dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Hošková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:11Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:11Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2400 | |
dc.description.abstract | Alexandrijská katechetická škola na přelomu 2. a 3. století přichází s novými impulsy, přehodnocuje systém platónské a stoické filosofie a otevírá novou možnost křesťanskému paradigmatu. To se přirozeně odrazilo i ve filosofii výchovy. Jedním z představitelů školy v Alexandrii byl Klement. Přínosná je jeho trojstupňová cesta MYÉSIS- TELÉTÉ- EPOPTEIA, která může být inspirativní i dnes. Klement využívá vychovnou metodu EIKÓNU a dialogu. Jde jednak o dialog křesťanské filosofie s filosofií pohanskou, tak o dialog člověka se Vtěleným LOGEM. | cze |
dc.format | 85 | |
dc.format | 85 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | auorita | cze |
dc.subject | EIKÓN | cze |
dc.subject | EPOPTEIA | cze |
dc.subject | LOGOS | cze |
dc.subject | Logos | cze |
dc.subject | metorda trivia | cze |
dc.subject | MYÉSIS | cze |
dc.subject | TELÉTÉ | cze |
dc.subject | via analogis | cze |
dc.subject | via eminence | cze |
dc.subject | authority | eng |
dc.subject | EIKÓN | eng |
dc.subject | EPOPTEIA | eng |
dc.subject | LOGOS | eng |
dc.subject | Logos | eng |
dc.subject | trivia method | eng |
dc.subject | MYÉSIS | eng |
dc.subject | TELÉTÉ | eng |
dc.subject | via analogis | eng |
dc.subject | via eminence | eng |
dc.title | Příspěvek k filosofii výchovy: Klement Alexandrijský | cze |
dc.title.alternative | The conribution to the philosophy of education of Clement of Alexandria | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 24988 | |
dc.description.abstract-translated | At the turn of second and third century Catechetic school in Alexandria comes with new motions. It reevaluates the system of Platon and stoical philosophy and opens new chance to the CHristian paradigm. Naturally it becomes evident in the philosophy of education. Clement´s three degrees way MYÉSIS-TELÉTÉ-EPOPTEIA can be inspired nowadays. One of the method is the using of EIKÓN and dialog. | eng |
dc.date.accepted | 2012-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |