Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorJelínková, Aneta
dc.date.accessioned2021-12-03T14:19:29Z
dc.date.available2021-12-03T14:19:29Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22275
dc.description.abstractTato bakalářská práce má název "Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu" a je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a nejdříve v ní definuji pojmy zdravotní a kombinované postižení, které je ještě dále členěno. Poté se zabývám možnostmi vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a metodami práce, které se při práci s těmito žáky využívají. Protože mají tito jedinci často omezenou možnost komunikace, zmiňuji se i o komunikačních systémech AAK. V druhé kapitole teoretické části poté popisuji významnou součást péče o osoby s kombinovaným postižením, prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní prostředky rehabilitace. Na teoretickou část navazuje praktická část, ve které se zabývám cíli, metodikou a analýzou získaných dat. Nejdříve analyzuji koordinovanou podporu žáků s kombinovaným postižením ve školách v příbramském regionu. V této kapitole jsou zmapovaná zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením a poté i zařízení s nimi spolupracující. Následně pak analyzuji získané rozhovory, které jsou k nahlédnutí v přílohách. Cílem této bakalářské práce je zjistit počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu. Dále se snažím určit, zda je zjištěný počet dostačující, a nakonec bych chtěla vytvořit informační leták o daných školách. Pro naplnění hlavního cíle jsem si stanovila tuto výzkumnou otázku: "Jaký je počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu?" a podotázku: "Je tento počet dostačující?". V průběhu výzkumu jsem si stanovila ještě jednu výzkumnou otázku, která by mi měla pomoci zmapovat daná zařízení, zjistit o nich důležité informace, a vytvořit tak informační leták: "Jak probíhá vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách vzdělávající tyto žáky v příbramském regionu?" a podotázku: "Poskytují žákům tato zařízení koordinovanou podporu?". Výzkum jsem prováděla polostandardizovanými rozhovory s odbornými pracovníky škol, poradenského zařízení (SPC) a rodiči žáků s kombinovaným postižením. Rozhovory byly prováděny dle předem připravených otázek, přičemž jsem je se souhlasem respondentů nahrávala na diktafon. Otázky jsem si rozdělila do tří okruhů, což mi pomohlo při interpretaci výsledků. Údaje z rozhovorů jsem doplnila o informace z analýzy webových stránek daných zařízení. Výsledkem této práce je zmapování koordinované péče o žáky škol příbramského regionu a následně vytvořený informační leták zařízení vzdělávajících žáky s kombinovaným postižením, kde jsou tedy zmíněny i neziskové organizace, které těmto zařízením pomáhají zajišťovat ucelenou rehabilitaci, a také organizace, které zajišťují péči absolventům základních škol a dospělým jedincům se zdravotním postižením. Zda je daných zařízení v příbramském regionu dostatek, není úplně jasné, ale mírně zde převládá názor, že jich je tu málo. Chybí zde základní školy i specialisté zabývající se žáky s PAS, kteří by měli s těmito jedinci zkušenosti. Na vybraných školách panuje přátelská atmosféra, pedagogické pracovníky jejich práce velmi baví a i spolupráce s rodiči probíhá v celku bez problémů. Je zřejmá nutnost obměnit vybavení tříd, včetně pomůcek. Učitelé na těchto školách při práci velmi málo užívají rehabilitační techniky a školy nabízejí velmi zřídka nějaké terapie. Tyto činnosti však nabízejí spolupracující organizace (Alka, Krok, Pessos), které těmto školám pomáhají zajišťovat prostředky uceleného systému rehabilitace, a tak je žákům zajištěna koordinovaná podpora.cze
dc.format106 s. (156 584 znaků)
dc.format106 s. (156 584 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkombinované postiženícze
dc.subjectkomunikační systém AAKcze
dc.subjectkoordinovaná podporacze
dc.subjectpojetí uceleného systému rehabilitacecze
dc.subjectpříbramský regioncze
dc.subjectvzdělávání žáků s kombinovaným postiženímcze
dc.subjectmultiple disabilitieseng
dc.subjectcommunications system of AACeng
dc.subjectcoordinated supporteng
dc.subjectapproach to comprehensive system of rehabilitationeng
dc.subjectPříbram regioneng
dc.subjecteducation of the pupils with multiple handicapeng
dc.titleKoordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionucze
dc.title.alternativeCoordinated support pupils with multiple disabilities in Příbram regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43107
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is called "Coordinated support to pupils with multiple handicap in Příbram region"and it is divided into two main parts. The first part is theoretical and here I define the term health and multiple handicap, which is further on classified. Then I deal with the possibilities of education of pupils with multiple handicap and I examine the methods of work used in this area. Since these individuals often have limited possibilities in communication, I also mention the communication systems of AAC. In the second chapter of the theoretical part I describe one important part of care for people with multiple handicap - means of the comprehensive system of rehabilitation: medical, social, educational and working means of rehabilitation. In the practical part I discuss the aims, the methodology and the analysis of gathered data. At first I analyse the coordinated support of pupils with multiple handicap at schools in Příbram region. I have mapped institutions which educate pupils with multiple handicap and also other institutions cooperating with them. After that I analyse the interviews which I carried out and which are attached in the annexes. The aim of this bachelor thesis is to find out the amount and distribution of institutions educating pupils with multiple handicap. I also try to determine whether the amount of these institutions is sufficient. Finally, I wanted to create an information leaflet about these schools. The question that I set to fulfil the main objective is: "What is the amount and distribution of institutions educating pupils with multiple handicap in Příbram region?" and a sub-question: "Is this amount sufficient?". During the research I determined another question, which should help me with mapping these institutions, gaining important information about them and creating the leaflet: "How is the education of pupils with multiple handicap carried out at schools in Příbram region?" and a sub-question: "Do these institutions provide a coordinated support for these pupils?". I performed the research using semi - standardized interviews with specialists from these schools, the consulting organization (SPC) and with parents of children with multiple handicap. Interviews were executed by asking some pre-prepared questions and were recorded on a dictaphone, with the consent of respondents. For better interpretation of the results, I have divided the questions into three categories. The data from the interviews was supplemented with information from relevant websites I have analyzed. The result of this work is the mapping of coordinated care for pupils at schools of Příbram region and a creation of the information leaflet about institutions educating pupils with multiple handicap (where I mention also some nonprofit institutions providing care for primary school graduates and for adults with disabilities). Whether there are enough such institutions in Příbram region is not totally certain but a slightly prevailing opinion says that there are not. There is a lack of primary schools and specialists dealing with pupils with autism spectrum disorders (ASD), who would have some work experience with these individuals. The atmosphere in the examined schools is friendly, the pedagogues and educators generally like their job and the cooperation with parents is usually without problems. However, the classroom equipment needs to be modificated including teaching tools. Teachers do not use rehabilitation techniques very much and these schools hardly ever offer any therapies. On the other hand, these activities are offered by cooperating organizations (Alka, Krok, Pessos) that help these schools provide the means of comprehensive rehabilitation system and thus the coordinated support is secured.eng
dc.date.accepted2015-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMíková, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam