dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Drevianková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:55:34Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:55:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2423 | |
dc.description.abstract | Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou rozebírána stěžejní témata, z nichž vychází výzkum v praktické části práce, v osmi hlavních kapitolách. Jedná se o tyto kapitoly: 1) Charakteristika věku adolescence; 2) Definice a vymezení pojmu volný čas; 3) Výchova mimo vyučování; 4) Rodina; 5) Škola jako instituce působící na volný čas adolescenta; 6) Poruchy chování; 7) Právní základ k problematice volného času a 8) Mladiství ve výchovném ústavu. Hlavní kapitoly jsou dále členěny do podkapitol, které jsou v některých případech ještě dále rozčleněny do dalších podkapitol.
Ve druhé praktické části práce jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy opírající se o předešlou teoretickou část. Je zdůvodněno použití metod výzkumu a je popsán výzkumný vzorek. Platnost hypotéz byla testována výzkumnými technikami dotazník, doplňkovou technikou byl rozhovor.
Výzkum byl zaměřen na zmapování oblasti zájmu dívek žijících ve Výchovném ústavu a dívek vyrůstajících v rodinném prostředí, navštěvujících střední odborné učiliště nebo střední odbornou školu a na zjišťování, jaké jsou jejich nejsilnější vzory. Bylo zjištěno, že se zájmy porovnávaných skupin dívek oproti očekávání výrazným způsobem neliší. | cze |
dc.format | 95 s. (185696 znaků). | |
dc.format | 95 s. (185696 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: adolescence | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | vliv vrstevníků | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | zájmové činnosti | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | střední odborná škola | cze |
dc.subject | střední odborné učiliště | cze |
dc.subject | domov mládeže | cze |
dc.subject | poruchy chování | cze |
dc.subject | citová deprivace | cze |
dc.subject | drogová závislost | cze |
dc.subject | identifikační vzory | cze |
dc.subject | ústavní výchova | cze |
dc.subject | výchovný ústav. | cze |
dc.subject | Key words: adolescence | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | peer influence | eng |
dc.subject | leisure time | eng |
dc.subject | leisure activities | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | college | eng |
dc.subject | secondary vocational school | eng |
dc.subject | youth home | eng |
dc.subject | behavioral disorders | eng |
dc.subject | emotional deprivation | eng |
dc.subject | drug addiction | eng |
dc.subject | identifying patterns | eng |
dc.subject | institutional care | eng |
dc.subject | educational institute. | eng |
dc.title | Zájmy a využívání volného času dívkami ve výchovném ústavu v porovnání s jejich vrstevnicemi vyrůstajícími v rodinném prostředí (navštěvujícími učiliště nebo střední odbornou školu) | cze |
dc.title.alternative | Hobbies and leisure time of girls in educational institution in comparison with their peers attending school or high school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 25335 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is divided into two main parts. The first theoretical part consists of 8 chapters and informs of main topics, on which is based the research in the second part. The chapters are as follows: 1) Characteristics of adolescence age; 2) Definition of leisure; 3) Education outside the classroom; 4) Family; 5) The school as an institution acting on adolescent leisure; 6) Behavioral disorders; 7) The legal basis for the issue of spare time and 8) Juveniles in an educational institute. The main chapters are further divided into subsections, which are in some cases divided into more chapters.
In the second practical part are set research objectives and hypotheses based on previous theoretical part. The use of research methods is justified and it also describes the research sample. The validity of the hypotheses was tested by research techniques of the questionnaire, the complementary technique was the interview.
The research was focused on mapping the interest of girls living in the Reformatory and girls growing up in a family environment, attending secondary vocational school or vocational school and finding out what are their strongest patterns. It was found that the interests of the compared groups of girls compared to expectations do not differ significantly. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |