Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorNebřenská, Vendula
dc.date.accessioned2021-12-03T14:24:42Z
dc.date.available2021-12-03T14:24:42Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/22456
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zaměřila na význam a možnosti spolupráce střediska výchovné péče s rodinou. Výsledkem mé práce je zhodnocení kooperace střediska výchovné péče s rodinami a identifikování limitů této spolupráce. Okrajově jsem také získala náhled na spolupráci rodiny s neziskovými organizacemi, které tvoří významnou součást pomoci dětem s poruchami chování. Teoretická část obsahuje tři nejvýznamnější subjekty, které hrají zásadní roli v problematice poruch chování u dětí. V první řadě jsou tímto subjektem samotné děti, u kterých se porucha chování objevuje. V první části práce jsem se proto snažila osvětlit vývojové aspekty dospívání a identifikovat typické projevy dětí tohoto věku. Také jsem nezapomněla vymezit konkrétní poruchy chování u dětí. Neméně důležití jsou rodiče takových dětí, neboť zastávají primární roli ve výchově. U rodiny jsem charakterizovala základní aspekty a funkce rodiny a popsala jsem znaky klasické rodiny moderní doby. A v neposlední řadě jsem se zabývala samotným střediskem výchovné péče což je instituce zabývající se prevencí vzniku poruch chování. Tato část bude jistě zajímavá pro ty, kteří tuto instituci neznají a nemají povědomí o její práci. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního výzkumu, v rámci kterého jsem oslovila pět zaměstnanců střediska výchovné péče Domažlice a třicet rodičů dětí s poruchami chování. Ti mi prostřednictvím rozhovoru poskytli cenné informace a náhled na danou problematiku i na jejich konkrétní zkušenosti s umístěním dítěte na internátní pobyt v SVP Domažlice. Chtěla jsem tímto výběrem tématu diplomové práce poukázat na významnost spolupráce a díky této práci mohu říci, že jsem si tento fakt znovu potvrdila. Výsledky výzkumného šetření poskytnu k dispozici SVP Domažlice, díky němuž se mohl výzkum uskutečnit.cze
dc.format96 s. (157 244 znaků)
dc.format96 s. (157 244 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectstředisko výchovné péčecze
dc.subjectspoluprácecze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectbehavioral disorderseng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectEducational Care Centreeng
dc.subjectcooperationeng
dc.subjecteducationeng
dc.titleStředisko výchovné péče: Význam a možnosti spolupráce s rodinou a institucemi podporujícími stabilizaci a fungování rodinycze
dc.title.alternativeEducational Care Centre: Importance and possibilities of cooperation with the family and institutions supporting the stabilization and family functioningeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag42790
dc.description.abstract-translatedIn my thesis, I focused on the importance and possibilities of cooperation educational care centers and family. The result of my work is the evaluation of the cooperation between educational care center and families and to identify the limits of this cooperation. Marginally I also gained insight into the family cooperation with non-profit organizations, which are an important part of helping children with behavioral disorders. The theoretical part consists of three major entities that play a vital role in the area of behavioral disorders in children. Firstly, children with behavioral disorders are the first entity. In the first part I have tried thus shed light on the developmental aspects of adolescence and to identify the typical manifestations of this age. Also, I didn´t forget to identify specific behavioral disorders of children. The parents of these children are equally important because they take a primary role in education. I defined characteristic, basic aspects and functions of the family with these children and I described the classic characters of the family in modern times. And last but not least, I have dealt with a center of educational care - which is involved in the prevention of behavioral disturbance. This section will be interesting especially for those who don´t know this institution and have no awareness of its work. The empirical part presents the results of qualitative research, within which we addressed five employees educational care center in Domažlice and thirty parents of children with behavioral disorders. The interview provided me valuable information and insight into the issue with their particular experience with the boarding stay of their child in SVP Domažlice. I wanted to emphasize the importance of cooperation through the choice of this topic and thanks to this job I can say that I have reaffirmed this fact. The results of research will make available to SVP Domažlice, thanks to which research could be carried out.eng
dc.date.accepted2015-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam