Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMotlová, Lenka
dc.contributor.authorŠmídová, Miloslava
dc.date.accessioned2021-12-03T14:14:51Z
dc.date.available2021-12-03T14:14:51Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22009
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na využití metody videotrénink při práci s rodinou. Teoretická část je rozdělena na dvě podkapitoly. V první popisuji metodu videotrénink interakcí (VTI) - její historii vzniku, teoretická východiska, vlastní průběh terapie pomocí VTI a aplikační oblasti. Druhá je věnovaná rodině jejím základním funkcím, fungování rodin a rodinnému prostředí. Cílem této bakalářské práce je zmapovat možnosti využití metody VTI v oblasti sociální práce s rodinou. Dílčím cílem je popsat vlastní zkušenosti s metodou VTI v rámci vlastní rodiny. V návaznosti na tyto cíle byly stanoveny tyto výzkumné otázky: Jaké jsou možnosti využití metody VTI při práci s rodinou? Jaké jsou zkušenosti videotrenérů s používáním VTI? Jaký je přínos VTI z pohledu videotrenérů? K realizaci sběru dat byl použit kvalitativní výzkum. Byl proveden metodou dotazování, za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru. Zkoumaným souborem byli kriteriální technikou vybráni 3 videotrenéři (zabývající se sociální prací s rodinou ve Středočeském kraji) a moje vlastní rodina. Sběr dat byl v dubnu a srpnu roku 2014. Výzkumná část sestává z rozhovorů s videotrenéry, konkrétní odpovědi jsem pro lepší přehlednost zpracovala do názorných schémat a přehledných tabulek. Vlastní zkušenost jsem realizovala cyklem videonahrávek běžných situací mé rodiny, včetně rozboru. V diskusi jsem shrnula získané informace a odpovědi na výzkumné otázky. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že je možné použít metodu VTI při sociální práci s rodinou v domácím prostředí, ve školách, speciálních pedagogických centrech, při rané péči, osvojování, při krizové pomoci, v nápravných zařízeních, v domovech pro seniory, azylových domech a v dalších sociálních i zdravotních zařízeních. Videotrenéři mají zkušenost s tím, že v ČR je metoda VTI využívána převážně jen v institucích. Skrze VTI rodinám pomáhají videotrenéři při problémech výchovných, pedagogických, sociálních (i krizových), zdravotních (tělesných i psychických) od novorozeneckého věku až po vysoké stáří člověka. Přínos metody dle videotrenérů je v tom, že nenásilně, velmi zřetelně, rychle a sám klient pochopí své zažité vzorce chování, které si do té doby ani neuvědomoval. Mou vlastní zkušeností jsem zjistila, že metoda je opravdu účelná a účinná, potvrzuji kvalitu a přínos metody VTI. Nad rámec výzkumu jsem ověřila i skutečnost, že VTI je v ČR opravdu málo známá a využívaná metoda. Pro sociálně slabší občany je nejen absolutně neznámou, ale i finančně nedostupnou. Přitom v jejich integraci by tato názorná a nenásilná metoda orientovaná na klienta byla přínosná, a často by byla i prevencí sociálního vyloučení. Předpokládané využití poznatků by bylo dobré zužitkovat jako informační zdroj zvláště pro oblast sociální práce s rodinou i pro laickou veřejnost.cze
dc.format64 s. (111508 znaků)
dc.format64 s. (111508 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvideotrénink interakcí (VTI)cze
dc.subjecteditace videozáznamucze
dc.subjectintervencecze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectattachmentcze
dc.subjectiniciativacze
dc.subjectintersubjektivitacze
dc.subjectvideo home training (VHT)eng
dc.subjectediting of videoeng
dc.subjectinterventioneng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectattachmenteng
dc.subjectenterpriseeng
dc.subjectintersubjectivityeng
dc.titleVyužití metody videotrénink při práci s rodinoucze
dc.title.alternativeUsing of Video Home Training in Care with Familyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38537
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused for utilization Video Home Training in Care with Family. In fact I mean utilization of method videopractise during family activities. The theoretical part is divided for two subheads. In first subhead I describe Video Home Training through intervention ( VTI ) - its history of formation, theoretical basis and backrounds, own course of therapy through VTI and application areas. The second subhead is dedicated to family its principal functions, working of families and family environment. Purpose of this bachelor thesis is chart possibilities of Video Home Training method in area of social care with family. Sectional purpose is describing of own experiences with method VTI in scope and framework of own family. Following to these goals were appointed these investigative questions : - What are possibilities using method VTI in care with family? - What are experiences videocoaches with using VTI? - What is benefit of VTI from the perspective of them ? For implementation dates´collection was used qualitative research. It was realised by method interrogation by using technology semistructured dialog. Three videocoaches were chosen through criterion technology from research file. These three videocoaches ( deal with social work with family in Central Bohemia District). And my own family was chosen, too. Dates´collection was carried into effect in April and in August in 2014y. Research part consist of dialogues with videocoaches, particular answers I compiled into schematic diagrams and clear tabulars because of better clarity. I realized own experience through cycle of video of common situations in my family including analysis. I recapilutated acquired informations and answers for research problems in debate. Through executed research I found out possibility of using and utilization method VTI during social care with family in its home environment, at schools, in special pedagogical centers, during early care, during fostering, during critical help, in correctional facilities, in homes for elderly, in shelter homes and in other social and medical furnishing. Videocoaches have experiences with this that in Czech Republic is method VTI used predominantly only in institutions and establishments. Through VTI videocoaches help families with educational problems and pedagogical problems and social problems and (as well as critical), medical (physical as well as psychical) from newborn period to the elderly of man. Benefit of method according to videocoaches is in this that peacefully, very distinctly, fast and client himself will understand his experienced formulas of behaviour. He did not perceive these formulas formerly. I fond out through my own experience that method is really purposeful and effective. I confirm grade and benefit of method VTI. I tested fact beyond researchthat VTI is in Czech Republic known a little and used method. For underprivileged and disabled inhabitants is this method not only absolutely unknown but as well as financially unvailable. This visual and peaceful method would be benefit during their integration. Method that is oriented for client and it would be often prevention of social exclusion. Anticipated using of findings would be good utilize as in information source quite for area of social care with family and for general public.eng
dc.date.accepted2015-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePechková, Šárka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam