Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPytel, Libor
dc.contributor.authorVašátková, Klára
dc.date.accessioned2021-12-03T14:22:51Z
dc.date.available2021-12-03T14:22:51Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-08-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22381
dc.description.abstractBakalářská práce se orientuje na potřeby zvyšování psychologických kompetencí pracovníků integrovaného záchranného systému a následně na návrh vzdělávacích aktivit. První část práce se týká teorie kompetence, je zde charakteristika a definice kompetence a také její třídění a dělení. Následující podkapitola se zabývá mechanismy psychické adaptace na zátěžové situace, se kterými se pracovníci IZS mohou při výkonu své práce setkat. Další podkapitola je orientována na fungování psychiky v zátěžových situacích a na její jednotlivé fáze jako je především fáze aktivizace, fáze zvládání psychické zátěže a fáze důsledková. V podkapitole policejní stres je zmínka o psychické zátěži při vyšetřování násilné trestné činnosti, kde jde o extrémní mrtvoly, smrt dítěte nebo smrt za tragických okolností. Dále je pozornost věnována psychologickým důsledkům použití střelné zbraně, pracovnímu stresu policistů a zvládání stresových situací v policejní praxi. Psychohygiena pracovníků IZS popisuje odolnost pracovníků IZS vůči zátěžovým situacím, také ochranu psychického zdraví těchto pracovníků a v neposlední řadě také syndrom vyhoření. Práce zároveň nabízí jednoduchý přehled o možnostech psychologické péče o pracovníky IZS a účinných prostředcích k předcházení posttraumatickým stresovým příznakům u osob pracujících v IZS. Hlavní možností předcházení je krizová intervence - odborná metoda práce s člověkem v situaci, kterou prožívá z vlastního pohledu jako zátěžovou, případně ohrožující.Další možností je supervize - poradenská metoda, která napomáhá pracovníkům v jejich profesním rozvoji, směřuje ke zvýšení jejich profesionality. Samostatná podkapitola se orientuje na komunikaci s lidmi a její pravidla. Podrobněji jsou rozpracovány zásady jednání s duševně narušenými jedinci, zásady jednání s obětí trestného činu, také jednání se sebevrahem, komunikaci se seniory, zásady sdělování nepříjemné zprávy a komunikaci s agresorem. Posední podkapitola teoretické části se týká krizové komunikace, tedy komunikace se zasaženými osobami a specifik krizové komunikace v bezpečnostních sborech Policie České republiky, Hasičského záchranného sboru České republiky a Zdravotnické záchranné služby. Výzkumná část začíná kapitolou Cíle práce, kde jsou stanoveny tři základní cíle, kterých má práce dosáhnout. Prvním cílem je charakteristika vzdělávacího systému Policie České republiky základní odborná příprava a možnosti následného dalšího vzdělávání. Je zde zmínka o Etickém kodexu Policie České republiky, kterým se mají všichni policisté řídit. Následujícím cílem je charakteristika vzdělávacího systému italské policie, která je rozdělena do tří modulů - bezpečnost a obrana, zbraně a jejich oprávněné použití, doprava a dopravní předpisy. Součástí vzdělávání policistů v Itálii je také speciální modul, který se dále dělí na pět podmodulů - komunikace mezi policistou a občanem nebo skupinou občanů, komunikační proces, neverbální komunikace, komunikační problémy a řízení úzkosti a stresu. Posledním cílem je návrh vzdělávacích aktivit, který byl vytvořen na základě komparace vzdělávacích systémů policie ČR a Itálie. První je zaměřen na komunikaci nácvik složitých komunikačních situací pomocí modelových situací a také výcvik čtení neverbální komunikace. Druhý návrh se týká zvýšení vzdělanosti policistů v oblasti etnických rozdílů mezi osobami žijícími na území České republiky. Posledním návrhem je edukace policistů v oblasti znakového jazyka základní znaky pro počáteční komunikaci a domluvu se sluchově postiženými občany. Tyto návrhy mohou být použity pro praxi policejního vzdělávání.cze
dc.format95
dc.format95
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomparacecze
dc.subjectzákladní odborná přípravacze
dc.subjectvzdělávací programycze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectcomparisoneng
dc.subjectbasic trainingeng
dc.subjecteducational programseng
dc.subjectburnout syndromeeng
dc.titlePotřeby zvyšování psychologických kompetencí pracovníků IZS, návrh vzdělávacích aktivit.cze
dc.title.alternativeNeeds to increase the psychological competencies of employees of the IZS, the design of educational activities.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag44261
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on the need to increase the psychological skills of integrated rescue system workers and then to the proposal of educational activities. The first part concerns the competence theory; there is a description and definition of competence and its classification and division. Next section deals with the mechanisms of psychological adaptation to stressful situations which employees of IRS may experience. Another section is focused on mental functioning in stressful situations and at different steps as all above phases of activation, stages of coping with mental stress and consequential phase. In the subsection about police stress is mentioned psychological stress in the investigation of violent crime, especially with extreme corpses, death of a child or death under tragic circumstances. Attention is also paid to the psychological result of firearm use, police work-related stress and coping with stress in police practice. Mental health workers of IRS describes the resistance of integrated rescue system workers to stressful situations, also protect the mental health of these workers and, ultimately, burnout syndrome. The work also provides a simple overview of psychological care intended for IRS workers and effective means for the prevention of post-traumatic stress symptoms in people working in the IRS. The main options to prevent the crisis intervention - professional method of working with people in a situation they experienced from their perspective as stressful or threatening. Another option is supervision - counseling method that helps workers in their professional development, aims to increase their professionalism. A separate sub-chapter focuses on communication with people and its rules. Principles of dealing with mentally disturbed individuals, principles of dealing with victims of crime, also dealing with a suicide, a communication with the elderly, the principle of communicating bad news and communication with aggressors are elaborated in detail. The last subchapter of the theoretical part concerns the crisis communication, communication with affected persons and the specifics of crisis communication in the security forces - the Police of Czech Republic, Fire and Rescue Service of the Czech Republic and Emergency Medical Services. The research part begins with chapter objectives of the thesis, which sets out the three main goals. The first goal is to characterize the educational system of the Police of the Czech Republic - basic training and the possibility of subsequent training. It includes a mention about the Code of Ethics of the Police of the Czech Republic, which is a standard for all police officers. The next purpose is to characterize the educational system of the Italian police, which is divided into three modules - security and defense, weapons and their legitimate use, transport and traffic regulations. The education of police officers in Italy comprises special modules, which are further divided into five sub-modules - communication between the police officer and a citizen or group of citizens, the process of communication, nonverbal communication, communication problems and the management of anxiety and stress. The final objective is the design of educational activities, which was created based on the comparison of educational systems Police and Italy. The first focuses on communication - communication training complex situations using model situations and training of reading nonverbal communication. The second proposal concerns the increase in the education of police officers in the field of ethnic differences between people living in the Czech Republic.The last proposal is the education of police officers in sign language - the basic features for initial communication and understandings with hearing impaired people. These designs can be used for the practice of police training.eng
dc.date.accepted2015-09-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVölfl, Richard


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam