Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováková, Eliška
dc.contributor.authorMarešová, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-03T14:18:06Z
dc.date.available2021-12-03T14:18:06Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22221
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na vadné držení těla u dětí staršího školního věku a možnosti fyzioterapie, které lze u této věkové skupiny využít. Vadné držení těla je velice často zahrnuto mezi civilizační choroby, které jsou z velké části způsobené nedostatkem pohybu a jednostranností moderního života. Obecně jde o dlouhé setrvávání ve statických polohách a o úbytek fyzicky náročnější práce. Cílem mojí práce je nastínit problematiku u této věkové skupiny dětí a posoudit vliv fyzioterapeutické léčby u pacientů staršího školního věku s vadným držením těla. V teoretické části je popsáno správné držení těla, svalové řetězce podílející se na stabilizaci trupu, anatomie hlubokého stabilizačního systému a samotné vadné držení těla. Další kapitola se zabývá starším školním věkem z hlediska somatického i motorického vývoje. Poslední kapitola popisuje fyzioterapeutické metody, které lze u této problematiky využít. Pro praktickou část mé bakalářské práce jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu se dvěma dívkami staršího školního věku. Každá z nich dostala skupinu vytvořených cviků, které si po edukaci měly cvičit doma samy po celou dobu terapie cca 10 týdnů. Navíc docházely na 9 sezení, při kterých jsme se zaměřovaly na vadné držení těla a akutní problémy dívek. Na začátku i na konci terapie byla odebrána anamnéza a kineziologický rozbor. Na tomto základě byl sestaven individuální krátkodobý i dlouhodobý fyzioterapeutický plán. V příloze jsou ukázky několika cviků zaměřených na zvolenou problematiku. Tato bakalářská práce může sloužit jak pro odbornou tak i laickou veřejnost, a to za účelem informovanosti o možnostech využití různých fyzioterapeutických postupů u vadného držení těla.cze
dc.format91 s.
dc.format91 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvadné držení tělacze
dc.subjectfyzioterapiecze
dc.subjecthluboký stabilizační systémcze
dc.subjectposturacze
dc.subjectstarší školní věkcze
dc.subjectpoor postureeng
dc.subjectphysiotherapyeng
dc.subjectdeep stabilizing systemeng
dc.subjectpostureeng
dc.subjectolder school ageeng
dc.titleMožnosti fyzioterapie u dětí s vadným držením těla staršího školního věkucze
dc.title.alternativePossibilities of physiotherapy for children with faulty posture in middle school ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43035
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on incorrect body posture of older school-age children and possibilities of physiotherapeutic methods that can be used for this particular age stage. Incorrect body posture is often included among social diseases that are to a great degree caused by lack of exercise and one-sided life style. Generally it is about remaining in static positions and decrease of physically demanding work. The aim of my work is to outline the problem involving children of this particular age range and to evaluate the influence of physiotherapeutic treatment with older school-age patients having incorrect body posture. Theoretical part of the thesis describes correct body postures, muscular chains involved in torso stabilisation, anatomy of deep stabilisation system and incorrect body posture itself. The next chapter deals with older school-age stage from somatic and motor development viewpoint. The last chapter describes physiotherapeutic methods that can be used to treat this health issue. For the empirical part of the paper I chose qualitative research method with two girls of older school-age. Each of them was instructed with a series of set exercises they were to do at home during the whole therapy time approx. 10 weeks. In addition to that, they came in for 9 sessions, during which we focused on their incorrect body posture and other acute problems they had. Short-term and long-term physiotherapeutic plan was proposed based on the anamnesis and kinesiological analysis gained at the beginning and at the end of the therapy. Examples of several exercises aimed at chosen topic are enclosed. This thesis can serve both the professional and the lay public in order to inform them about possibilities of different physiotherapeutic methods that can be used when treating incorrect body posture.eng
dc.date.accepted2015-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlacatková, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam