Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠnorek, Václav
dc.contributor.authorKokešová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T14:14:59Z
dc.date.available2021-12-03T14:14:59Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22026
dc.description.abstractBakalářská práce "Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) se zabývá tím, jak se vyvíjí jedinci od narození, až do začátku dospělosti, a s jakými problémy se tito jedinci, jejich rodiče, pedagogové a celé okolí potýká. Vzhledem k tomu, že syndromem ADHD trpí minimálně 3-5 % dětské populace, je jisté, že s dítětem trpícím syndromem se setkává snad každý učitel. Osobnost učitele má důležitý vliv na vývoj žáka se syndromem ADHD, a převážně on ovlivní, zda bude mít dítě se syndromem ve škole odpovídající hodnocení a bude podávat odpovídající výsledky vzhledem ke svému intelektu, zda bude do školy chodit rádo, zda se mu v ní bude líbit nebo zda na školu bude mít jen špatné vzpomínky. Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou se v současné době označuje jako tzv. ADHD syndrom. Děti, kteří trpí touto poruchou bývají hyperaktivní, impulzivní a mají poruchu pozornosti. Z tohoto důvodu mají problémy s chováním a s učením převážně již od prvního stupně základní školy. I přes to, že inteligence dětí se syndromem ADHD není syndromem ovlivněna, ve většině případů jsou průměrně až nadprůměrně inteligentní, nedosahují tyto děti ve škole odpovídajících výsledků, často nosí špatné známky, za špatné chování poznámky či tresty, a jsou označeni před ostatními jako "lajdáci, hlupáci, grázlové, drzouni, atd.". Práce zahrnuje přehled současného poznání dané problematiky, především příčin vzniku ADHD, diagnostiky a typům ADHD, legislativě a možnostmi jak syndrom ADHD redukovat a ovlivňovat již od nejútlejšího věku, až po dokončení školní docházky. Ve výzkumu jsem se zaměřila na zhodnocení největších problémů jedinců, ovlivněných syndromem ADHD, které je provází od raného věku až do dospělosti, při studiu a trávení volného času, z pohledu učitelů, lékařů, rodičů a sociálních pracovníků. Výzkum bakalářské práce byl zpracován metodou kvalitativního výzkumu, kdy byla získány data pomocí 3 druhů anonymních dotazníků s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Výběrovým souborem byli lékaři z dětského oddělení Nemocnice České Budějovice, z Dětské psychiatrické léčebny Opařany, učitelé ze základních škol v Týně nad Vltavou a pracovníci sociálního odboru MěÚ v Týně nad Vltavou. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, pokud jsou jim zohledněny jejich specifické výchovné a vzdělávací potřeby, vykazují problémy ve výuce, zda jsou jedinci se syndromem ADHD v dětském kolektivu akceptováni a vzhledem k tomu, že dle výzkumů přetrvává syndrom ADHD až do dospělosti, zda je tato problematika laickou i odbornou veřejností vnímána či opomíjena.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectADHD porucha pozornosti s hyperaktivitoucze
dc.subjecthyperaktivitacze
dc.subjectimpulzivitacze
dc.subjectporucha pozornosticze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectlékařcze
dc.subjectučenícze
dc.subjectchovánícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disordereng
dc.subjecthyperactivityeng
dc.subjectimpulsivityeng
dc.subjectattention deficit disordereng
dc.subjectbehavioral disorderseng
dc.subjectparentseng
dc.subjectteachereng
dc.subjectdoctoreng
dc.subjectlearningeng
dc.subjectbehavioreng
dc.titleSociální a emocionální vývoj jedince s ADHDcze
dc.title.alternativeSocial and emotional development of an individual with ADHD syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38930
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis "Social and emotional development with individuals with ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders) addresses how individuals develop from birth until early adulthood, and what problems these individuals, their parents, teachers and the whole neighborhood faces. Given that from ADHD syndrome suffer between 3-5% of the child population, it is certain that almost every teacher encounters with a child suffering from the syndrome. Personality of a teacher has an important impact on a development of a student with ADHD syndrome and influences mainly whether a child with the syndrome receives at school appropriate evaluation, will perform with adequate results with regard to their intellect and whether a child will like to go to school or will only have bad memories of school. Syndrome of attention deficit disorder together with hyperactivity is also currently known as so-called ADHD syndrome. Children which suffer from this disorder tend to be hyperactive, impulsive and have attention deficit disorder. For this reason they have behavioral and learning problems mostly from the first grade of primary school. Despite the fact that the intelligence of children with ADHD syndrome is not affected by the syndrome and in most cases they have average to above-average intelligence the children do not reach adequate results at school. Often receiving bad grading or being criticized for bad behavior and receiving notes sent home. These children are identified by others as sloppy, fools, punk, thugs, cheeky, etc." This thesis contains overview of up-to-date knowledge of this area (issue), above all reasons for ADHD, diagnostics and kinds of ADHD, legislation, possibilities of how to reduce ADHD syndrome and influence positively at a child as of very early age until the completion of the school attendance. In my research I have concentrated on evaluation of the main problems of individuals influenced by ADHD syndrome. These individuals suffer with ADHD as of early age up until adulthood during their studies and while spending free time. Taking into consideration the view of the teachers, doctors, parents and social workers. Study of the Bachelor thesis was prepared based on qualitative research method, the data were obtained from 3 kinds of anonymous surveys which were composed while using closed, semi-open and open questions. The studied group consist of doctors from hospital - pediatric department in České Budějovice, from children psychiatric hospital in Opařany, teachers from the primary school in Týn nad Vltavou and social workers from department MěÚ in Týn nad Vltavou. The aim of the research was to find out whether students if they are provided with specific educating and raising needs still show problems during tuition. If the individuals with ADHD syndrome are accepted by other children in a group, if based on the research persists syndrome ADHD until the adulthood and if this issue is perceived or ignored by layman and professional public.eng
dc.date.accepted2015-06-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtrosová, Ivana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam