dc.contributor.advisor | Šrajer, Jindřich | |
dc.contributor.author | Musil, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:04Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2393 | |
dc.description.abstract | Práce porovnává na teoretické rovině dva výchovné systémy: salesiánský preventivní systém a skauting. Představuje osobnost zakladatelů, charakterizuje a poté porovnává adresáty, poslání, principy, cíle, metody a prostředky těchto výchovných systémů. To vše je porovnáno se zaměřením zejména na etické hodnoty, morální ctnosti a hodnotové postoje, které ve výchově tyto systémy prosazují. Práce se snaží najít prvky, které jsou výchovným systémům společné, které rozdílné, a snaží se vystihnout ty, kterými se mohou vzájemně inspirovat k ideálu integrální výchovy mladého člověka. | cze |
dc.format | 123 s. | |
dc.format | 123 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | salesiánský preventivní systém | cze |
dc.subject | skauting | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | mládež | cze |
dc.subject | výchovný systém | cze |
dc.subject | Jan Bosko | cze |
dc.subject | Don Bosco | cze |
dc.subject | Robert Baden-Powell | cze |
dc.subject | rozum | cze |
dc.subject | náboženství | cze |
dc.subject | laskavost | cze |
dc.subject | povinnost | cze |
dc.subject | Bůh | cze |
dc.subject | poctivý občan | cze |
dc.subject | dobrý křesťan | cze |
dc.subject | integrální výchova | cze |
dc.subject | ctnosti | cze |
dc.subject | služba | cze |
dc.subject | etické hodnoty | cze |
dc.subject | Salesian preventive system | eng |
dc.subject | scouting | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | youth | eng |
dc.subject | Don John Bosco | eng |
dc.subject | Robert Baden-Powell | eng |
dc.subject | educational system | eng |
dc.subject | honest citizen | eng |
dc.subject | good christian | eng |
dc.subject | integral education | eng |
dc.subject | virtue | eng |
dc.subject | moral value | eng |
dc.title | Salesiánský preventivní systém a skauting | cze |
dc.title.alternative | The Salesian Preventive System and Scouting | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 24796 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis compares two educational systems: the Salesian preventive system of John Bosco and Scouting. It presents the personality of the founders, than characterizes the recipients, mission, principles, aims, methods and tools of these educational systems. This comparison focuses on the moral values, virtues and value attitudes advenced by the systems. The thesis looks for elements which the two education systems sharediffer in and attempts to highlight those elements which could be mutually inspirative in the pursuit of the ideal of integral education of a young person. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Teologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Teologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |