Doporučovací systém pro e-commerce
Abstrakt
Na základě potřeb uživatele, který se rozhoduje mezi mnoha produkty či službami a nechce se zabývat procházením informací o všech těchto dostupných objektech, vzniká potřeba tzv. doporučovacích systémů, které se pokouší nabízet objekty, které by pro něho mohly být zajímavé. Cílem je tedy navrhnout vhodné způsoby zpracování informací o chování zákazníků na serveru a poté navrhnout a realizovat doporučovací systém, který bude využívat takto zpracovaných informací o chování zákazníků a bude poskytovat doporučení pro uživatele hledající informace na serveru tohoto e-commerce. V teoretické části práce se dozvídáme informace o uživatelských preferencích a doporučovacích systémech. V části praktické navrhujeme a programujeme modul pro systém e-commerce, který není omezen problémem studeného startu. Dále se zde zabýváme problémem chybějících údajů. Správnost řešení tohoto problému poté testujeme na datech reálných uživatelů.