Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKučerová, Božena
dc.contributor.authorSýkorová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T14:15:02Z
dc.date.available2021-12-03T14:15:02Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-08-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22033
dc.description.abstractPráva pacienta Bakalářská práce na téma Práva pacienta z pohledu nové právní úpravy se zabývá problematikou znalosti práv pacienta a jeho spokojenosti s jejich dodržováním. Znalost právní úpravy v této oblasti napomáhá účelnému hájení práv pacienta. Před 4 lety došlo k zrušení původní úpravy a nahrazení novým předpisem, a to zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování s účinností od 1.4.2012. Každá nová úprava s sebou může přinášet řadu obtíží, zejména pak v případě nedostatečné znalosti nových předpisů. K tomu, aby se z obyčejné osoby stal pacient, mnohdy stačí velmi málo, tato právní úprava se dotýká každého z nás. Předpokládaným přínosem práce je zjištění výše informovanosti veřejnosti a jejich postřehy ohledně nedostatků, na které by se bylo potřeba v budoucnu zaměřit. Tato práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce obsahuje vymezení několika základních pojmů, dále náhled do legislativy a některá vybraná práva pacienta. Následují stanovené cíle a hypotézy. Část praktická obsahuje výsledky získané z anonymního dotazníku zpracované do grafů a tabulek. Dotazník byl rozeslán v podobě tištěné a elektronické. Z výsledků vyplývá, že občané jsou dobře obeznámeni se svými právy a jsou poměrně spokojeni s jejich dodržováním ze strany zdravotnického personálu. Přesto připouštějí existenci některých nedostatků, na jejichž odstranění je potřeba se do budoucna zaměřit. Tyto problémy nezpůsobují jen zdravotníci, ale někdy i sami pacienti. Mnohdy se celkem zbytečně obávají ozvat, i když jde například jen o to, že svému lékaři kvůli používání latinské terminologie zkrátka nerozumí. Právě špatná komunikace je jedním z klíčových nedostatků, na který respondenti v dotazníku upozorňovali. V závěru práce je na téma nedostatků diskuze a zároveň návrhy, jak se s touto situací vypořádat.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpacientcze
dc.subjectprávacze
dc.subjectzdravotnické zařízenícze
dc.subjectzdravotnický personálcze
dc.subjectpatienteng
dc.subjectrightseng
dc.subjectmedical deviceseng
dc.subjectparamedical staffeng
dc.titlePráva pacienta z pohledu nové právní úpravycze
dc.title.alternativePatients' rights in terms of new legislationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag39032
dc.description.abstract-translatedPatient rights Point of view of my dissertation is to look into problems of patient's knowledge of his rights according to the new legislation modification and his satisfaction with observance of that rights. Knowledge of the legislation adjustment helps to effective protection of patient's rights. Antecedent legislation was abolished in recent memory and new legislation number 372/2011 about medical services and conditions of their providing is valid from 1st april 2012. But every new modification of the legislation rules could bring a lot of problems, especially in case of insufficient knowledge of new rules. And it is very important to inform people about their new rights because it could be only small step from a person to a patient. So this legislation modification could protect every of us. Supposed benefit of this document is determination of attitude of the knowledge of wide public and reflections about failings which should be solved in future. This dissertation is divided into two parts, theoretical and practical. Theoretical part includes specification of some basic terms, view into legislation and some representative rights of a patient followed by given targets and some hypothesis. Practical part includes results from anonymous questionnaire transformed into graphs and tables Questionnaire was sent electronically and in printed form. As we can see from the results people have good knowledge about their rights and they are relatively satisfied with observance of rights by paramedical staff. Nevertheless they admit existence of some failings which should be eliminated in future. These problems are sometimes made by patients who are afraid to ask explanation if they don't understand to latin terms. Just wrong communication is one of the key failings to which respondents in questionnaire notified. Conclusion includes discussion about failings and suggestions how to solve these situations.eng
dc.date.accepted2015-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČevela, Rostislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam