Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPolanová, Alena
dc.contributor.authorDoudová, Klára
dc.date.accessioned2021-12-03T14:14:44Z
dc.date.available2021-12-03T14:14:44Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-08-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/21990
dc.description.abstractZákladní teoretická východiska: Protože se tato bakalářská práce zabývá především informovaností klientů, bylo nutné v práci zmínit i informace o komunikaci ve zdravotnickém zařízení. Komunikace probíhá vždy mezi dvěma či více lidmi. Během komunikace si lidé sdělují potřebné informace, své pocity, postoje, hovoří o vztazích a náladách. Existuje několik komunikačních pravidel, která by měl člověk dodržovat, ovšem záleží na člověku samotném, zda se jimi bude řídit, nebo ne. Komunikační dovednosti se dají postupně rozvíjet a jsou pro nás důležité i v osobním životě. Pokud člověk ztratí schopnost komunikovat, může to vést k ohrožení jeho vztahů s ostatními lidmi. Pro zdravotnické pracovníky je rovněž velmi důležitá oblast sociálních dovedností (Mikuláštík 2003). Cíle práce: Zjistit informovanost klientů v rámci předoperační přípravy po totální endoprotéze kyčelního kloubu. Zjistit informovanost klientů v rámci pooperační péče po totální endoprotéze kyčelního kloubu. Zjistit, zda mají klienti po totální endoprotéze možnost následné péče (rehabilitace, lázeňská léčba). K těmto cílům byly vytvořeny následující otázky: V jakých oblastech jsou klienti v rámci předoperační přípravy informováni? Jakým způsobem jsou klienti informování v rámci pooperační péče? Jaké možnosti následné péče mají klienti po totální endoprotéze? Metodika: Pro výzkumné šetření bylo zvoleno kvalitativní šetření sběru dat. Kvalitativní šetření bylo schváleno od hlavní sestry nemocnice, kde měl probíhat výzkum, ale nakonec se rozhovory realizovaly v domácím prostředí u klientů. Šetření bylo provedeno formou polostrukturovaných rozhovorů, rozhovory byly anonymní. Sběr dat probíhal v březnu 2015 u sedmi respondentů. I přesto, že rozhovory probíhaly v domácím prostředí klientů, bylo potřeba schválení výzkumu od hlavní sestry. A to zejména z toho důvodu, že byla zkoumána i následná péče u klientů po totální endoprotéze. Bylo tedy nutné si klienty před totální endoprotézou vytipovat v nemocničním zařízení a teprve po určité době po operaci s nimi rozhovory provést.cze
dc.format62 s., 9 s.
dc.format62 s., 9 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttotální endoprotézacze
dc.subjectpředoperační přípravacze
dc.subjectlázeňská léčbacze
dc.subjectpooperační péčecze
dc.subjectrehabilitacecze
dc.subjectinformovanostcze
dc.subjecttotal hip replacementeng
dc.subjectpreoperative preparationeng
dc.subjectspa therapyeng
dc.subjectpost-operative careeng
dc.subjectrehabilitationeng
dc.subjectinformingeng
dc.titleInformovanost klientů s totální endoprotézou kyčelního kloubu na ortopedickém oddělení v Nemocnici Jindřichův Hradec a.s.cze
dc.title.alternativeForeknowledge of patients with total hip replacement at orthopedic department of Jinřichův Hradec hospital a.s.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38353
dc.description.abstract-translatedBasic theoretical background: Because this thesis mainly deals with the awareness of clients, it was necessary in the beginning to mention the importance of the communication in a medical environment. Communication takes place between two or more people. During communication, people communicate necessary information, feelings, attitudes, talking about relationships and moods. There are several communication rules that one should follow, however, it depends on the individual, whether follow it or not. Communication skills can be developed gradually for they are important to us and in our personal lives. If a person loses the ability to communicate, it can lead to danger to his relationships with others. For healthcare professionals, it is very important social skill ( Mikuláštík 2003). Main aim of the thesis: To verify the information rate of clients in preoperative phase of total hip arthroplasty and in postoperative care. Discover also whether patients after total endoprosthesis have possibility of aftercare (rehabilitation, spa treatment). From these targets were developed following questions : In what areas are the clients in preoperative stage informed? How are clients reporting in a post-operative care ? What options of aftercare patients after total endoprosthesis have? Methodology: For the research was used the qualitative survey data collection. A qualitative investigation was approved by head nurse of the hospital, where the research has been done. The interviews was realized at home of clients. Survey was conducted through semi-structured interviews, interviews were anonymous. The data were collected in March 2015 in the set of seven respondents. Despite the fact that interviews were realized in the clients' home, we needed approval for the research from the head nurse. Especially because the subsequent care for patients after total prosthesis was also investigated. It was therefore important to identify initially the applicable patients in the hospital and up to a certain time after the surgery to interview them.eng
dc.date.accepted2015-09-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStýblová, Marcela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam