dc.contributor.advisor | Kaplánek, Michal | |
dc.contributor.author | Šťastná, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:13Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:13Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2403 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se snaží zjistit, zda je v pedagogice volného času využíváno pouze animačních technik, nebo je, stejně jako všechny oblasti našeho života, zasažena manipulací. Pro objektivní odpověď bylo zapotřebí jasně definovat manipulaci, její různé formy a poté i pojmy, které s manipulací přímo souvisí nebo ji naopak mají vylučovat. Jednalo se především o autoritu, svobodu, moc a hromadné chování. Následně bylo nutné zaměřit se na různé druhy výchovy a výskyt manipulace v nich. Po zjištění, že manipulace se stala součástí výchovy, bylo vhodné, pro potřeby této diplomové práce, definovat manipulaci tentokrát z etického hlediska. Poslední kapitola hodnotí jednotlivé metody a praktické návody pedagogiky volného času, snaží se zjistit, zda se v nich manipulace vyskytuje, nebo se jedná pouze o pedagogické ovlivňování, tedy eticky přijatelnou formu manipulace. | cze |
dc.format | 94 s. (163 312) | |
dc.format | 94 s. (163 312) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | animace | cze |
dc.subject | pedagogika zážitku | cze |
dc.subject | manipulace | cze |
dc.subject | autorita | cze |
dc.subject | svoboda | cze |
dc.subject | moc | cze |
dc.subject | hromadné chování | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | pedagogické ovlivňování. | cze |
dc.subject | leisure education | eng |
dc.subject | animations | eng |
dc.subject | experiential education | eng |
dc.subject | manipulation | eng |
dc.subject | authority | eng |
dc.subject | freedom | eng |
dc.subject | might | eng |
dc.subject | mass behavior | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | pedagogical influence. | eng |
dc.title | Pedagogika volného času - animace nebo manipulace? | cze |
dc.title.alternative | Leisure Education - animation or manipulation? | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 25012 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation is trying to find out, if there are used only animation technics in the leisure education, or if it is affected with manipulation as all other parts of our life. For the objective answer there was a need to define clearly the manipulation, it´s various forms and then also concepts, which are directly connected with manipulation or on the contrary they should exclude it. It was primarily about authority, freedom, might, and the mass behaviour. Subsequently it was necessary to concentrate on various types of education and on the occurrence of manipulation in them. After finding out that manipulation became the part of education it was convenient, for the needs of this dissertation to define the manipulation from the ethical point of view. The last chapter evaluates the individual methods and practical instructions of leisure education, trying to find out if manipulation occures in them, or if it is about the pedagogical influencing which means the ethical acceptable form of manipulation. | eng |
dc.date.accepted | 2013-05-28 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |