dc.contributor.advisor | Zelenková, Michala | |
dc.contributor.author | Havlová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-06T13:08:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-06T13:08:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/23427 | |
dc.description.abstract | Tato studie ve formě rešerše se zabývá 2 různými přístupy ve zkoumání vlivu stresu na učení. U každého přístupu byly popsány metody, které se pro daný přístup používají. Cílem bylo určit formy stresu, které mohou učení a paměť poškodit nebo naopak na učení působit kladným efektem. Při chronickém dávkování hormonů u fyziologického přístupu dochází k poškození prostorové paměti. Krátkodobá vysoká hladina kortikosteronu však učení napomáhá. Etologické metody mají na učení u hlodavců z větší části negativní vliv, a to především na prostorové učení a referenční paměť. Přesto existují metody, které mohou učení ovlivnit i pozitivně. U některých metod můžeme při výzkumu obdržet odlišné výsledky. Ty jsou především způsobeny v rozdílném působení akutního či chronického stresu na jednotlivé etologické metody. | cze |
dc.format | 30 s. | |
dc.format | 30 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | hlodavci | cze |
dc.subject | etologické metody | cze |
dc.subject | fyziologické metody | cze |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | rodents | eng |
dc.subject | ethological aproach | eng |
dc.subject | physiological aproach | eng |
dc.title | Vliv stresu na rychlost učení u hlodavců - etologický a fyziologický přístup | cze |
dc.title.alternative | Stress impact on learning in rodents - ethological & fysiological approach | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9717 | |
dc.description.abstract-translated | The review compares two methodological approaches of studying stress impact on learning in rodents. Particular forms of stress that can harm or facilitace memory and learning process are distinguished. Permanent exposure to hormone treatments results in space memory damage, whereas short-term exposure enforces the learning processes. Ethological methods have predominantly a negative effect on learning, particularly on space learning and reference memory. On the contrary, some methods can facilitate learning process. Variable outputs are received when applying short-term and long-term stress | eng |
dc.date.accepted | 2009-01-27 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Biologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mazoch, Vladimír | |