteristice havarijního a krizového plánování, působnosti správních úřadů v oblasti poskytování zdravotnické záchranné služby při vyhlášení krizového stavu, traumatologickému plánu a pandemickému plánu. Součástí této kapitoly je také charakteristika subjektu Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje a popis konkrétních antropogenních a přírodních ohrožení. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum, který je založen na shromáždění a podrobném studiu dostupných odborných pramenů v tištěné i elektronické podobě, zejména však dokumentů krizového a havarijního plánování Zlínského kraje a interních dokumentů Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Praktická část diplomové práce obsahuje analýzu vnějších a vnitřních ohrožení všech výjezdových základen Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Vnější analýza rizik vychází z Krizového plánu Zlínského kraje a z Havarijního plánu Zlínského kraje. Vnitřní analýza je zpracována na základě expertního odhadu možných rizik na jednotlivých výjezdových základnách Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Výstupy z analýz se staly základním zdrojem pro zpracování návrhu plánu krizové připravenosti, ve kterém jsem přiřadil každému identifikovanému ohrožení v analýze rizik možný dopad na činnost Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Analýza vnějších rizik potvrdila, že akceschopnost a činnosti Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje mohou narušit zejména následující ohrožení: přirozená povodeň (výjezdová základna Zlín Peroutkovo nábřeží, Uherské Hradiště, Vsetín), zvláštní povodeň (výjezdová základna Zlín Peroutkovo nábřeží, Karolinka, Vsetín), rizika vyplývající z klimatických podmínek (především opětovné sněhové kalamity v oblasti Valašska), narušení dodávek léčiv a zdravotnického materiálu (sekundární důsledek krizových situací) a přerušení dodávek elektrické energie (zejména výjezdové základny, které nedisponují záložním zdrojem elektrické energie). Výsledkem diplomové práce je návrh Plánu krizové připravenosti Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje. Plán krizové připravenosti je povinna zpracovat právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, která zajišťuje opatření vyplývající z krizového plánu kraje. Náležitosti a způsob zpracování plánu krizové připravenosti jsou podrobně uvedeny v nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů. Při tvorbě návrhu plánu jsem postupoval dle platné legislativy. Tento plán je vnitřním dokumentem právnické osoby k zabezpečení řešení úkolů za krizových situací.cze
dc.format137 s. (143 672 znaků)
dc.format137 s. (143 672 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZdravotnická záchranná služba Zlínského krajecze
dc.subjectplán krizové připravenosticze
dc.subjectanalýza rizikcze
dc.subjectohroženícze
dc.subjectvýjezdová základna ZZS ZKcze
dc.subjectEmergency Medical Service of Zlín Region (EMS ZR)eng
dc.subjectEmergency preparedness planeng
dc.subjectRisk analysiseng
dc.subjectThreateng
dc.subjectAmbulance station of EMS ZReng
dc.titlePřipravenost Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje na krizové situacecze
dc.title.alternativeThe preparedness of the Emergency Medical Service of Zlin Region for Crisis Situationseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40345
dc.description.abstract-translatedImpacts of global climate changes in the form of repeated natural disasters are becoming a part of the day-to-day life of the present-day society. The issue of preparedness for extraordinary and crisis situations is becoming more and more topical. The Czech Republic is no exception; it regularly faces heavy rains, floods or snow. The key prerequisite for successful management of these emergencies is an effective prevention and preparedness in the form of crisis plans or crisis preparedness plans. The objective of my thesis is to find out whether Emergency Medical Service of Zlín Region is sufficiently prepared for the occurrence of emergencies and to propose solutions if shortcomings are identified. The Emergency Medical Service of Zlín Region constitutes a basic component part of the Integrated Rescue System of Zlín Region. As a provider of emergency medical services, it is included in the Crisis Plan of Zlín Region. Capacity for action and the activities of the Emergency Medical Service of Zlín Region have to be ensured not only in day-to-day operation, but also if an emergency occurs and continues. The theoretical part of my thesis provides a general overview of emergency and crisis planning, competencies of administrative authorities with respect to emergency medical services in case of an emergency situation announcement, traumatology plan and pandemic plan. This chapter includes also characterization of the legal entity of Emergency Medical Service of Zlín Region and description of special antropogenic and natural threats. The theoretical part is followed by qualitative research, which involves in particular a detailed study of available professional resources in printed and electronic form, especially crisis and emergency planning documents of Zlín Region and internal documents of Emergency Medical Service of Zlín Region. The practical part of the thesis contains an analysis of external and internal threats at respective ambulance stations of Emergency Medical Service of Zlín Region. The external risks analysis is based on the Crisis Plan of Zlín Region and Emergency Plan of Zlín Region, while the internal risks analysis is based on an expert estimate of potential risks at respective ambulance stations of EMS ZR. I assigned the potential impact on the activity of EMS ZK to each identified risk in the risk analysis. The outputs from the analysis became the main source for the preparation of the crisis preparedness plan. The analysis of external risks confirmed that agility and EMS ZK activities may disrupt in particular the following threats: natural flood (ambulance station in Zlín Peroutkovo nábřeží, Uherské Hradiště, Vsetín), special flood (ambulance station in Zlín - Peroutkovo nábřeží, Karolinka, Vsetín), risks arising from climatic conditions (especially heavy snow in Wallachia), disruption of pharmaceuticals and medical supplies (secondary consequence of the crisis) and electricity cuts (especially ambulance stations that do not dispose of emergency power unit). The thesis result is a proposal of Crisis Preparedness Plan of Medical Emergency Service of Zlín Region. A legal entity or an individual who secures the performance of measures resulting from the regional crisis plan is responsible for the preparation of the crisis preparedness plan. The particulars and manner of preparation of the crisis preparedness plan are described in detail in the Government Decree No. 462/2000 Coll., which implements the provisions of Sec. 27(8) and Sec. 28(5) of Act No. 240/2000 Coll., on Emergency Management and Amendment to Some Acts. When drafting the plan I proceeded according to valid legislation. This plan is an internal document of the legal entity to solve the challenges of security in crisis situations.eng
dc.date.accepted2014-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHromada, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam