Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZelenková, Michala
dc.contributor.authorHavlová, Jitka
dc.date.accessioned2021-12-06T13:08:28Z
dc.date.available2021-12-06T13:08:28Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-01-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/23427
dc.description.abstractTato studie ve formě rešerše se zabývá 2 různými přístupy ve zkoumání vlivu stresu na učení. U každého přístupu byly popsány metody, které se pro daný přístup používají. Cílem bylo určit formy stresu, které mohou učení a paměť poškodit nebo naopak na učení působit kladným efektem. Při chronickém dávkování hormonů u fyziologického přístupu dochází k poškození prostorové paměti. Krátkodobá vysoká hladina kortikosteronu však učení napomáhá. Etologické metody mají na učení u hlodavců z větší části negativní vliv, a to především na prostorové učení a referenční paměť. Přesto existují metody, které mohou učení ovlivnit i pozitivně. U některých metod můžeme při výzkumu obdržet odlišné výsledky. Ty jsou především způsobeny v rozdílném působení akutního či chronického stresu na jednotlivé etologické metody.cze
dc.format30 s.
dc.format30 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstrescze
dc.subjectučenícze
dc.subjecthlodavcicze
dc.subjectetologické metodycze
dc.subjectfyziologické metodycze
dc.subjectstresseng
dc.subjectlearningeng
dc.subjectrodentseng
dc.subjectethological aproacheng
dc.subjectphysiological aproacheng
dc.titleVliv stresu na rychlost učení u hlodavců - etologický a fyziologický přístupcze
dc.title.alternativeStress impact on learning in rodents - ethological & fysiological approacheng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag9717
dc.description.abstract-translatedThe review compares two methodological approaches of studying stress impact on learning in rodents. Particular forms of stress that can harm or facilitace memory and learning process are distinguished. Permanent exposure to hormone treatments results in space memory damage, whereas short-term exposure enforces the learning processes. Ethological methods have predominantly a negative effect on learning, particularly on space learning and reference memory. On the contrary, some methods can facilitate learning process. Variable outputs are received when applying short-term and long-term stresseng
dc.date.accepted2009-01-27
dc.description.departmentPřírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBiologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Přírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programBiologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMazoch, Vladimír


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam