dc.contributor.advisor | Kuchař, Pavel | |
dc.contributor.author | Kubínová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:54:01Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:54:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2299 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá komunikací mezi školou a rodinou jako klíčovým faktorem při výchově a vzdělávání Romů školního věku. Teoretická část vysvětluje pojmy integrace, asimilace. Přibližuje romskou historii. Zmiňuje problematiku soužití romské menšiny s majoritní společností. Popisuje vzdělávání Romů v průběhu dějin až do současnosti. Zaměřuje se na příčiny školní neúspěšnosti romských dětí a možnou pomoc při jejich vzdělávání. V závěru se teoretická část zaměřuje na spolupráci rodiny a školy.
Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem je zjistit zda romské děti, jejichž rodiče komunikují a spolupracují se školou, dosahují lepších výsledků ve vzdělávání. Zabývá se kvantitativním výzkumem. Pomocí dotazníku zjišťuje, z pohledu učitelů, jaký vliv má komunikace romských rodičů a školy na školní výsledky jejich dětí. | cze |
dc.format | 108 s. | |
dc.format | 108 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Romové | cze |
dc.subject | romská historie | cze |
dc.subject | vzdělávání Romů | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | komunikace rodičů s učiteli | cze |
dc.subject | spolupráce rodiny a školy. | cze |
dc.subject | Gypsies | eng |
dc.subject | romany history | eng |
dc.subject | education of Gypsies | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | communication between parents and teachers | eng |
dc.subject | cooperation of family and school. | eng |
dc.title | Komunikace mezi školou a rodinou jako klíčový faktor při výchově a vzdělávání Romů školního věku | cze |
dc.title.alternative | Communication between family and school as key factor during upbringing and educating Gypsies of school age | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 15986 | |
dc.description.abstract-translated | This Thesis deals with communication between family and school as key factor during upbringing and educating Gypsies of school age. The theoretical part explains the terms integration and assimilation. It outlines romany hisrory. It mentions issues of co-existence of Gypsy minority and major society. It describes education of Gypsies throughout history to the present. It focuses on the causes of failing of Gypsy children at school and possible help in the process of their education. The closing part of the theoretical part focuses on cooperation of family and school.
The practical part includes a research. Its goal is to find out whether the Gypsy children are more successful at school if their parents communicate and cooperate with school. It includes a quantitative research. It determines (by means of questionnaire which was given to the teachers) the influence of communication of Gypsy parents and school to the results of their children. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |