dc.contributor.advisor | Erban, Vít | |
dc.contributor.author | Kadlecová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:54:11Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:54:11Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2320 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a
umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka.
Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in
ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází
k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což
u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým. | cze |
dc.format | 148 s. | |
dc.format | 148 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Film | cze |
dc.subject | internet | cze |
dc.subject | kultura | cze |
dc.subject | masová média | cze |
dc.subject | pohřeb | cze |
dc.subject | televize | cze |
dc.subject | tisk | cze |
dc.subject | reklama | cze |
dc.subject | rozhlas | cze |
dc.subject | smrt | cze |
dc.subject | sociální sítě | cze |
dc.subject | umírání | cze |
dc.subject | (virtuální) realita | cze |
dc.subject | víra | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | zpravodajství. | cze |
dc.subject | Film | eng |
dc.subject | internet | eng |
dc.subject | culture | eng |
dc.subject | mass media | eng |
dc.subject | burial | eng |
dc.subject | television | eng |
dc.subject | press | eng |
dc.subject | advertisement | eng |
dc.subject | radio | eng |
dc.subject | death | eng |
dc.subject | social networks | eng |
dc.subject | dying | eng |
dc.subject | (virtual) reality | eng |
dc.subject | faith | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | news. | eng |
dc.title | Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti | cze |
dc.title.alternative | The Presentation of Death and Dying in The Media and The Influence of The Presentation on The Process of Forming The Attitude towards Death | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 20185 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with mass media and the way they treat the presentation of death and dying. Trying to find an answer to the question of whether mass media can have an impact on changing attitudes of contemporary human being to death and dying. The thesis is divided into nine parts. The first four sections form the theoretical framework and characterize today's postmodern society, typical features of contemporary human being ?s behavior, his/her perception of the world and themselfves, the influ
nce of education, culture and beliefs. The thesis also deals with the position of mass media in postmodern society, and briefly describes current research on the influence of mass media on people. It mentions the most common dividing of mass media technologies into television, radio, print and the Internet. On this theoretical framework is consequently based the analysis of the presentation of death and dying in various types
of media - this part of the thesis is more practically oriented and is complemented by a number of pictorial material. It tries to capture the most significant features of the presentation of death and dying on TV (news, film, advertising) and radio (news and some opinion programs), in the broadsheets and tabloids as well as on internet news, blogs and social networks and also in internet advertising. The thesis concludes that the current mass media are nearly oversaturated with the death and dy
ng topic, making the viewer (reader, listener) apathetic and easily accustomed to continuously increasing greater violence. Death pictured by media is unnatural and often violent, in which
significantly collides with the lived reality. Media cause devaluation of death and lower its importance, which causes declining empathy towards the diseased and dying as well as the absence of respect for the deceased. | eng |
dc.date.accepted | 2011-08-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Etika v sociální práci | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |