dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Budínová, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:54:05Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:54:05Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2308 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá výchovou ke ctnosti v antickém Řecku a Římě a hledá společné prvky, které lze vysledovat v současné pedagogické praxi jako odkaz této výchovy. Zaměřuje se na několik významných antických filosofů: Sókrata, Platóna, Aristotela, Cicerona, Seneku a Quintiliana. Zkoumá, které ctnosti povaţovali za nejdůleţitější a jakým způsobem jich můţe člověk dosáhnout, jestli a jak se dají naučit. Závěrečná kapitola popisuje, jaké ovlivnění antickou výchovou ke ctnosti můţeme nalézt v současném českém školství, zejména v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. | cze |
dc.format | 102 | |
dc.format | 102 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | ctnost | cze |
dc.subject | ARETÉ | cze |
dc.subject | etická výchova | cze |
dc.subject | antická filosofie | cze |
dc.subject | sofisté | cze |
dc.subject | Sókratés | cze |
dc.subject | Platón | cze |
dc.subject | Aristotelés | cze |
dc.subject | Cicero | cze |
dc.subject | Seneca | cze |
dc.subject | Quintilianus | cze |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | virtue | eng |
dc.subject | ARETÉ | eng |
dc.subject | ethics education | eng |
dc.subject | Ancient philosophy | eng |
dc.subject | the Sophists | eng |
dc.subject | Socrates | eng |
dc.subject | Plato | eng |
dc.subject | Aristotle | eng |
dc.subject | Cicero | eng |
dc.subject | Seneca | eng |
dc.subject | Quintilianus | eng |
dc.title | Výchova ke ctnosti jako odkaz antických filosofů | cze |
dc.title.alternative | Education for virtues as a legacy of ancient philosophers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 17349 | |
dc.description.abstract-translated | This work deals with education for virtues in Ancient Greece and Rome and is looking for common elements that can be traced in current educational practice as a reference to this education. It focuses on several important philosophers: Socrates, Plato, Aristotle, Cicero, Seneca and Quintilianus. It examines the virtues which were considered to be the most important, how one can reach them and if they can be learned. The final chapter describes how the antique education for virtue influenced the contemporary Czech education, particularly in the General educational programme for basic education and General educational programme for high schools. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |