Dětský domov se školou Hamr na Jezeře a volnočasové aktivity
Abstrakt
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami v dětském domově Hamru na Jezeře. Teoretická část je vymezena rozdíly mezi pojmy ústavní a ochranná výchova, ústavní péče. Jsou zde popsány speciální poruchy učení u dětí navštěvujících základní a speciální (pomocná,praktická) školu, které se nejčastěji objevují v dětském domově. Dále charakterizuje osobnost a práci pedagoga (vychovatele) v tomto typu zařízení.
Praktická část obsahuje výsledky dotazníků vyplněných dětmi z dětského domova v Hamru na Jezeře. Z těchto výsledků bylo zjištěno, že více jak polovina dětí ve věku 10-15 let navštěvuje ve svém volném čase sportovní aktivity. Ukázalo se, že některé děti by chtěli do nabídky zařadit i jiné aktivity jim blízké.Dále z výsledků vyplývá svobodná volba dětí při výběru aktivity.