Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorBudínová, Soňa
dc.date.accessioned2021-11-19T12:54:05Z
dc.date.available2021-11-19T12:54:05Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2308
dc.description.abstractPráce se zabývá výchovou ke ctnosti v antickém Řecku a Římě a hledá společné prvky, které lze vysledovat v současné pedagogické praxi jako odkaz této výchovy. Zaměřuje se na několik významných antických filosofů: Sókrata, Platóna, Aristotela, Cicerona, Seneku a Quintiliana. Zkoumá, které ctnosti povaţovali za nejdůleţitější a jakým způsobem jich můţe člověk dosáhnout, jestli a jak se dají naučit. Závěrečná kapitola popisuje, jaké ovlivnění antickou výchovou ke ctnosti můţeme nalézt v současném českém školství, zejména v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.cze
dc.format102
dc.format102
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectctnostcze
dc.subjectARETÉcze
dc.subjectetická výchovacze
dc.subjectantická filosofiecze
dc.subjectsofistécze
dc.subjectSókratéscze
dc.subjectPlatóncze
dc.subjectAristoteléscze
dc.subjectCicerocze
dc.subjectSenecacze
dc.subjectQuintilianuscze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectvirtueeng
dc.subjectARETÉeng
dc.subjectethics educationeng
dc.subjectAncient philosophyeng
dc.subjectthe Sophistseng
dc.subjectSocrateseng
dc.subjectPlatoeng
dc.subjectAristotleeng
dc.subjectCiceroeng
dc.subjectSenecaeng
dc.subjectQuintilianuseng
dc.titleVýchova ke ctnosti jako odkaz antických filosofůcze
dc.title.alternativeEducation for virtues as a legacy of ancient philosopherseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17349
dc.description.abstract-translatedThis work deals with education for virtues in Ancient Greece and Rome and is looking for common elements that can be traced in current educational practice as a reference to this education. It focuses on several important philosophers: Socrates, Plato, Aristotle, Cicero, Seneca and Quintilianus. It examines the virtues which were considered to be the most important, how one can reach them and if they can be learned. The final chapter describes how the antique education for virtue influenced the contemporary Czech education, particularly in the General educational programme for basic education and General educational programme for high schools.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam