Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlečková, Marie
dc.contributor.authorPavelková, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T14:21:32Z
dc.date.available2021-12-03T14:21:32Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22343
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou škol a školských zařízení z hlediska jejich připravenosti a informovanosti na evakuaci s dětmi, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami v Jihočeském kraji. Tato bakalářská práce posuzuje připravenost a informovanost jednotlivých škol. Práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá převážně evakuací, která je součást našeho života a přináší vznik mimořádné události nebo krizové situace. Evakuace se týká všech věkových kategorii. Evakuace se člení z několika hledisek. Patří sem hledisko opatření, kam bychom zařadili plošnou a objektovou evakuaci. Dalším hlediskem je výběr osob, kterých se evakuace týká, tedy jde o všeobecnou a částečnou evakuaci. Evakuace se také dělí dle doby trvání a to na krátkodobou, dlouhodobou a vyvedení. Evakuace rozdělená dle hlediska způsobu realizace je řízená, samovolná a také sem patří samoevakuce. Do posledního rozdělení evakuace z hlediska ohrožení patří přímá a nepřímá evakuace. Dále se v práci zabývám plánováním evakuace. Rozebírám zde plán evakuace jako součást havarijního plánů kraje, dále se zde také věnuji plánování evakuace v zónách havarijního plánování. Pod kapitolou je i plán evakuace osob, jako nedílná součást vnějšího havarijního plánu, který se zpracovává pro jaderné zařízení nebo pracoviště IV. kategorie. Dalšími podkapitolami jsou plány evakuace organizací zpracovávajících vnitřní havarijní plán, plány evakuace v rámci povodňové ochrany a také plány evakuace u ostatních právnických a podnikajících fyzických osob. Velkou kapitolou v teoretické části bakalářské práce je vzdělávací soustava České republiky. Kde vycházím převážně ze zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (tzv. "Školský zákon") a o změně dalších zákonů, v platném znění. Existují různé druhy škol. Mezi tyto druhy patří mateřská škola, základní škola, střední škola, konzervatoř, vyšší odborná škola, základní umělecká škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky. Dalšími druhy škol jsou speciální školy. Mezi druhy speciálních škol patří mateřská škola pro zrakově postižené, základní škola pro zrakově postižené, střední škola pro zrakově postižené, konzervatoř pro zrakově postižené; mateřská škola pro sluchově postižené, základní škola pro sluchově postižené, střední škola pro sluchově postižené; mateřská škola pro hluchoslepé, základní škola pro hluchoslepé; mateřská škola při zdravotnickém zařízení, základní škola při zdravotnickém zařízení, základní škola speciální při zdravotnickém zařízení; mateřská škola pro tělesně postižené, základní škola pro tělesně postižené, střední škola pro tělesné; mateřská škola logopedická, základní škola logopedická; mateřská škola speciální, základní škola praktická, základní škola speciální, odborné učiliště, praktická škola; základní škola pro žáky se specifickými poruchami učení, základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování. Do speciálních škol chodí děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami. Tyto děti, žáci a studenti mohou mít různé druhy zdravotního postižení. Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách dělíme zdravotní postižení do několika skupin a to do zrakového postižení, sluchového postižení, mentálního postižení, tělesného postižením vnitřního postižení, řečového postižení, kombinovaného postižení a dále také do těchto skupin patří duševní nemoci, senioři a rodiče dětí se zdravotním postižením. Tato jednotlivá zdravotní postižení charakterizuji později v bakalářskécze
dc.format93 s, 26 s.
dc.format93 s, 26 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDěticze
dc.subjectžáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectevakuacecze
dc.subjectevakuační pláncze
dc.subjectpedagogický personálcze
dc.subjectředitelécze
dc.subjectškoly a školská zařízenícze
dc.subjectzdravotní postiženícze
dc.subjectChildreneng
dc.subjectpupils and students with special educational needseng
dc.subjectevacuationeng
dc.subjectevacuation planeng
dc.subjectteaching staffeng
dc.subjectdirectorseng
dc.subjectschool and school equipmenteng
dc.subjectdisabilityeng
dc.titleEvakuace škol a školských zařízení pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami v Jihočeském krajicze
dc.title.alternativeThe evacuation of schools and school facilities for children, pupils and students with special educational needs in South Bohemiaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43338
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the problems of schools and educational institutions in the South Bohemian Region in terms of their preparedness to evacuate children and students with special educational needs. This thesis assesses the preparedness and awareness of individual schools. The work is divided into two parts, a theoretical part and a research part. The theoretical part deals mainly with evacuations as a reaction on an emergence of an incident or crisis. Evacuation applies to people of all ages. Evacuation is divided in several respects. This includes aspects of the measures adopted, where we put area evacuation and building evacuation. Another aspect is that of selecting persons involved in the evacuation; then it is universal and partial evacuation. Evacuation is also divided according to its duration, into the short term evacuation, long term evacuation and an exit. Evacuation divided according to the mode of implementation is driven evacuation, spontaneous evacuation and self-evacuation. The last division of evacuation, division in terms of danger, divides evacuation into direct and indirect evacuation. Further in the thesis I deal with evacuations planning. I analyse evacuation plan as a part of the emergency plans of the region. I also discuss the planning of evacuation in emergency planning zones. One of the subsections discusses also a plan for the evacuation of people, as an integral part of the external emergency plan which is elaborated for a nuclear facility or a workplace of 4th category. Other subchapters deal with evacuation plans of organizations preparing an internal emergency plan, evacuation plans as part of flood protection and evacuation plans of other legal entities and individuals. An important chapter in the theoretical part is the educational system in the Czech Republic. Here I proceed mainly from the Act no. 561/2004 Coll., on preschool, primary, secondary, higher professional and other education (Education Act) and amending other laws, as amended. There are different kinds of schools. These species include kindergarten, primary school, secondary school, conservatory, higher vocational school, elementary school of arts and language school with the state language examination. Other types of schools are special schools. Among special schools we include kindergarten for visually impaired children, elementary school for the visually impaired, high school for the visually impaired, conservatory for the visually impaired; nursery school for the deaf, school for the hearing-impaired, high school for the hearing impaired; kindergarten for the deaf and blind, primary school for deaf and blind; kindergarten at health care facilities, primary school at health care facilities, special primary school at a health care facility; nursery school for the disabled, a school for the disabled, a secondary school for the disabled; speech therapy kindergarten, speech therapy elementary school; special kindergarten, elementary practical school, special school, vocational school, practical school; elementary school for pupils with learning disabilities, primary school for pupils with specific behavioural problems. Special schools are attended by children, pupils and students with special educational needs. These children, pupils and students can have different kinds of disability. According to the Act no. 108/2006 Coll., on social services, we divide disability into several groups, into visual impairment, hearing impairment, mental disability, physical disability, internal disability, speech impairment, combined handicaps and we also include mental illness, seniors and parents of children with disabilities to these groups. These individual disabilities are characterized later in the thesis.eng
dc.date.accepted2015-06-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLíbal, Libor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam