Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorBlažek Iňová, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-19T12:54:56Z
dc.date.available2021-11-19T12:54:56Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2384
dc.description.abstractTato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.cze
dc.format124
dc.format124
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnáboženská pedagogikacze
dc.subjectvýtvarné uměnícze
dc.subjectantropologie uměnícze
dc.subjectspolečnost obrazucze
dc.subjectpsychologie uměnícze
dc.subjectteologie uměnícze
dc.subjectzkušenost s uměnímcze
dc.subjectnáboženská zkušenostcze
dc.subjectsymbolcze
dc.subjectmetaforacze
dc.subjectznakcze
dc.subjectstřední školní věkcze
dc.subjectfilosofie pro děticze
dc.subjectdidaktika korelacecze
dc.subjectdidaktika symbolu.cze
dc.subjectreligious pedagogyeng
dc.subjectarteng
dc.subjectanthropologyeng
dc.subjectarteng
dc.subjectcompany imageeng
dc.subjectthe psychology of arteng
dc.subjecttheologyeng
dc.subjectarteng
dc.subjectexperience with arteng
dc.subjectreligious experienceeng
dc.subjectsymboleng
dc.subjectmetaphoreng
dc.subjectcharactereng
dc.subjectmiddle school ageeng
dc.subjectphilosophy for childreneng
dc.subjectdidactics of correlationeng
dc.subjectdidactics of the symbol.eng
dc.titleDimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženstvícze
dc.title.alternativeThe Dimensions of Visual Art in the School Religious Educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag23665
dc.description.abstract-translatedThis work deals with the search for the possibility of fine art with the world of religions, which appears in their common language of symbols and figurative expression. These facts may subsequently be placed in religious education. Basic theoretical definition of these disciplines is devoted to the first chapter, which also suggests the principles that determine the further procedure. The second chapter is a reflection of the interdisciplinary cooperation of the social sciences, that the phenomena of religion and the arts review from their different sectoral aspects. This is in particular on the following areas: anthropology, sociology, psychology and theology. On the experience of art and religious experience, and their mutual context deals with the third chapter. In the fourth chapter of this work devoted to the question of the symbol, its potential use in religion and the arts, and also a treatise on the character in fine art and the metaphor in biblical texts.This unit is concluded by an evaluation of individual methods that can be applied when working with image in religious education. They are: Didactics of correlation, didactics of the symbol, the didactics of biblical text and an image or the interpretation of the symbol, which are supplemented by the new program "Philosophy for children". These didactic and methodological theory have been applied in the modeling design for possible application in the teaching of religion.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství náboženství a etikycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam