dc.contributor.advisor | Veselý, Petr | |
dc.contributor.author | Karlíková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-06T13:44:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-06T13:44:38Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/24082 | |
dc.description.abstract | Byla studována schopnost divokých sýkor rozpoznávat mezi stejně zbarvenou chutnou a nechutnou kořistí. Důraz byl kladen na vizuální vlastnosti kořisti jiné než zbarvení, to znamená tvar nohou, tykadel nebo způsob pohybu. Pro vytvoření přirozenějších podmínek byly použity tři různé typy experimentu. Kořist byla ptákům předkládána buď současně, nebo střídavě. Navíc byl sledován vliv kořisti na učení a paměť predátorů opakovaným předložením kořisti čtrnáctkrát po sobě v krátké době a také zopakováním experimentu po týdnu. | cze |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sýkora koňadra | cze |
dc.subject | ptačí predátor | cze |
dc.subject | nevýstražná kořist | cze |
dc.subject | ruměnice pospolná | cze |
dc.subject | šváb argentinský | cze |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | paměť | cze |
dc.subject | Great tit | eng |
dc.subject | Parus major | eng |
dc.subject | bird predator | eng |
dc.subject | inconspicuous prey | eng |
dc.subject | red firebug | eng |
dc.subject | Pyrrhocoris apterus | eng |
dc.subject | Guayana spotted roach | eng |
dc.subject | Blaptica dubia | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | memory | eng |
dc.title | Recognition of inconspicuous prey: importance of additional visual cues | cze |
dc.title.alternative | Recognition of inconspicuous prey: importance of additional visual cues | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 22325 | |
dc.description.abstract-translated | The ability of wild caught great tits (Parus major) to discriminate between equally coloured edible (roach - Blaptica dubia) and inedible prey (firebug - Pyrrhocoris apterus) was tested with respect to other visual traits (shape of legs, antennae,means of locomotion). To simulate more natural conditions, three different experiment types were carried out. Prey was presented either alternately (first roach or firebug) or simultaneously. Additionally, the effect of learning and memory was tested by the use of trial repetition during one session, and session repetition after one week. | eng |
dc.date.accepted | 2012-05-30 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zoologie - specializace Zoologie obratlovců | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Zoologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Landová, Eva | |
dc.contributor.referee | Remeš, Vladimír | |