Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováková, Eliška
dc.contributor.authorHrdina, Jakub
dc.date.accessioned2021-12-03T14:17:52Z
dc.date.available2021-12-03T14:17:52Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22211
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou vadného držení těla v předškolním věku a ovlivněním tohoto procesu prostřednictvím fyzioterapie. Teoretická část popisuje vadné držení těla včetně trendů výskytu, postavení jednotlivých segmentů při správném držení těla, hlubokého stabilizačního systému páteře a ontogenetického vývoje jedince od narození do ukončení předškolního věku. Součástí teoretické části je soupis vhodných fyzioterapeutických postupů. Vadné držení těla je způsobeno svalovou dysbalancí v podobě ochablosti svalů na jedné straně a zvýšeným svalovým napětím na straně druhé. Na rozdíl od strukturálních poruch nejsou u vadného držení přítomny žádné anatomické odchylky, a tudíž lze tuto posturální poruchu korigovat. Vyšetřování posturálních funkcí v předškolním období je však komplikované, protože některé vývojové odchylky jsou v dětství fyziologické. Proto je někdy problém určit, kterou odchylku je vhodné korigovat. Předškolní období začíná ve třech letech a končí v šesti až sedmi letech. Typické je napodobování blízkých osob. Spousta dětí v tomto věku pobývá v mateřských školách, které mohou být zdrojem různých rizik. V případě nedostatečného rozvoje pohybových dovedností a koordinace pohybů, jednostranného zatěžování nebo nedostatku spontánní pohybové aktivity se tato rizika mohou promítnout v podobě vadného držení těla. K zpracování praktické části bakalářské práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Data byla získána prostřednictvím dvou kazuistik, které zahrnují anamnézu společně s kineziologickým rozborem. Výzkumný soubor tvořily děti v předškolním věku s diagnostikovaným vadným držením těla. Probandi byli vybráni z Dětského rehabilitačního centra Lentilka v Pardubicích. Na základě výsledků vyšetření byly sestaveny individuální cvičební jednotky, které byly využity v domácím prostředí. Dále bylo využito senzomotorické stimulace, proprioceptivní neuromuskulární facilitace a cvičení na závěsném zařízení TerapiMaster. Důležitým aspektem léčebné tělesné výchovy u dětí je vhodná motivace. Protože hra v předškolním období má svůj opodstatněný význam i při fyzioterapii, většina úkonů byla k něčemu připodobňována.cze
dc.format76 s; 3 s
dc.format76 s; 3 s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvadné držení tělacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectfyzioterapeutické postupy u vadného držení tělacze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectnapodobovánícze
dc.subjectfaulty postureeng
dc.subjectpreschool periodeng
dc.subjectphysiotherapy treatment during faulty postureeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectimitationeng
dc.titleMožnosti fyzioterapie u dětí s vadným držením těla v předškolním věkucze
dc.title.alternativePhysiotherapeutic possibilities in preschoolers with faulty postureeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43025
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with problem of faulty posture at preschool children and influence of this process through the physiotherapy. The theoretical part describes faulty posture including trends in the incidence, the position of individual human body segments, deep stabilization system and ontogenetic development from birth until the end of preschool period. Part of theoretical part also includes a list of appropriate physiotherapy techniques. Faulty posture is caused by muscular imbalance in the form of weakening of the muscles on one side and increased muscle tension on the other side. There are not anatomical abnormalities at faulty posture in contrast to structural failures so it is possible to correct this postural defect. Examination of postural functions in the preschool period is complicated because some developmental abnormalities are physiological in childhood. Therefore, it is difficult to determine which abnormality is appropriate to correct. Preschool period starts at the age of three and ends at the age of six or seven. An imitation of close persons is typical in this period. A lot of children stay in kindergartens which can be source of various risks. In case of insufficient development of movement skills and coordination of movement, one-sided stress or lack of spontaneous physical aktivity these risks may be reflected in the form of faulty posture. Qualitative research methods have been selected for the practical part. Data was obtained through two case studies that include medical history, along with kinesiology analysis. The research group consisted of preschool children diagnosed with faulty posture. The probands were selected from the Dětské rehabilitační centrum Lentilka in Pardubice. Based on the results of the examination, there were prepared individual exercises which were used at home. It was also used of sensomotoric stimulation, proprioceptive neuromuscular facilitation and exercise TherapiMaster. Appropriate motivation is an important aspect of physiotherapy at children. Because the game in preschool period has justified significance during physiotherapy as well, most of actions were adapted.eng
dc.date.accepted2015-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanošíková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam