Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorErban, Vít
dc.contributor.authorKadlecová, Hana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:54:11Z
dc.date.available2021-11-19T12:54:11Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2320
dc.description.abstractPráce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.cze
dc.format148 s.
dc.format148 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFilmcze
dc.subjectinternetcze
dc.subjectkulturacze
dc.subjectmasová médiacze
dc.subjectpohřebcze
dc.subjecttelevizecze
dc.subjecttiskcze
dc.subjectreklamacze
dc.subjectrozhlascze
dc.subjectsmrtcze
dc.subjectsociální sítěcze
dc.subjectumíránícze
dc.subject(virtuální) realitacze
dc.subjectvíracze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectzpravodajství.cze
dc.subjectFilmeng
dc.subjectinterneteng
dc.subjectcultureeng
dc.subjectmass mediaeng
dc.subjectburialeng
dc.subjecttelevisioneng
dc.subjectpresseng
dc.subjectadvertisementeng
dc.subjectradioeng
dc.subjectdeatheng
dc.subjectsocial networkseng
dc.subjectdyingeng
dc.subject(virtual) realityeng
dc.subjectfaitheng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectnews.eng
dc.titleMediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrticze
dc.title.alternativeThe Presentation of Death and Dying in The Media and The Influence of The Presentation on The Process of Forming The Attitude towards Deatheng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20185
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with mass media and the way they treat the presentation of death and dying. Trying to find an answer to the question of whether mass media can have an impact on changing attitudes of contemporary human being to death and dying. The thesis is divided into nine parts. The first four sections form the theoretical framework and characterize today's postmodern society, typical features of contemporary human being ?s behavior, his/her perception of the world and themselfves, the influ nce of education, culture and beliefs. The thesis also deals with the position of mass media in postmodern society, and briefly describes current research on the influence of mass media on people. It mentions the most common dividing of mass media technologies into television, radio, print and the Internet. On this theoretical framework is consequently based the analysis of the presentation of death and dying in various types of media - this part of the thesis is more practically oriented and is complemented by a number of pictorial material. It tries to capture the most significant features of the presentation of death and dying on TV (news, film, advertising) and radio (news and some opinion programs), in the broadsheets and tabloids as well as on internet news, blogs and social networks and also in internet advertising. The thesis concludes that the current mass media are nearly oversaturated with the death and dy ng topic, making the viewer (reader, listener) apathetic and easily accustomed to continuously increasing greater violence. Death pictured by media is unnatural and often violent, in which significantly collides with the lived reality. Media cause devaluation of death and lower its importance, which causes declining empathy towards the diseased and dying as well as the absence of respect for the deceased.eng
dc.date.accepted2011-08-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam